Kadınlar doğuştan alışveriş meraklısı

Güncelleme Tarihi:

Kadınlar doğuştan alışveriş meraklısı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 1999 00:00

Haberin Devamı

Unilever, Calvin Klein gibi ünlü markalara danışmanlık yapan New Yorklu antropolog Paco Underhille'e göre kadınlar doğuştan alışveriş meraklısı. Kadın ile erkek arasındaki farklılık daha alışveriş listesini yaparken başlıyor. Kadın, denediği şeylerin dörtte birini satın alıyor, erkek ise ne aradığını biliyor, bu nedenle alışverişi kısa sürüyor.

Calvin Klein, Unilever ve GAP gibi ünlü markalara danışmanlık yapan New York'lu antropolog Paco Underhill, alışveriş sırasında kadın ile erkek arasında çıkan farklılıkları araştırdı. Underhill'e göre kadınlar için alışveriş bir çeşit duygusal bir ritüel. Erkekler ise alışveriş sıradan bir ticaret ilişkisi olarak algılıyor.

Alışverişte kadın ile erkek arasındaki farklılık daha alışveriş listesini hazırlarken ortaya çıkıyor. Kadınlar alışveriş listesi yapmadan hoşlanıyor, erkekler ise nefret ediyor. İşte Underhill'in yaptığı araştırma sonucunda tesbit ettiği alışverişte ortaya çıkan cinsiyet farkları:

Kadınlar daha seçici

Kadınlar denedikleri giysilerin dörtte birini kasaya gidip satın alıyorlar. Erkeklerde bu oran üçte iki.

Etiketin önemi

Kadınların % 86'sı etiketlere, erkeklerin ise % 72'si bakıyor.

Erkekler hızlı

Erkek ile kadın birlikte alışverişe gittiklerinde marketten 4 dakika 41 dakika sonra çıkıyorlar. Kadın aynı mağazaya yalnız gittiğinde 5 dakika 2 saniye kalıyor. Anne, çocuklarıyla gittiğinde süre 7 dakika 19 saniyeye çıkıyor. İki kadın birlikte gittiklerin de ise süre 8 dakika 15 saniyeyi buluyor.

Ne aradığını biliyor

Erkek mağazaya girdiğinde aradığı şeyi eliyle koymuş gibi buluyor. Herhangi bir satıcıya danışması gerekmiyor.

Kusursuzu arıyor

Kadın markete gittiğinde, çeşitli ambalajları eline alarak karşılaştırıyor en iyisini bulmaya çalışıyor. Erkekler ise tezgahlar arasında dolaşıp rastgele alışveriş yapıyor. Kıvırcık salatadaki kahverengi lekeleri görmüyorlar.

Aklını çelen ürünler

Ama erkeklerin de aklını çelen ürünler olmuyor değil. Mesela otomobil almaya gidildiğinde erkeklerin gözleri pırıl pırıl parlıyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!