Petrol-Ä°ÅŸ, TüpraÅŸ için yine iptal davası açtı

Güncelleme Tarihi:

Petrol-İş, Tüpraş için yine iptal davası açtı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 14, 2005 00:00

Türkiye Petrol Kimya Lastik İşçileri Sendikası (Petrol-Ä°ÅŸ), Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş’nin (TüpraÅŸ) yüzde 51’lik bölümünün özelleÅŸtirilmesine iliÅŸkin ihalenin iptali istemiyle Danıştay’da dava açtı. Danıştay önündeki Zafer Parkı’nda toplanan Petrol-Ä°ÅŸ Sendikası Genel BaÅŸkanı Mustafa ÖztaÅŸkın, sendika yöneticilerin ve sendika üyelerine, bazı siyasi parti, sendika ve sivil toplum kuruluÅŸlarının temsilcileri de destek verdi. Sendika üyelerinin, yakalarına, ‘Tüpraş’ta hakkımız var, satmıyoruz. Kamu malı halkın malı’ yazılı kokartlar taktıkları görüldü. TÃœRKÄ°YE SATILDI: Sendika Genel BaÅŸkanı ÖztaÅŸkın, yaptığı açıklamada, önceki gün gerçekleÅŸtirilen TüpraÅŸ ihalesinin iptaline iliÅŸkin yürütmeyi durdurma istemli dava açacaklarını belirterek, ihalede sadece Tüpraş’ın deÄŸil, ‘Türkiye’nin geleceÄŸinin’ satışının yapıldığını söyledi. Türkiye’nin, dünkü ihalede en önemli ve en stratejik ekonomik varlığını kaybettiÄŸini ifade eden ÖztaÅŸkın, ihaledeki 4 milyar 140 milyon dolarlık satış rakamının kendileri açısından sürpriz olmadığını kaydetti. ÖztaÅŸkın, bu rakamın, Tüpraş’ın kuruluÅŸ deÄŸerine eÅŸdeÄŸer, Tüpraş’ın 2004 yılında gerçekleÅŸtirdiÄŸi cironun 4’te 1’ine eÅŸit olduÄŸunu vurguladı. ÖztaÅŸkın: Reklam sosyal amaçlıydı, ucuza geldiPETROL-Ä°Åž Sendikası, Tüpraş’ın satışına karşı televizyonlara verdiÄŸi reklamları ‘Sosyal amaçlı tanıtım’ çerçevesine sokarak tanıtımı ‘ucuza’ getirdi. Petrol-Ä°ÅŸ Sendikası BaÅŸkanı Mustafa ÖztaÅŸkın, Tüpraş’ın özelleÅŸtirilmesine karşı yürüttükleri kampanya için verilen gazete, dergi ilanları, televizyon ve radyo reklamlarının toplumun bilinçlendirilmesi açısından çok yararlı olduÄŸunu ve kampanyayı,’Sosyal amaçlı tanıtım’ kategorisinde düzenledikleri için çok fazla harcama yapmadıklarını söyledi. Tüpraş’ın özelleÅŸtirilmesi aÅŸamasında, satış kararına karşı geniÅŸ çaplı bir tanıtım kampanyası yürüttüklerini belirten ÖztaÅŸkın, kampanyanın 3 ay önce ulusal gazete, dergi ve Billboardlara ilanlar vererek baÅŸladığını, son 2 haftada da 8 ulusal, 60 yerel TV’ye reklamların verildiÄŸini belirti. ÖztaÅŸkın yapılan tanıtım aracılığıyla çok geniÅŸ bir kesimin bilgilendirildiÄŸini bir çok iÅŸadamının telefon açarak kampanyaya destek verdiÄŸini söyledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!