GeriSeyahat 1 Nisan'dan sonra Türkiye havacılık toplumuna geçecek
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
1 Nisan'dan sonra Türkiye havacılık toplumuna geçecek

1 Nisan'dan sonra Türkiye havacılık toplumuna geçecek

THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY'nin dünya havacılığının en önemli ittifakı olan ve üyeleri arasında Lufthansa, United Airlines US Airways, Air Canada, SAS, All Nippon, Singapur, Thai, Austrian, Swiss ve Air China gibi büyük havayolu şirketlerinin bulunduğu Star Alliance'a 1 Nisan 2008 tarihiyle üye olmasıyla, Türkiye'nin 45 yıllık havacılık tarihinin en önemli imzasını atacağını, dünya havacılık ağına tam entegre olacağını söyledi.

Kotil, "Türkiye şimdiye kadar bilgi toplumunu konuştu. 1 Nisan'dan sonra artık Türkiye’de herkes havacılık toplumunu konuşacak. Bu ittifakla birlikte THY'nin tanınmasında ve algısında çok olumlu ve büyük bir değişim yaşanacak. Marka değeri çok daha yükseklere çıkacak, THY tam ve gerçek anlamıyla küresel bir havayolu haline gelecek" dedi.

“İSTANBUL DÜNYANIN EN ÖNEMLİ YOLCU TOPLAMA MERKEZİ OLACAK”

THY’nin 1 Nisan 2008 tarihi itibariyle Star Alliance ile tam üyelik anlaşmasını imzalaması öncesinde demeç veren Genel Müdür Kotil, dünyada toplam yolcu pazarının yüzde 25’ini oluşturan ve “Yıldızlar İttifakı” olarak nitelediği 20 üyeli Star Alliance'a THY’nin girmesiyle beraber, İstanbul'un New York, Paris, Frankfurt, Londra, Singapur gibi dünyanın en önemli uçuş ve yolcu toplama merkezlerinden biri olacağını söyledi.

“THY KENDİ OTOBANINI DÜNYA AĞIYLA BİRLEŞTİRDİ”

Temel Kotil, THY’nin İttifakın üyesi olmasının ardından oraya çıkan durumu şu benzetmeyle dile getirdi:

“Şimdiye kadar uçuş rotalarında kendi kurduğumuz otobanda gidiyorduk. Şimdi bu otobandan sadece bizim uçaklar değil üye havayolu uçakları da uçmaya devam edecek. Bir anlamda bizim otobanı diğer otobanlarla bağlıyarak tüm dünyayı bir ağın içine almış oluyoruz. Hem THY hem de üye havayolu uçakları geçecek bu otobandan. Ben onların otobanına. onlar da bizim otabana yolcu verecekler, model bu.”

“TRANSİT YOLCU 1.5 MİLYONU TOPLAM YOLCU 23.5 MİLYONU AŞACAK”

Kotil, "THY Star Alliance içinde Lufthansa'dan sonra ikinci büyük üye olacak. 2008'de taşıdığımız transit yolcu sayısının yüzde 50 artarak 1.5 milyona ulaşacağını ve toplam yolcu miktarının da 23.5 milyonu aşacağını öngörüyoruz. THY bulunduğumuz bölgede ve coğrafyada önemli bir oyuncu olduğu için İstanbul’un bir hub noktası ve (yolcu toplama merkezi) ulaşım merkezi olmasıyla THY dünyaya muazzam bir açılım şansı yakalayacak" dedi.

“YOLCULARA BÜYÜK AVANTAJ GETİRİYOR

Star Alliance üyeliğinin yolculara sağladığı kolaylıklarla ilgili bilgi veren Kotil, İttifak sayesinde THY’nin dünya üzerinde yeni bir uçuş ağı ve hava köprüsü kurduğunu kaydederek şunları söyledi:

“THY dış hatlarda şu anda 150 noktaya uçuyor. Özellikle THY’nin uçmadığı noktalar açısından İttifak üyeliği büyük önem taşıyor. İttifak sayesinde dünyanın toplam 943 şehrini bir uçuş ağına bağlamış olacağız. İttifak’ın biletini alan bir yolcu veya yolcumuz istiyorsa 943 noktaya tek bir bilet organizasyonuyla seyahat edebilme şansına sahip olacak. Bu süreçte gümrük kuralları izin verdiği ölçüde hiç bagajına dokunmadan yolculuklarını tamamlayacaklar. Bir THY uçağından inip, sanki başka bir THY uçağına binmiş gibi uçabilecekler. Bu muazzam bir rahatlık getiriyor. Diğer türde bütün işlemleri siz yapıyorsunuz, biletleri tek tek alıyorsunuz ve çok da pahalıya. Star Alliance üyeliği ile bilet fiyatları olabilecek en iyi koşullara gelmiş olacak.”

“EN İYİ UÇUŞ PLANINI HERKES KENDİSİ YAPABİLİR ARTIK

Kotil, ister business uçuşlarda, ister turistik amaçlı seyahat olarak bakıldığında Star Alliance ile şimdi bir dünya seyahatinin en ekonomik, en kolay ve en konforlu bir şekle geldiğini savunarak “ Yolcular uçuş konforu açısından en iyi ihtimali yakalamış olacaklar.Yolcular Star Alliance web sitesine girerek artık dünya üzerinde kendileri için en iyi uçuş planını yapabilirler” diye konuştu.

“UÇUŞ MİLİ HER ÜYE HAVAYOLUNDA KULLANILABİLECEK”

Genel Müdür Kotil, Star Alliance ile yolcuların havaalanlarında üyelerin CIP salonlarını kullanabileceklerini ve üye havayolu ile uçarken aynı zamanda mil kazanacaklarını ve bu milleri üye tüm havayollarında kullanma şansına sahip olacaklarını hatırlatarak “ Mil kazanma önemli bir avantaj getirecek yolculara. TK bileti ile uçtuğunuzda, aktarmalı uçuşlarda diğer havayolu ile devam ettiğinizde mil kazanmaya devam ediyorsunuz ve bu miller Miles and Smiles kartına yazılıyor. Diğer üye havayollarında seyahat eden yolcular da o uçuşlarda kazandıkları milleri THY uçuşlarında kullanabilecekler. Ortak bir havuzda toplanan milleri yolcularımız diledikleri seyahatte diledikleri üye havayolu için kullanabilecekler. Yolcu açısından sistem dev bir ağa dönüşüyor. İttifak tek bir şirket haline geçiyor bir anlamda” değerlendirmesini yaptı.

“HİZMET KALİTESİ,UÇUŞ EMNİYETİ VE KONFORU DAHA YÜKSEĞE ÇIKACAK”

Dünyanın en büyük havayolu şirketlerinin üyesi bulunduğu Star Alliance’a THY’nin girmesinin THY’nin dünya havacılığında büyük oyuncu ve küresel bir marka olma hedefinin önemli bir adımı olduğunu ifade eden Temel Kotil “ THY her üç ittifaktan da katılım teklifi almıştı. Biz her üçünü de değerlendirdik, THY’nin uçuş noktalarına göre en yüksek verimi hangi ittifaktan alacağının analizini yaptık ve sonuçta Star Alliance’da karar kıldık. 16 aylık bir çalışma sonucunda tam entegrasyon aşamasına geldik. Bu sürede bütün sistemlerimiz uyumlu hale getirildi, IT altyapısı oluşturuldu. Başkanlıklar, ekipler ve ortak komiteler kuruldu. Şimdi THY gerek hizmet kalitesi, gerek uçuş emniyeti ve konforu ve gerekse bilet fiyatı açısından yolcularına eşiz bir hizmet sunabilir hale geldi. THY’nin zaten sürekli yükselen kalite çıtasını şimdi iki misli yukarı çekebilme fırsatını da yakalamış olduk” şeklinde konuştu.

“KENDİ ARAMIZDA DA KIYASIYA REKABET VAR”

İttifak’ın yolcular açısından tek ve en büyük havayolu şirketi gibi bir özellik taşıdığını, ancak üyeler arasında hizmet ve fiyat rekabetinin alabildiğine yoğun yaşanacağına dikkat çeken Kotil, “ Bizim pazara nüfuz etme ve rekabet konusunda bir değişme olmayacak. İttifak içinde ticari ve parasal anlamda üye her havayolu şirketi kendi bağımsız yapılanmasını sürdürecek. Çünkü hepimiz uçuş noktalarında aynı zamanda rakip durumundayız. THY bir taraftan ittifaka girmemiş gibi kendi rekabet koşullarına uygun hizmet kalitesini üretmeye ve global pazarda yer almaya devam ederken, ittifak üyeliğinden de azami şekilde yararlanmaya çalışacak. Havacılıkta ve rekabet koşullarında gelinen noktaya bakınca, bu ittifakın içinde yer almak kesin bir zorunluluktu. Zaten onlar da THY’yi almak istiyorlardı” diye konuştu.

“THY KÜRESEL KRİZDE YOLCU ARTTIRMAYA DEVAM EDİYOR”

Küresel kriz ortamında havayollarında gerek yolcu sayısı gerekse doluluk oranlarında eksiye doğru gidiş olduğunu, THY de ise tarihin en yüksek rakamlarına ulaşıldığını belirten Temel Kotil , “ Ocak, Şubat, Mart,Nisan ayları genelde bizde de yolcu sayısında ve dolulukta düşüş olurdu. Ancak bu yıl küresel krize rağmen THY dolulukta yüzde 70’lerin üzerindeki oranla tarihin en iyi zamanlarını yaşıyor. Bir yandan Star Alliance üyeliği, bir yandan rakamlar beni gerçekten çok heyecanlandırıyor. Toplam ortalama haftalık yolcu sayımız Mart itibariyle 370 binlerin üzerinde. Nerdeyse yüksek sezona yakın bir yolcu sayısına ulaşmış durumdayız. Daha da önemlisi ilk kez dış hatlarda yolcu sayısı iç hatları geçti. Gelirimizin yüzde 60’ı artık dış hatlardan geliyor. Bu da THY’nin global bir marka olduğunun en iyi göstergesi” dedi.

“5 KITADA YAPILANDI”

İttifakın doğrudan ve aktarmalı uçuşlarda hub (yolcu toplama merkezi) eksenli bir model içinde çalıştığını kaydeden Kotil sistemle ilgili şu bilgileri verdi:

“Sistem yolcuları uçuş rotaları üzerinde bir yere topla ve oradan dağıt anlamına geliyor. Bu dağıtım da en fazla 1 saat içinde olacak şekilde gerçekleştiriliyor. İstanbul şimdi dünya haritasında bir hub merkezi olacak ve İstanbul üzerinden İttifaka üye havayollarının yolcuları gidecekleri merkezlere THY ile uçacaklar. Kuzey Amerika’da toplama merkezi Montreal ve Chicago olacak. Avrupa’da ise Londra, Frankfurt, Kopenhag,Lizbon, Zürih,Viyana,Warşov, Mayorka ve İstanbul hub olacak. Asya Pasifik hattında ise Singapur,Bangkok,Pekin Şangay,Nagoya başlıca merkezler.”

False