Bülent Bey farkı

Güncelleme Tarihi:

Bülent Bey farkı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 26, 1997 00:00

Haberin Devamı

Şatafatlı törenlere, yol kesmelere, uzun kuyruklu lider geçişlerine alışkın İstanbullular, dün, ‘‘Bülent Ecevit farkı''nı gördüler. Mütevazı olarak bilinen DSP Lideri, bu tavrını Başbakan Yardımcısı olduktan sonra da değiştirmedi. Havaalanı'nda VIP Salonu ve hizmet aracını reddeden Ecevit, sıradan vatandaş gibi hareket etti ve büyük takdir topladı.

DSP Genel Başkanı Bülent Ecevit, yıllardır bilinen mütevazi tarzını, Başbakan Yardımcısı olmasına rağmen değiştirmedi. Başbakan Yardımcısı olduktan sonra İstanbul'a ilk ziyaretini dün gerçekleştiren Ecevit, uçaktan inişinde, VIP salonu yerine, halka ayrılan salonu kullanarak herkesi şaşırttı. Ardında en az 20 otomobil, eskortlar, görevliler, partililerden oluşan uzun konvoylarla şatafatlı bir şekilde gelip giden parti liderlerine alışkın olan İstanbullular, dün eşi Rahşan Ecevit ile kente gelen Ecevit'in, İç Hatlar Terminali'ne kendisi için hazırlanan VIP aracı yerine, halka ayrılan otobüsle geldiğini görünce oldukça şaşırdılar. Bu arada, Ecevit'le bol bol sohbet etme imkanı da buldular. Kendi valizlerini bile kendi taşıyan Ecevit, diğer liderlere farkını havaalanı çıkışında da gösterdi. Bakanlar bile İstanbul'a gelişlerinde kırmızı plakalı makam otoları tarafından karşılanırken, Başbakan Yardımcısı Ecevit ve eşi, hava limanından 34 FS 009 plakalı sivil araca binerek ayrıldılar. Ecevit'i, Milli Güvenlik Kurulu toplantısına katılmak üzere Başbakan Yardımcısı olarak ilk kez geldiği İstanbul'da, parti örgütünden de kimse karşılamadı. Bunda da bizzat Ecevit'in, karşılama istemediğine dair talimatının etkili olduğu öğrenildi. Ecevit'in mütevazi tavrı kendisine ayrılan koruma sayısında da ortaya çıktı. Selefi Tansu Çiller gibi ‘eski Başbakan' ünvanına da sahip olan Ecevit'in koruma sayısı, Çiller'inkilerin neredeyse yarısı kadar.

FARI KIRIK MAKAM ARACI

Ecevit, diğer siyasilerden farklı olduğunu, tüm trafik kurallarına harfiyen uyarak da gösteriyor. Seleflerinin aksine kent içinde kırmızı ışıkta duruyor, geçerken yol kapattırmıyor. Otomobiline 100 kilometreden fazla sürat de yaptırmayan Ecevit, seleflerinin aksine, son model lüks Mercedes yerine, hala tek farı kırık 1994 model Renault kullanıyor. Bu durumu ise sade üslubuyla şöyle özetliyor: ‘‘Mercedes'e binmeyi içime sindiremiyorum...'' Ecevit'in bir diğer farkı da, Başbakan Yardımcılığı görevinde çizdiği uyumlu tablo. Selefi Çiller'in aksine, Başbakan Yardımcısı'nın protokole ilişkin görevlerinin hiçbirini ihmal etmeyen Ecevit, Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'le çizdiği uyumlu tablo ile de dikkat çekiyor. Ecevit'in kabine listesi hazırlanırken Dışişleri Bakanlığı'na Şükrü Gürel'in adını yazdığı, ancak Cumhurbaşkanı'nın tavsiyesi üzerine bu göreve son anda İsmail Cem'i atadığı hala Ankara kulislerinde konuşuluyor. Ecevit'in getirdiği bir başka yenilik de, yeni görev yerinde birlikte çalışacağı sekreterler ve diğer görevlileri değiştirmemek oldu. Ecevit'in Başbakan Yardımcılığı makamına, partideki yakın çalışma arkadaşlarını götürmemesi, DSP içinde bile bazı eleştirilere neden oldu. Ecevit görevi devraldıktan sonra beraberinde 8 bakanla gittiği Diyarbakır'da, tüm bakanlar ilgili birimlerinden brifing alırken, eşiyle birlikte ‘göç kurbanlarının' oturduğu gecekonduları gezerek de farklı stilini sergilemişti.

VIP, yol geçen hanı

VIP salonları, son zamanlarda yol geçen hanına döndü. Buradan geçmesi gereken hak sahiplerinin dışında, hiç hakkı olmadığı halde birçok kişinin geçtiği biliniyor. Yabancı konuklarda da aynı sorun yaşanıyor. Görevliler, milletvekili ve üst düzey bürokratların isteklerini geri çevirmekte zorluk çekiyor. Kartlı sisteme geçilmesi gerektiğini söyleyen bir VIP görevlisi, ‘‘Milletvekili veya bürokratların yakınları ile bazı ünlü işadamlarına engel olmak mümkün olmuyor. Hak sahiplerine kart dağıtılarak, bu kartlara göre işlem yapılması tek çözüm'' dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!