Lise öğretmenlerine ‘Öğretmenin Kimyası’ anlatıldı

Güncelleme Tarihi:

Lise öğretmenlerine ‘Öğretmenin Kimyası’ anlatıldı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 28, 2014 11:27

‘Öğretmenin Kimyası’ adlı çalışma kapsamında düzenlenen toplantıların ikincisi Marmara Bölgesi’ndeki liselerde görev yapan kimya öğretmenleri için yapıldı.

Haberin Devamı

10-11 Mayıs’ta yapılan toplantıya 125 kimya öğretmeni, kimya eğitimi ve bilimi hakkında bilgiler verildi. Dow Türkiye, Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle iki gün süren atölyelerde Dow uzmanlarının hazırladığı kimya teknolojisine yönelik son ürün ve uygulamalardan bazı örnekler kimya öğretmenleriyle paylaşıldı. Proje, Türkiye’de öğrencilerin fen ve kimya branşlarına olan ilgilerinin yükseltilmesini hedefliyor. Böylece, bilgi ve teknoloji çağına dönüşen 21’inci yüzyılda Türkiye’nin büyümesine, gelişmesine en hızlı ve yaygın katkıyı sağlaması ve fen, kimya, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarındaki başarı oranlarının üst düzeylere taşınması hedefleniyor.
Eğitimin, Türkiye’nin en önemli konusu olduğunu söyleyen İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız, “Öğrenciyi temel alan tüm çalışmaları destekliyoruz. Dow Türkiye ve ÖRAV’ın birlikte geliştirdiği bu proje ile eğitime verdiği destek bizim çok önemli.” dedi.
Ülkelerin gelişmesinde eğitim ve bilim alanlarına verilen değerin büyük önem taşıdığını vurgulayan Dow Türkiye ve Orta Asya Cumhuriyetleri Genel Müdürü İhsan Necipoğlu, “Türkiye’nin OECD ülkeleri arasında en alt sıralarda yer almasının kabul edilemeyeceğini” söyledi.
Bilgi, inovasyon, teknoloji ve hızın 21. yüzyılda her geçen gün daha fazla önem kazandığını vurgulayan İhsan Necipoğlu, “Özellikle kimya ve fen bilimi dallarında teknoloji ile bütünleşmiş güncel bilgilerin devletler ve global şirketler açısından büyük önem taşıdığını” anlattı.
Dow Türkiye’nin katkılarıyla gerçekleşen 2 günlük eğitimde yaratıcı fen ve kimya eğitim yöntemlerini uygulama yoluyla öğrenen öğretmenler, bilgilerini okullarında öğrencileriyle paylaşmayı sürdürecekler. Ayrıca, projenin ilk aşamasında olduğu gibi, öğretmenler bu yöntemleri sınıflarında kullanıp öğrencileriyle birlikte hayata geçirebilecekleri sürdürülebilir bir kimya kulübü kurulması için teşvik edici olmaya çalışacaklar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!