Turizm için şarap kadehi

Güncelleme Tarihi:

Turizm için şarap kadehi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2011 00:00

Kültür Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın kitle turizmi yerine şarap gibi yöresel lezzetlerin öne çıkarıldığı butik turizmin öne çıkmasına yönelik açıklamaları Egeli şarap üreticilerinde yankısını buldu.

Haberin Devamı

ÖZELLİKLE Ege turizminin çeşitlenmesi ve 12 aya yayılması için kültür ve yemek arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışma anlamına gelen gastronominin de bir turizm çeşidi ve şarabın itici güçlerden biri olabileceğini, çeşitli platformlarda tekrarlayan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın sözleri Egeli şarap üreticilerinde karşılığını buldu. Bakanla aynı fikirde olduklarını vurgulayan şarap üreticileri, bir yol haritası çizilmesi için her türlü işbirliğine hazır olduklarını kaydetti.
Güner: Teklife açığız
Bakan Günay’ın açıklamalarını dikkatle takip ettiklerini belirten Türkiye Şarap Sanayicileri Derneği Başkanı ve Sevilen Şarapları Genel Müdürü Coşkun Güner, “Artık sektörümüzün temsilcileri başarılarını uluslararası alanda kanıtladılar. Her yıl ödül üstüne ödül alıyoruz. Katma değeri çok yüksek bu ürünün mutlaka turizmle birlikte değerlendirilmesi gerekiyor. Bunun için de sektörün rekabetçiliğini artıracak çalışmalar yapılmalı. Biz Bakanın bu yaklaşımını çok olumlu görüyoruz. Hür türlü teklife açığız. Bir araya gelerek bir yol haritası çizmek isteriz” dedi.
Toscana olabiliriz
Urla Şarapçılık Yönetim Kurulu Başkanı Can Ortabaş, konuyu kendisinin 10 yıldır dile getirdiğine işaret ederek “Şarap üretiminde yüzlerce yıllık geçmişe sahip Ege neden Fransa’nın Bordo’su, İtalya’nın Toskana’sı, ABD’nin Napa Bölgesi gibi şarap ve turizm merkezi olmasın? Biz de bu hedef doğrultusunda tesisimizde tadım odaları, misafir evi ve yöresel yemek derslerinin verileceği bir mutfak kurduk. Hayalimiz Urla’yı butik otelleri, gurme restoranları, 7-8 aya yayılmış turizmiyle bir üst ligde görmek” diye konuştu. Geçtiğimiz günlerde Bakan Günay’la İstanbul’da bir toplantıda konuşma fırsatı bulduğunu ve çalışmalarını anlattığını kaydeden Ortabaş, “Bakan elinden gelen desteği sunacağını söyledi. Önümüzdeki günlerde tesisimizi de ziyaret edebilir. Biz destek bulursak amaçlarımıza ulaşmamamız için hiçbir gerekçemiz yok” dedi.
Sektörler örtüşüyor
Yazgan Şarapçılık Yönetim Kurulu Üyesi Murat Yazgan da, turizm ve şarapçılığın birebir örtüştüğünü, özel önem gösterilerek ve bu alanda politakalar geliştirerek başarıya ulaşılabileceğini dile getirdi. Yazgan, Türkiye şarapçılığının rekabette zorlanmasına rağmen dünya çapında ödüllere imza attığına işaret ederek “Bu tür adımların atılmasını ve sektörümüzün önemsenmesini mutlulukla karşılıyoruz” değerlendirmesini yaptı.
Amaç marka yaratmak
Ege Sanayici ve İşadamları Derneği (ESİAD) Başkanı ve Urla Şarapçılık Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Akgerman, sektörün motive edilmesi gerektiğini ancak şimdiye kadar hükümetten ciddi bir adım göremediklerini söyledi. Akgerman, “Bakanımızın sözlerinin tüm
hükümetçe benimsenmesi, geçmiş yüzyıllarda Türkiye’nin bu alandaki gücünü yeniden kazandıracaktır” dedi. Şarap turizminin dünyada başarılı bir şekilde uygulandığının altını çizen Akgerman, “Biz de Urla’da hayata geçirdiğimiz şarapçılığı bu yönleriyle ele aldık, bunu bir sosyal sorumluluk projesi gibi gördük. Hayalimiz ‘Made in Urla’yı bir marka olarak yaratabilmek” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!