GeriEğitim Türk öğretmenler oyunun gücünü gösterdi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türk öğretmenler oyunun gücünü gösterdi

Türkiye’de, bir özel okulda uygulanan ‘Game Academy Projesi’, Cambridge Üniversitesi’nden sunum daveti aldı. Oyunu derslere entegre eden Türk öğretmenler, ‘Game Academy Projesi’ kapsamında yaptıkları çalışmaları, yaklaşık 10 ülkeden gelen eğitimci ve akademisyenlere anlattı.

Türk öğretmenler oyunun gücünü gösterdi

Sağlık ve Eğitim Vakfı’na (SEV) bağlı Üsküdar SEV Ortaokulu öğretmenleri, yürütülen ‘Game Academy Projesi’ni tanıtmak üzere İngiltere Cambridge Üniversitesi’nden sunum daveti aldı. Proje, ayrıca Finlandiya Eğitim Bakanlığı’nın koordine ettiği ‘LUMA StarT Yarışması’nda, akademisyenlerin yaptığı değerlendirmeler sonucu, eğitimde iyi uygulamalar alanında Türkiye’deki en iyi 100 proje arasına girdi. Üniversitedeki Trinity Hall’de gerçekleşen 8. Uluslararası Eğitim ve Bilişim Teknolojileri Konferansı’nda (ICEIT 2019), oyunu derslere entegre eden okulun iki öğretmeni, yaklaşık 10 ülkeden gelen eğitimci ve akademisyenlerle deneyimlerini paylaştı.

OYUN DİLİNİ KONUŞUYORLAR
‘Game Academy Projesi’, kentleşme ve teknoloji bağımlılığı gibi birçok etkene bağlı olarak her geçen gün biraz daha yok olan oyunu yeniden onların hayatlarının bir parçası haline getirmeyi hedefliyor. Üsküdar SEV İlköğretim Kurumları’nın Beden Eğitimi ve Fen Bilimleri bölümleri, çocukların hayatının vazgeçilmezi olan ‘oyun dilini’ konuşarak, onların akademik mükemmellik hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak amacıyla Game Academy Projesi’ni başlattı. Cambridge Üniversitesi tarafından sunum daveti alan proje, oyun tabanlı değerler eğitimini kapsıyor.

BAZEN HAKEM BAZEN TARAFTAR OLUYORLAR
Projenin oyun tabanlı öğretim bölümünde; fen bilimleri ve matematik derslerinde öğretilen konuların beden eğitimi dersi kazanımlarını içerecek şekilde oyunlaştırılıp, kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesi sağlanıyor. Değerler eğitiminde ise ‘Engel yok!’ sloganıyla, engelli vatandaşların oyun oynarken yaşadığı zorlukları öğrencilerin birebir yaşayıp, empati kurmaları ve çözüm üretmeleri bekleniyor. Ayrıca, başta oyunlarda görülen her türlü fanatizmin önüne oyunla geçmeyi hedefleyen ‘Fan without Fence’ (FwF) etkinlikleriyle, farklı düşüncelere saygıyı yaşamlarının birer parçası haline getirmeleri amaçlanıyor. Etkinliklerde öğrencilerin; hakem, taraftar, oyuncu, gazeteci olarak farklı görevlerde yer alıp, farklı gözlerle aynı oyunu değerlendirip, kendi taraftarlıklarını sorgulamaları sağlanıyor.

KONULARI DAHA KOLAY VE KALICI HALE GETİRMEYİ HEDEFLİYORLAR
Proje kapsamında; 5’inci sınıflar, matematik dersinde öğrendikleri ‘örüntü’ konusunu, beden eğitimi dersinde yaratıcı etkinliklerle pekiştiriyor. 6’ncı sınıflar ise fen bilimleri dersinde gördükleri ‘dolaşım sistemi’ konusunu, yine beden eğitimi dersinde oynadıkları oyunla tekrar ediyor. Bu çalışmalarla; oyun tabanlı öğretim metodunu fiziksel öğrenme ortamlarıyla sunarak, öğrencilerin öğrenirken zorlandıkları konuları oyunlaştırma yöntemi sayesinde daha kolay ve kalıcı hale getirmesi hedefleniyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle