Güncelleme Tarihi:
Unilever, Calvin Klein gibi ünlü markalara danışmanlık yapan New Yorklu antropolog Paco Underhille'e göre kadınlar doğuştan alışveriş meraklısı. Kadın ile erkek arasındaki farklılık daha alışveriş listesini yaparken başlıyor. Kadın, denediği şeylerin dörtte birini satın alıyor, erkek ise ne aradığını biliyor, bu nedenle alışverişi kısa sürüyor.
Calvin Klein, Unilever ve GAP gibi ünlü markalara danışmanlık yapan New York'lu antropolog Paco Underhill, alışveriş sırasında kadın ile erkek arasında çıkan farklılıkları araştırdı. Underhill'e göre kadınlar için alışveriş bir çeşit duygusal bir ritüel. Erkekler ise alışveriş sıradan bir ticaret ilişkisi olarak algılıyor.
Alışverişte kadın ile erkek arasındaki farklılık daha alışveriş listesini hazırlarken ortaya çıkıyor. Kadınlar alışveriş listesi yapmadan hoşlanıyor, erkekler ise nefret ediyor. İşte Underhill'in yaptığı araştırma sonucunda tesbit ettiği alışverişte ortaya çıkan cinsiyet farkları:
Kadınlar daha seçici
Kadınlar denedikleri giysilerin dörtte birini kasaya gidip satın alıyorlar. Erkeklerde bu oran üçte iki.
Etiketin önemi
Kadınların % 86'sı etiketlere, erkeklerin ise % 72'si bakıyor.
Erkekler hızlı
Erkek ile kadın birlikte alışverişe gittiklerinde marketten 4 dakika 41 dakika sonra çıkıyorlar. Kadın aynı mağazaya yalnız gittiğinde 5 dakika 2 saniye kalıyor. Anne, çocuklarıyla gittiğinde süre 7 dakika 19 saniyeye çıkıyor. İki kadın birlikte gittiklerin de ise süre 8 dakika 15 saniyeyi buluyor.
Ne aradığını biliyor
Erkek mağazaya girdiğinde aradığı şeyi eliyle koymuş gibi buluyor. Herhangi bir satıcıya danışması gerekmiyor.
Kusursuzu arıyor
Kadın markete gittiğinde, çeşitli ambalajları eline alarak karşılaştırıyor en iyisini bulmaya çalışıyor. Erkekler ise tezgahlar arasında dolaşıp rastgele alışveriş yapıyor. Kıvırcık salatadaki kahverengi lekeleri görmüyorlar.
Aklını çelen ürünler
Ama erkeklerin de aklını çelen ürünler olmuyor değil. Mesela otomobil almaya gidildiğinde erkeklerin gözleri pırıl pırıl parlıyor.