Üniversiteden, FATİH Projesi’ne katkı

Güncelleme Tarihi:

Üniversiteden, FATİH Projesi’ne katkı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 2013 12:25

Üniversite, FATİH Projesi’ne katkı sağlayacak, e-öğrenme içerikleri kapsayan 106 bin avro değerinde AB projesi çalışmaları 2 yıl sürecek.

Haberin Devamı

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) öğretim üyesi tarafından hazırlanan, FATİH Projesi’ne katkı sağlayacak, e-öğrenme içerikleri hazırlanmasına yönelik hayata geçirilecek AB projesi 2 yıl sürecek. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığıyla yürütülen ve ESOGÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Pınar Girmen’in koordinetörlüğünde hazırlanan, “FaMe - Fatih Meets Mecap Mediacompetence@Primary” adlı “ana dili ve yabancı dil öğretimine yönelik e-öğrenme içerikleri hazırlanması” konulu, Bölgesel Ortaklıklar AB projesi kabul edildi. Yrd. Doç. Dr. Girmen, Avrupa Birliği’nin (AB) Hayat Boyu Öğrenme Projeleri kapsamında hazırlanan bölgesel ortaklık projesi hakkında 2 yıl sürecek olan projede yürütücülerinin, Almanya’da eğitim alanında yerel yönetim sorumluları Kaiserslautern kurumları ve Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Proje bütçesinin, 106 bin 175 avro olduğunu anlatan Girmen, “Almanya’da FATİH Projesi’yle eşdeğer MECAP adlı bir proje var. Bu projeyle onlarda, teknoloji alt yapılarını geliştirmek ve öğrenme süreçlerini teknolojiye bağlı hale getirmek istiyorlardı. İki proje arasında çok benzerlik olduğu için birlikte, böyle bir proje hazırladık” dedi.

Projenin hazırlanmasında, talebin Alman yetkililerinden geldiğine dikkati çeken Girmen, Türkiye’de tüm ortaklarla hazırlık toplantısı yaptıklarını, FATİH ve MECAP projesini hayata geçirmedeki sıkıntıları belirleyerek, projeyi ona göre kurguladıklarını anlattı. Elektronik öğrenme içerikleri tasarlamanın, iki ülke içinde işlevsel bir yol olduğuna karar verdiklerini dile getiren Girmen, şöyle konuştu:
“Kısaca projenin amacı, Türkiye ve Almanya proje ortaklarıyla FATİH ve MECAP projeleri kapsamında karşılaştırmalar yapmak, bu bağlamda ülkelerin zayıf ve güçlü yönlerini belirleyip, karşılıklı etkileşim oluşturarak, iyi örneklerin paylaşımını sağlamaktır. Bu amaca dayalı olarak, ana dili ve yabancı dil öğretimine yönelik, e-öğrenme içerikleri hazırlayacak ve uygulamaları değerlendirileceğiz. Ayrıca, eğitime ilişkin yönetimsel sorumluluklar, okul sistemleri, öğretmen ve yöneticilerin çalışma saatleri ve ücretleri, bilgi teknolojilerine ilişkin öğretim stratejileri, öğretim programları, sınıf yönetimi boyutlarını da karşılaştıracağız.”

Haberin Devamı

İlk aşama web sayfası

Eskişehir’de Ali Fuat Cebesoy Ortaokulunun pilot okul olarak seçildiğini aktaran Girmen, hazırlanan e-öğrenme içeriklerinde, her iki ülkede ana dili ve yabancı dil olarak belirlenen İngilizce dersleri için etkinlikler, konu anlatımları, oyunların yer alacağını, ayrıca öğretmenin ders sürecinde yararlanacağı materyallerin ve öğrencilerin kendi kendilerine evde yapacakları aktiviteler ile küçük sınav modellerinin kullanılacağını vurguladı. Projenin işleyişi hakkında bilgi veren Girmen, Almanya-Keiserslautern ve Eskişehir’de olmak üzere 8 toplantı yapacaklarını ve 2015 yılında sonuçları ESOGÜ’de düzenleyecekleri uluslararası katılımlı bir kongreyle duyuracaklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

“Projemizle ufakta olsa bir mum, ışık yakabilecek isek mutlu olacağız”

Bu toplantılarda ilk olarak web sitesi hazırlanması yönünde çalışacaklarını anlatan Girmen, şöyle devam etti:
“Web sayfası hazırladıktan sonra Eskişehir’deki ve Almanya’daki şehrin yönetimsel açısından yapısına bakacağız. Ardından çalışma planımızı güncelleyeceğiz. Her kurumda, görünebilecek yerlerde projemizi tanıtacak, broşür hazırlayacağız. Bu hazırladıklarımızı video konferans yoluyla, birbirimizle paylaşacağız. Bütün katılımcılarla birlikte öğretmenlerin FATİH ve MECAP projelerindeki ihtiyaçlarını belirleyecek sorular hazırlayıp, çıkan sonuçları karşılaştıracağız. Böylece e-öğrenmede yaşanan zayıf noktaları belirleyip, buna göre içerikler hazırlayarak, FATİH Projesi’ne katkı vermiş olacağız. e-öğrenme içerikleri FATİH Projesi’nde bana göre en zayıf halka. Projemizle buna ufakta olsa bir mum, ışık yakabilecek isek mutlu olacağız.” Proje kapsamında verilecek hizmet içi eğitimlerle, ilerleyen zamanda öğretmenlerin de e-öğrenme içeriklerini hazırlayabileceklerini aktaran Girmen, projenin tüm eğitim kurumlarına örnek olmasını istediğini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!