Mühendisler sanayinin talebine uygun yetişecek

Güncelleme Tarihi:

Mühendisler sanayinin talebine uygun yetişecek
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2013 17:40

Teknoloji fakülteleri, Türk endüstrisinin ve sanayisinin ihtiyaçlarına uygun mühendis yetiştirecek. Öğrencilere teorik ve iş yeri eğitimi verilecek.

Haberin Devamı

YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Durmuş Günay, kurulan teknoloji fakülteleriyle Türk endüstrisinin ve sanayisinin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilen bir mühendis tipi yetiştirmeyi istediklerini söyledi.

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) tarafından SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen "3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı"nda konuşan Günay, yurt dışındaki çalışmalar ve teknik eğitim fakültelerinin istekleri doğrultusunda teknoloji fakültelerini kurmaya karar verdiklerini anlattı.

Günay, teknoloji fakültelerinin müfredat ve eğitiminin mühendisliklerden farklı tasarlandığını belirterek, bunun en belirgin özelliğinin "7+1 Mesleki Uygulamalar Yönetim Sistemi"yle öğrencilere teorik eğitimin yanında iş yeri eğitiminin de verilmesi olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

"Teknoloji fakülteleriyle piyasanın isteklerine cevap vereceğiz"

Günay, mühendislik fakültelerinin teorikte, teknoloji fakültesi mezunlarının ise uygulamada ve imalatta daha başarılı olmalarını sağlayan müfredatı tasarlamak istediklerini söyledi. Günay, "Bu uygulamada teknoloji mezunlarında birinci amacımız mühendis olmaları, ikincisi amacımız ise daha sonra formasyon eğitimi alarak mesleki ve teknik ortaöğretimde öğretmen olmalarıdır" dedi.

Günay, uygulama becerisi yüksek mühendis yetiştirilmesinin hem piyasanın isteklerine daha iyi cevap vermesi hem de mesleki eğitimde iyi bir öğretmen olabilecek nitelikte mezun edilmesi gerektiğini belirtti.

"Teknoloji fakülteleri, teknik eğitimin devamı değildir"

Türkiye'de 21'i teknik eğitim fakültesi olmak üzere 27 fakülteyi 2009'da kapattıklarını anımsatan Günay, teknik eğitim fakültelerinin öğrencilerin 2015-2016 yılında mezun oluncaya kadar açık kalacağını, daha sonra ise bu fakültelerin bulunduğu üniversitelere teknoloji fakültelerinin kurulacağını söyledi.

"Teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültelerine dönüştürüldüğü" anlayışının yanlış olduğuna anlatarak şöyle devam etti:
"Biraz da rekabet oluşsun' diye Türk endüstrisinin ve sanayisinin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebileceğini düşündüğümüz mühendis tipi yetiştirmeyi arzuluyoruz. ilk kurulan 8 teknoloji fakültesinin kuruluşunu iptal etmek için Mimar ve Mühendis Odaları Birliği mahkemeye verdi. Tercih dolayısıyla mühendislik eğitimi konusunda mahkemeye savunma yazdık. Bu mahkemeyi kazandık. Teknoloji fakültelerinin var oluşunun hukuki zemininde hiçbir tartışılacak yönü kalmamıştır. Şu an ülkemizde 19 teknoloji fakültesi oldu" şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Ezberci eğitim yerine uygulamalı model

Boydak Holding Üst Yöneticisi (CEO) Memduh Boydak, mühendis adaylarının ezberciliğe dayalı eğitim sistemi yerine uygulama ve pratiğe dayalı yetiştirilmesi gerektiğini söyledi.

Boydak, mühendisliği, bilimi ve matematik prensiplerini, tecrübe, karar ve ortak fikirleri kullanarak insanların ihtiyaç duydukları faydalı ürünler oluşturmayı sanat gördüklerini dile getirdi.

Mühendislik mesleğinin icrasında bilgiye erişim ve uygulama konusunda eğitim altyapısının önemine işaret eden Boydak, "Artan sınav, değişen eğitim sistemi ve değişen sosyokültürel yapı nedeniyle öğrenciler tüm meslek grupları için temel olan mesleğini sevme şartını Türkiye'de sağlayamamakta, bunun için sevilmeden yapılan meslekler ortaya çıkarıyor" dedi.

Haberin Devamı

"Mühendis adayları en az bir lisan bilmeli"

Boydak, eğitim programlarının teorik ezbere dayalı olması yerine, güncel bilgilerle daha hafif ve etkin hale getirilmesi gerektiğini vurgulayarak, sözlerini şöyle tamamladı:
"Eğitimin teoriden ziyade biraz daha pratik olması gerektiğini savunuyoruz. Pratikle teoriyi birleştirme noktasının önemli bir husus olduğunu düşünüyoruz. Teori ağırlıkta bir eğitim verilmekte ve uzmanlaşmayı da yeterince desteklememektedir. '7+1 modelinin uygulamaya geçmesiyle öğrenciler analitik becerileri daha kolay kullanma imkanı bulacak' diye düşünüyoruz. 'Öğrencilerin proje ve yaratıcı fikirler geliştirmeleri ve becerileri gelişecek' diye düşünüyoruz. Mühendis adayları ezberciliğe dayalı bir eğitim sistemiyle değil, uygulamaya ve pratiğe dayalı yetiştirilmeli.

Haberin Devamı

Bu anlamda teknoloji fakültelerinde uygulanan "7+1 Mesleki Uygulama Sistemi"yle öğrencilerin iş dünyasına uyum süreci hızlanacak ve işsizlik azalacak. İyi bir mühendisin en az bir yabancı lisan bilmesi gerekiyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!