Lükste indirimin sonunu hazırlayan strateji

Güncelleme Tarihi:

Lükste indirimin sonunu hazırlayan strateji
Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2009 14:39

Dünya lüks tüketiminin kalbinin attığı ABD'de iş yapan firmalar krize rağmen büyük indirimler yapmamanın yolunu buldu.

Haberin Devamı

The New York Times'ta (NYT) yer alan bir haber analizde, New York'ta bulunan lüks giyim markalarının, ürünlerinde indirim yapmamak için yeni strateji geliÅŸtirerek, stoklarını sınırlı düzeyde tutma yolunu seçtiklerine dikkat çekildi.Â

 

NYT örnek olarak Manhattan'da bulunan ve üst segmentteki tüketicilere hitap eden Saks mağazasını örnek göstererek, bu işletmedeki stokların geçen yıla kıyasla yüzdesel olarak çift basamaklı oranda azalış gösterdiğine işaret etti.

 

Haber analizde, işletmelerin stoklarını sınırlı miktarda tutmasının arkasında talepte yaşanan azalmanın yanı sıra tüketicilerin büyük indirim beklentilerin ortadan kaldıracak bir strateji olduğunun altını çizdi.

 

Haberin Devamı

YA ŞİMDİ AL YA DA UNUT

Analizde aynı zamanda, bu stratejinin dolaylı yoldan tüketiciye 'Ya ürünü şimdi al ya da onsuz yaşamayı göze al' düşüncesinin gösterilmesi olduğu vurgulandı.

 

Analizde Taubman Alışveriş Merkezleri'nin sahibi William S. Taubman'ın görüşlerine de yer verildi. Taubman konuyla ilgili şu ifadeleri kaydetti:

 

"Üst segmente hitap eden mağazalar müşteriye lüksün aynı zamanda seçkinlik ile eş anlamlı olduğunu ve bekleyerek aynı ürünü daha ucuza satın almayı beklememeleri gerektiğini göstermek istiyor" dedi.

 

RÄ°SKLÄ° TARAFI DA VAR

Lüks ürün satan mağazaların uygulamaya koyduğu yeni stratejinin riskli noktaları da bulunduğuna işaret eden analiz, ürünlerin erken tükenmesi halinde işletmenin zarar edeceğini söylerken, bunun yine elinde stok kalması durumunda karşılaşacağı zararın yanında daha az riskli olacağına da dikkat çekti.

 

Küresel krizin en şiddetli döneminin yaşandığı geçen yıl bu dönemlerde talebin azalması bu mağazalarda yüzde 50 ile 70 arasında indirimlerin yapılmasına neden olmuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!