Hollywood'dan İzmir'e baktı

Güncelleme Tarihi:

Hollywooddan İzmire baktı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2012 00:00

İZMİR Kalkınma Ajansı’nca (İZKA) sürdürülen “İzmir’in Yeni Görsel Kimliği” çalışması sona erdi. İzmir’in logosu “nazar boncuğu”, sloganı ise “öncülerin şehri” olarak belirlendi.



Logo ve sloganı oluşturan ABD merkezli I Mean It Creative Ajans’ın sahibi Emrah Yücel, “İzmir’in tarih boyunca ilklerin kenti olma özelliğinden yola çıkarak ana fikrin ‘İzmir Öncülerin Şehri’ olmasına karar verdik. İngilizce olarak da ‘Frontier City of Turkey’i belirledik. Bu, dışarıdaki insanlara güçlü bir mesaj veriyor. Amacımız, İzmir markasının farklı kitlelere göre farklı anlamları olması ve öncü şehir derken herkesin o öncülüğü kendisinde araması” dedi.
Yine ilke imza attı
İZKA Genel Sekreteri Ergüder Can, tarih boyunca ilkleri gerçekleştiren İzmir’in yine bir ilke imza atarak Türkiye’de marka ve logosunu ilk oluşturan kent olduğunu söyledi. Can, “Bu kampanya hem İzmir’de hem yurtiçinde hem de yurtdışında İzmir’in daha iyi tanıtılması için, İzmir’in daha iyi anlatılması için kullanılacak. Amacımız; İzmir’e daha fazla turist, daha fazla yatırım çekmek ve daha çok bilinirlik. İzmir’i hedeflemiş olduğumuz o daha iyi seviyede görmek. İzmir zaten parlayan yıldız, bundan sonraki süreçte daha fazla tanınacak” diye konuştu.
SORUN TANITIM VE PAZARLAMADA
Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir’in tarih boyunca sürdürdüğü ilklerin kenti olması geleneğini günümüzde de sürdürdüğünü belirtti. Büyükşehir olarak, İzmir’in yaşam biçimini koruyarak yaşam kalitesini iyileştirmek için Türkiye’de bugüne kadar denenmemiş bir işi deneyeceklerini kaydeden Kocaoğlu, “İzmir’i kıyıyla, denizle buluşturma projesi, dünyanın en büyük metropollerinden biri olmak isteyen İzmir’e güç verecek. Bütün bu tanıtım çalışmaları EXPO’yla taçlanacak. Kentteki büyüme arttığı sürece yabancı sermayenin İzmir’e geleceğini düşünüyoruz. Asıl mesele üretimde değil, tanıtım ve pazarlamada fark yaratılmasında yatıyor. İzmir’in en büyük sorununun tanıtım ve pazarlama olduğunu düşünüyoruz. Kararlı ve güçlü olmak zorundayız. Bu potansiyel bizde var” dedi.
DÜNYA SAHNESİNE ÇIKMA ZAMANI
Vali Cahit Kıraç ise projenin İzmir’in geleceğine, uluslararası tanınırlığının artmasına büyük katkı sağlayacağını ifade etti. İzmir’in dünya kenti olma yolunda önemli bir adım attığını bildiren Kıraç, şöyle konuştu: “İzmir’in dünya sahnesine çıkma ve kendini anlatma vakti geldi, geçiyor. Bunu da EXPO süreciyle yerine getiriyoruz. Kendini anlatma süreci doğru argümanlarla ortaya konulmalı, inandırıcı ve
güvenilir olmalı. İnsanlar gibi şehirler de dürüst olmalı, gerçeği yansıtmalı, tutarlılık göstermeli, dışarıyla kurdukları iletişim bütünlük arz etmeli, tek sesli olmalı. İzmir’in karakterini en iyi yansıtan görsel kimliği hazırlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu görsel kimlikle yeni bir alanda da öncülerin şehri olma özelliğini gösteriyoruz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!