Önce Ege tanıdı

Güncelleme Tarihi:

Önce Ege tanıdı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2012 00:00

Traktör sektörünün öncü kuruluşlarından Türk Traktör, Case JX compact serisinin yanı sıra, New Holland ve Case markalarında yenilediği iki ürünü ilk kez İzmir Tarım Fuarı’nda görücüye çıkardı.

Haberin Devamı

Piyasadaki iki traktörden birini Türk Traktör markası oluşturuyor.  Firma, yeni ürünü Case JX compact serisini ilk kez İzmir’deki fuarla tüketicinin beğenisine sundu. Ayrıca, hem New Holland ve Case markalarında yenilediği iki ürünü de yine ilk kez İzmir Tarım ve Hayvancılık Fuarı’nda görücüye çıkardı. Türk Traktör Genel Müdür Yardımcısı İrfan Özdemir, İzmir Tarım ve Hayvancılık Fuarı’na ayrı bir önem verdiklerini belirterek, “İzmir demek, Ege demek. Ege demek, yüksek potansiyel demek. Burada teknolojiye ve bilgiye önem veren bir kitle var. Biz de bu doğrultuda, yeni ürünlerimizin tanıtımını ilk kez burada yapıyoruz. Bu yıl da hem New Holland hem de Case markalarında yeni ürünlerle Egeli çiftçinin karşısına çıkıyoruz” dedi. Küçük ve orta ölçekli çiftçiler için tasarlanan, 55, 65 ve 75 beygirlik 3 modeli bulunan Case JX Compact serisini fuarda Egeli çiftçinin beğenisine sunduklarını söyleyen Özdemir, “Bu ürünümüz Ankara’daki tesislerimizde, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen bir ürün. Geçen yıl ihracatı başlanmış ve 68 ülkeye ihraç edilmiş, kendini ispatlamış bir ürün. Şimdi de ilk kez iç piyasadaki lansmanını burada yapıyoruz. Hem bitkisel hem de hayvansal tarımda kullanılacak bir ürün” bilgisini verdi.

PAZAR DARALDI

Haberin Devamı

Geçen yılın çok verimli ve rekorlar yılı olduğunu hatırlatan Özdemir, sektörle ilgili de değerlendirme yaptı. Bu yıl belirli bir daralmanın beklendiğini aktaran Özdemir, “Aslında piyasanın normalleşmesini bekliyorduk. Şu anda yaklaşık yüzde 18’lik bir daralma var. Bizim durumumuz ise bu yılın ilk 6 ayında toplam satışımız yüzde 17 arttı. İç piyasa satışlarımız ise piyasadaki daralmayla birlikte yüzde 10 düştü. Bizde iç piyasadaki bu daralmayı ihracat ile aştık. İlk 6 aylık periyotta ihracatımız bir önceki döneme kıyasla yüzde 138 arttı. Bu önemli bir başarı” dedi.

ÇİFTÇİ BİLİNÇLİ

Ege Bölgesi’nin kendileri için önemli bir pazar olduğunu ve toplam satışlarının içinde Ege’nin payının yüzde 15-17 olduğunu dile getiren Özdemir, “Ürün deseni çok geniş bir yer olduğu için piyasadaki daralma, burada çok fazla olmadı. Ege çiftçisi çok bilinçli ve yenilikçi. Türkiye’de ortalama 70 beygir gücünde iken, Ege bunun çok üzerinde. Egeli çiftçi bilinçli. Verimliliğin teknolojiden ve mekanizasyondan geçtiğini biliyor. Verimini artırmak ve maliyetini düşürmek için teknolojiye yatırım yapıyor” dedi.

Haberin Devamı

İKİ ÜRÜN YENİLENDİ

New Holland ve Case markalarında yeniledikleri iki ürünü de ilk kez fuarda görücüye çıkardıklarını dile getiren Özdemir, “Case markasında JX serimiz var. Bu daha çok orta ve büyük ölçekli çiftçilerin ihtiyaçlarına hitap ediyor. New Holland’da ise TDD serisi bulunuyor. Bu iki ürünümüzü yeniledik. Tasarım ve kabinler yenilendi. Fonksiyonları geliştirildi. Donanımları artırıldı ve ergonomileri geliştirildi. Daha seri ve modern bir hale geldi. 65 ile 110 beygir arasında olan bu iki üründe yine ilk kez yenilenmiş haliyle üreticinin karşısına çıkıyor” diye konuştu.

REKABET GÜCÜNÜ ARTIRIYOR

New Holland ve Case markalarıyla sektörde açık ara lider olduklarını ve yüzde 50’ye varan pazar paylarının bulunduğunu ifade eden Özdemir, sözlerine şöyle devam etti; “Türkiye’de 38 marka bulunuyor. Yani piyasadaki her iki traktörden biri bizim markamız. En çok tercih edilen bir marka olarak, müşterimize hızlı, rahat, kolay ve düşük maliyetli ürünler sunarak, dünya çiftçisiyle rekabet etmesi için çalışıyoruz. Bugün üretici malını üretip satma noktasına geldiğinde fiyata belirleyici olamıyor. Fiyatı dünyadaki arz-talep belirliyor. Dolayısıyla, çiftçimiz teknolojiden faydalanarak, maliyetlerini azaltıp, verim ve kaliteyi artırırsa fiyattaki negatifliği kapatabilir. Bizimde amacımız, dünya çiftçisiyle rekabet edebilecek bir sektör yaratmak.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!