İzmirli’nin derdi ulaşım

Güncelleme Tarihi:

İzmirli’nin derdi ulaşım
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2000 00:00

Haberin Devamı

BÜYÜKŞEHİR Belediyesi'nin, İzmirliler'in sorunlarını çözmek, bilgilendirmek ve icraatlarla ilgili nabzını tutmak için kurduğu Hemşeri İletişim Merkezi'ne (HİM) 10 ayda 15 bin kişi başvurdu, yüzde 30'u ulaşımla ilgili sorunlarını gündeme getirdi.

Aktarmalı dönemde artış

ULAŞIMLA ilgili şikayetlerin aktarmalı sistemin başladığı mayıs, haziran ve temmuz aylarında yoğunlaştığını belirten yetkililer, İzmirliler'in yeni sistemle ilgili bilgi almak için başvuruda bulunduğunu açıkladı. Ulaşımla ilgili başvuraların son aylarda azaldığına dikkat çekildi.

İzmirli’nin belediyede sözcüsü

BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Ahmet Piriştina, HİM'in, İzmirliler'in belediyedeki sözcüsü olduğuna dikkat çekti, ‘‘Merkeze ulaşan bilgi, öneri ve istekleri yerine getirmek görevimiz. Ulaşımla ilgili başvuru oranının fazlalığı aktarmalı sisteme geçilen 3 aydaki alışma sürecinden kaynaklanıyor’’ dedi.

NE İSTEDİLER?

HİM'e yapılan başvuraların yüzde 30 ulaşımla ilgili bilgi, öneri, istek ve şikayetlerden oluştu. Yüzde 14'ü para, iş, burs gibi pek çok konuda istekte bulundu. Diğer bir yüzde 14'lük kesim ise kentle ilgili farklı konularda bilgi talep etti. Çevre ve yeşil alanlarla ilgili yüzde 13 oranında şikayet ve taleplerde bulunulurken, yapım ve onarım (yüzde 4.8), su (5.1) zabıta (yüzde 3.5), kanalizasyon (yüzde 4.1) veterinerlik (yüzde 3.0), sosyal hizmetler (yüzde 4.4), trafik (yüzde 2.2), işyeriyle ilgili şikayetler (yüzde 1.7) HİM'in 10 aylık bilançosunu oluşturdu.

HİM NE YAPTI?

BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Ahmet Piriştina, yapılan 15 bin başvurunun ağırlık noktasının ‘‘bilgi eksikliği’’ olduğunun anlaşıldığını, başvuranlardan yüzde 51.4'ünün direkt olarak sordukları konularda HİM tarafından bilgilendirildiğini açıkladı. Başvuruların yüzde 26'sının ilgili birimlerle iletişime geçilerek olumlu şekilde sonuçlandırılıdğını belirten Piriştina, yüzde 8.6'sının sonuçlandırılmak üzere işlemlerinin sürdüğünü söyledi. Başkan Piriştina, başvuruların yüzde 11.1'inin ise yerine getirilmesinin mümkün olmadığının hemşerilere tek tek bildirildiğini de belirtti. Belediyenin görev alanı dışında kalan konularda da pek çok başvuru yapıldığına dikkat çeken Piriştina, bu başvuraların da ilgili kuruluşlara iletildiğini açıkladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!