Avrupa krizini dinlemedi

Güncelleme Tarihi:

Avrupa krizini dinlemedi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2012 00:00

Beyaz eşyada kapasite kullanımını beş puan artıran Vestel’in, iç piyasa satışlarıyla ihracatı da tırmandı. Şirketin dokuz aylık yatırımı 38.7 milyon dolar oldu.

Haberin Devamı

Manisa’da üretim yapan ve alanındaki dev firmalardan biri olan Vestel Beyaz Eşya, yılın ilk 9 ayında kapasite kullanım alanından yatırım ve satışlara pek çok alanda artış sağladı. Vestel’den yapılan açıklamada, Türk üreticilerin satışları Avrupa’daki krize rağmen arttırdığı vurgulandı. Vestel Beyaz Eşya tarafından Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada temel göstergeler hissedarlarla paylaşıldı. Rapora göre Vestel Beyaz Eşya’nın Eylül 2012 dönemine ait kapasite kullanım oranı yüzde 70’ten yüzde 75’e çıkarken, üretim adetleri yönünden yüzde 9’luk artış yaşandı. Şirket 1 milyar 62 milyon 516 bin TL’si ihracat tutarı olmak üzere 1 milyar 614 milyon 842 bin dolarlık brüt satış gerçekleştirdi. Geçen yılın aynı dönemine göre TL bazında yüzde 14 artış gösteren toplam satışların yüzde 52’si Avrupa ülkelerine, yüzde 34’ü yurtiçine ve yüzde 14’ü ise diğer ülkelere yapıldı. Vestel Beyaz Eşya, 2012 yılının Eylül sonu itibarıyla 38 milyon 713 bin dolarlık da yatırım yaptı.

Haberin Devamı

SEKTÖR İYİ DURUMDA
İç piyasada beyaz eşya satışlarında 2011 yılında yüzde 19’luk büyüme gerçekleştiren sektörün satışlarında, 2012 yılında ekonomik büyümede yaşanan yavaşlama sonucunda daralma olduğunu belirtildi. Bu yıl toplam 4 milyon 898 bin adet satış yapan Türkiye beyaz eşya sektörünün başlıca ihracat pazarı olan Avrupa’daki olumsuz ekonomik koşullar sonucunda da talebin azaldığını kaydeden şirket yetkilileri, 2011’de başlayan bu durumun 2012’de devam ettiğine işaret etti. Bu dönemde Türk beyaz eşya üreticilerinin ise talebin düşük fiyatlı ürünlere kayması ve coğrafi avantaj nedeniyle ihracatlarını yüzde 14.6 oranında arttığını kaydeden yetkililer, pazar paylarını da yükseltmeye devam ettiklerini aktardı.

AR-GE ÇALIŞMALARI
Faaliyet raporunda, yapılan Ar-Ge çalışmalarına geniş yer ayıran Vestel Beyaz Eşya Yönetim Kurulu, “Ar-Ge Vestel Beyaz Eşya’nın öncelikli rekabet üstünlüklerinden ve farklılaşma unsurlarından biridir” diyerek, 278 kişilik güçlü bir araştırma geliştirme ekibine sahip olduklarını vurguladı. Her fabrikanın Ar-Ge faaliyetlerini yürüten birimlerinin yanında bütün ürünler için endüstriyel tasarım ve inovasyon çalışmaları yapan ve Genel Müdürlüğe bağlı Teknoloji Geliştirme Merkezi de bulunduğunu hatırlatan yetkililer, “Vestel Beyaz Eşya’nın Ar-Ge eksenini, işlevsel ve estetik tasarımlar ile enerji ve su tasarrufunu maksimize ederek kaynakları verimli kullanan, ekstra hijyen sağlayan çevreci teknoloji ve ürünlerin geliştirilmesi oluşturmaktadır” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!