Çağın reklam sloganı: YaÅŸatarak pazarlama

Güncelleme Tarihi:

Çağın reklam sloganı: Yaşatarak pazarlama
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 27, 2003 00:00

Reklamcılar DerneÄŸi'nin sektörde çalışan pazarlama departmanı elemanlarına verdiÄŸi ‘Deneyimsel pazarlama’ konulu seminerde ‘yaÅŸatarak pazarlama’ modeli ve önemi anlatıldı.Duyulara hitap ederek yapılan yaÅŸatarak pazarlama modelinin 40 yıldır süregelen klasik pazarlama modeline alternatif özellik taşıdığını belirten Reklamverenler DerneÄŸi EÄŸitmeni Murat YurddaÅŸ, ‘‘Çağın reklamcılığı yaÅŸatarak pazarlamadan geçiyor’’ dedi. Tüketicinin ruhuna hitap eden yaÅŸatarak pazarlama modelinin dünyada yaygın olduÄŸunu ancak Türkiye'de yeni yeni profesyonelce uygulanmaya baÅŸlandığını anlatan YurddaÅŸ, ÅŸunları söyledi:‘‘Türkiye'de bu ÅŸekilde yaÅŸatılarak satışı yapılan ürünlerden sadece bir kaç örnek var. ‘Sultan Kayıkları ve MaraÅŸ dondurması' gibi. Bunlar da amatörce yapılıyor. Pazarlanan ürünün kiÅŸide bir his, ruh yaratması çok önemli. Artık bazı ürünleri sadece görmek yeterli olmuyor. Ãœrüne dokunarak, yaÅŸayarak kazanılan tecrübe daha çok önem kazanıyor. Günümüzün pazarlamacıları markalarını potansiyel kullanıcılardan oluÅŸan hedef kitlesine yaÅŸatıyor. Mesela Harley Davidson sana, ‘al motoru iki gün kullan, almak zorunda deÄŸilsin' diyor. ABD'deki bir dondurma fabrikası, tesislerine tur düzenliyor. YaÅŸatarak pazarlama modeli televizyonlara, gazetelere ilan verme uygulamasına alternatif deÄŸil, bunlarla birlikte yürütülen bir uygulamadır.’’YAÅžAM TARZI SATIYORSeminere motosiklet kıyafetleriyle gelen Harleyciler adına bir sunum yapan Harley Davidson'un Türkiye temsilcisi Ferruh Tanay, ‘‘Herkes motor satıyor ama Harley yaÅŸam tarzı satıyor’’ dedi. Tutkuyla oluÅŸan kulüp yaratma fikri ile Harley Davidson'un batmaktan kurtulduÄŸunu belirten Tanay, ‘‘Halka açılan Harley, lisanslı yan ürünleriyle hayranlarına ulaÅŸarak 1986 krizini aÅŸtı. Harley'de görüntü hiç deÄŸiÅŸmedi ama teknoloji deÄŸiÅŸti. Sonuçta 2002 yılının en baÅŸarılı ÅŸirketi seçildi’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!