Bu sergi görünenden ibaret değil

Güncelleme Tarihi:

Bu sergi görünenden ibaret değil
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2017 10:35

Bu sergi görünenden ibaret değil

Haberin Devamı

İZMİR Kâtip Çelebi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü’nün, toplumsal sorunlara dikkat çekmek amacıyla açtığı reklam sergisi, artırılmış gerçeklik uygulamasıyla büyük ilgi çekti.

İKÇÜ B Blok derslikleri fuayesinde 10 Kasım tarihine dek görülebilecek “Sorumluyu" başlıklı sergide ziyaretçiler sadece afişlere bakmıyor, aynı zamanda artırılmış gerçeklik uygulaması sayesinde afişler canlanıyor, ses ve görüntünün de eşlik ettiği dinamik ve gerçek zamanlı bir deneyim yaşanıyor.  Böylece kadına yönelik şiddet, trafik kazaları, sigara, alkol ve uyuşturucu bağımlılığı, çocuk gelinler, hayvan hakları, bireysel silahlanma ve obezite gibi önemli toplumsal sorunlara ilişkin mesajlar verilirken, sosyal sorumluluk reklamları akıllı cihazlarda canlanıp izleyiciye hemen orada tecrübe edebilecekleri bir deneyim de yaşatıyor. Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Elemanı Erdem Geçit’in tamamı özgün 21 reklam tasarımından oluşan sergi, toplumsal sorunlara dikkat çekerek izleyicileri bu sorunların çözümü için harekete geçmeye davet ediyor. İKÇÜ Rektör Yardımcısı ve Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Turan Gökçe, Medya ve İletişim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Burcu Öksüz, bölüm öğretim üyeleri ve öğrencilerinin katılımıyla açılan serginin, yakın zamanda üniversitenin web sitesi üzerinden online olarak da ziyaret edilebilmesi hedefleniyor.

"AMAÇ, İNSANLARI BİRÇOK SOSYAL KONUDA HAREKETE GEÇİRMEK"

İKÇÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Turan Gökçe ise, "Sergi, bağımlılığa gönderme yapılan bir temaya sahip. Bağımlılıkların bireyleri teslim alarak kötü neticelere sebep olması, çarpıcı bir şekilde gözler önüne serilmiş. Amaç, insanları birçok sosyal konuda harekete geçirmek ve bazen yalnızca farkındalık yaratmak olsa bile, bu tür reklamlar bireyler üzerinde anlamlı değişiklikler yaptırabilmek açısından önemlidir. İzleyenleri hem o an hem de bilinçaltlarında sürekli etki altında tutmayı amaçlayan bu görseller, insanların hem kendilerine hem de çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli olmasını yinelemektedir. Toplumun tamamını ilgilendiren ve izleyenler üzerinde güçlü etkiler bırakan bu afişleri sürekli ziyaret edilebilir hale getirirsek çok daha geniş kitlelere ulaşabileceğiz" dedi.

İZMİR, (DHA)

FOTOĞRAF

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!