İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    Erkek giyimde girişimci arıyor

    Ceyhun KUBURLU - ckuburlu@hurriyet.com.tr
    01.12.2017 - 22:14 | Son Güncelleme:

    Son yıllarda öne çıkan Türk perakende markaları franchise çalışmalarıyla hem Türkiye’de hem de yurtdışında büyüyor. Özellikle erkek giyimde yurtdışında önemli bir potansiyel bulunuyor. Türkiye’de 70 corner ve 6 mağaza ile hizmet veren Faruk Sağın, 2018 yılında 14 yeni mağaza açacak.

    TÜRKİYE’de erkek giyim alanında önemli markalar yurtdışında da büyümeye başladı. Bu alanda franchise çalışması ile yeni girişimciler arayan markalar, 2018’de de yeni şubeler açmayı planlıyor. Bu markalar arasında öne çıkan Faruk Sağın, Türkiye’de 70 corner ve 6 mağaza ile hizmet veriyor. Şirketin asıl hedefi ise 2018 yılında büyümek. Gelecek yıl 14 yeni şube açmayı planladıklarını anlatan Faruk Sağın Genel Müdürü Ömer Faruk Sağın, “Bu şubelerin sadece 3’ü Türkiye’de olacak. Geri kalanı ise Fransa, Almanya, Romanya, Rusya ve Sırbistan’da açılacak. Bu mağazalar Türk girişimciler ilgi gösteriyor” diyor. Bir mağazanın yatırımını 12 ay içerisinde geri döndürebildiğini dile getiren Faruk Sağın, girişimcilere şu bilgileri verdi:

    PAZAR NASIL BÜYÜYOR?
    - Eskiden Türkiye’de erkek giyiminde ve ayakkabıda standard bir giyim şablonu vardı ve üretim bu şablon üzerinden ilerlerdi.

    -Türkiye’de serbest piyasa ekonomisine geçişle birlikte ve elbette iletişim kanallarının fazlalaşmasıyla erkek giyiminde ve ayakkabıda ‘yeni ve farklı olana’ talebi arttırdı.

    - Nasıl yabancı bir markayı bir Türkün üzerinde görmek normal ise artık küreselleşen pazarda bir yabancının üzerinde bizim kıyafetlerimizi ve ayakkabılarımızı görmek gayet normal.

    - Erkek giyim ve ayakkabı markası Faruk Sağın’ı bugün Ortadoğu’dan Avrupa’ya kadar dünyanın pek çok farklı noktasında görmek mümkün.

    NE KADAR YATIRIM YAPMALI?
    - Franciese şartlarımızı en sadeleştirilmiş halde söylersek; mağaza m2’si depo dahil en az 100 m2, en fazla 200 m2 aralığında olmalı.

    - Giriş bedeli olarak m2 başına 2 bin TL talep ediyoruz.

    - Bu bedelin içerisinde personel eğitimi, dekor, ERP sisteminin kurulması, mağaza demirbaşı için harcanır.

    - Ayrıca süresiz 600 bin TL nakit banka teminat mektubuna ihtiyaç duyuluyor.

    - Bu teminat mektubu, sektörümüzün tedarik sürecinde kullanılacak olan vadeli çekleri kapsamak içindir.

    - Her şeyden önce yatırımın yapılacağı yer çok önemli ve AVM’ler bizim için çok önemli.

    - Dekor için, m2 başına 1000 TL dekor harcanması gerekir, buda aşağı yukarı 100 bin TL civarında olur.

    - Bir yılda yaklaşık 400 bin liralık ürün bulundurulması gerekiyor.

    - Genel olarak anahtar teslim mağaza 1 milyon TL civarında bir yatırıma ihtiyaç duyar.

    - Doğru lokasyonda açılmış ve iyi iş yapan bir mağazada yatırımın geri dönüş süresi 12 ay.

    SABIR VE EĞİTİM EN ÖNEMLİ KONU
    YATIRIMCILARDA aradıkları özellikler hakkında da bilgi veren Faruk Sağın Genel Müdürü Ömer Faruk Sağın, şöyle devam etti: “Öncelikle yatırım yapacak girişimcilerin; sektör hakkında tedarik ve pazarlama konusunda yüzeysel bile olsa bilgi sahibi olmaları gerekir. Çünkü her sektörün kendine has tedarik ve pazarlama yolları vardır. Yatırımcıdan beklediğimiz en önemli özellikler, öğrenme ve sabır etme eğiliminde olmaları ve yatırım yapacakları sektör hakkında bilgi sahibi olmaları. Kişisel standartlarını yapacakları yatırıma bağlayarak artmayacağını bilmeleri gerekir. Çünkü bu sektör bir süreçte oturur ve bu süreç sabır ve eğitim ister. Sabrettiklerinde ve öğrenme eğiliminde olduklarında, doğru adımlarla beklediklerinden çok daha fazla gelir elde edebilirler.”

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı