103 bin çalışanın performansını E & Y Türkiye ölçecek

Güncelleme Tarihi:

103 bin çalışanın performansını E & Y Türkiye ölçecek
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 13, 2004 23:38

Ernst & Young Türkiye ofisi tarafından geliştirilen web tabanlı performans geri bildirim sistemi, firmanın tüm dünyadaki ofislerinde kullanılacak yazılım seçildi. Şirketlerin organizasyon yapısı ve ülkenin kültürüne göre farklılaştırılabilen sistem, firmanın 140 ülkedeki 103 bini aşkın çalışanına uygulanacak.

Profesyonel hizmet şirketi Ernst & Young’un Türkiye ofisi tarafından geliştirilen performans geri bildirim sistemi, firmanın tüm dünyadaki ofislerinde kullanılacak. Haziranda İsviçre, temmuzda merkez ofisleri tarafından kullanılmaya başlanan sistem, farklı ülkelere göre adaptasyonu sağlandıktan sonra önümüzdeki aylarda İngiltere, Norveç ve Fransa ofislerinde kullanılacak. Sistem, firmanın 140 ülkedeki 103 bini aşkın çalışanına uygulanacak.

WEB TABANLI

Web tabanlı uygulanan sistem, çalışanların birbirlerinin performansları ile ilgili değerlendirme yapmalarına olanak sağlıyor. Herhangi bir çalışan, çevresindeki iş arkadaşları, üstleri, astları ve müşterileri tarafından değerlendirilebiliyor. Kurum kültürüne uygun olarak 360 derece uygulanabilen sistem, farklı çalışan gruplarının katılımı ile daha dar kapsamlı da uygulanabiliyor. Şirketlerin ölçülmesini istediği kriterler ve organizasyon yapısı doğrultusunda, kimlerin kimleri değerlendireceği belirleniyor. Daha sonra web tabanlı platform aracılığıyla raporlar tutularak, bir gün içerisinde internet üzerinden firmaya gönderiliyor. Kullanıcı, şifre ve kullanıcı adını girerek raporlarını alabiliyor.

Ernst & Young Türkiye İnsan Kaynakları Danışmanlığı Bölüm Başkanı Müge Yalçın, özellikle İş Kanunu’nda yapılan son değişiklerden sonra, şirketlerin yazılı dokümante edilmiş performans değerlendirme sistemlerinin önem kazandığını belirtiyor. Sistemin, yöneticilerin astlarından geri bildirim almalarına yardımcı olabileceğini söylüyor: ‘Genelde değerlendirme yukarıdan aşağı olduğunda sorun yok ama aşağıdan yukarı olduğunda çekinme olabiliyor. Uygulamayı dışarıdan ve objektif bir kurumun yapması, çalışanların objektif yanıtlar vermesini sağlıyor. Yöneticiler çalışanlar tarafından nasıl algılandığını öğrenme fırsatı buluyor. Bu sistem sayesinde, aşağıda çalışan insanların ‘şöyle yapsaydı daha iyi olurdu’ diye konuştukları şeyleri, yukarı duyurma imkanı oluyor.’

21 YILDIR TÜRKİYE’DE

Türkiye’deki çalışmalarına 1983 yılında başlayan Ernst & Young, profesyonel danışmanlık hizmetleri vererek şirketleri değişikliklere kolay adapte olabilen ve dünya standartlarında çalışan bir yapıya kavuşturmayı hedefliyor. Türkiye ofisi, denetim ve danışmanlık, vergi ve mali danışmanlık, kurumsal finansman danışmanlık, dış kaynak kullanımı hizmetleri ve insan kaynakları danışmanlık hizmetleri veriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!