Yolcular tercihini neye göre yapıyor

Güncelleme Tarihi:

Yolcular tercihini neye göre yapıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2013 11:00

Yıllardır uçaklara bineriz. Birbirlerinden farklı onlarca firma arasından seçim yaparız... Bu seçimi neye göre yaptığımızı hiç düşündünüz mü? Ben tercihlerin altında nelerin yattığını Airbus’ta Martin Dechow anlatınca öğrendim.

Haberin Devamı

MONTAJIN yapıldığı 14 numaralı hangarından belki de yolcuları en çok ilgilendiren bölüm olan kabin tasarım bölümüne gidiyoruz. Bölüm müdürünün yardımcısı Martin Dechow, proje menajeri Arzu Dreier ve Öger Tours tur operatöründen tanıdık bir yüz, iyi derece Türkçe bilen Verena Schulz bizi karşılıyor. Şaşkınlığımı gören Schulz, daha bir kaç hafta önce Öger Tours’tan ayrılarak Airbus Kabin ve Kargo Tasarımı İletişim Bölümü’nde göreve başladığını söylüyor. Dechow bize uçak sanayindeki kabin trendleri hakkında bilgi veriyor.

EN ÖNEMLİ ETKEN
Dechow, Airbus’un müşteri talepleri doğrultusunda uçakların tüm kabin tasarımını da yaptığını belirterek, şöyle dedi:
“Kabindeki atmosfer, konfor ve rahatlık yolcunun hava yolları seçiminde fiyattan sonra en önemli etken. Dolayısıyla hava yolları şirketleri için kabin tasarımı çok önemli. Biz koltuk kumaşından, renginden, şeklinden, yerdeki halıya kadar ekonomi, business ve first class için bir lüks mobilya mağazasını aratmayacak kadar seçenek sunuyoruz. Sloganımız ‘Yok yok...’ İç tasarımda modül sistemine geliştirdik. Bu geleceğin trendi. Çok basit şekilde söküp, takılabilen modül halindeki koltuk, lavabo, mutfak sistemleri sayesinde hava yolları uçağın kabinini çok hızlı ve pratik şekilde kendi istediği şekle sokabiliyor. Örneğin koltuk sayısını azalıp veya çoğaltıp, lavabo ve mutfak kısmını küçültüp, büyültebiler veya koltuk düzenini farklı tasarlayabilir.”

Haberin Devamı

HÜRRİYET’E SÜRPRİZ
Dünyanın en büyük uçağı A380’lerin boyandığı 221 numaralı hangarda bizi hoş bir sürpriz bekliyor. 73 metre boyunda, 79 metre kanat genişliği dört motorlu ve 550 yolcu kapasiteli devasa A380’lerin boyahanesinde bizi karşılayan müdür Thorsten Dreyer, Türkçe, “Merhaba, Hoş geldiniz” diyor. Üstelik bürosunun girişindeki ekrana İngilizce, “Türk gazetesi Hürriyet’ten gelen misafirlerimize hoş geldiniz” yazısı yer alıyor. Dreyer, kendisine Türkçe yönelttiğimiz, “Ne güzel bir sürpriz. Türkçe’yi nerede öğrendiniz?” sorumuza Türkçe olarak, “Eşimin sayesinde. Eşim Türk. Kendisi modacı 13 yıldır evliyiz” diyerek yanıt veriyor.

Haberin Devamı

AZ YAKAN UÇAK
Sohbetin bir bölümünü Türkçe yapıyoruz. Dreyer, bu hangarın özel A380 için yapıldığını açıklayarak, şöyle diyor: “A380’ler kabin hariç, montajı tamamlanmış şekilde Toulouse’dan geliyor. Kabin ve boyama burada yapılıyor. Boyama ortalama 12 gün sürüyor. Deneme uçuşları yapılıyor. Airbus’un özel anlaşması nedeniyle A380’lerin teslimatının bir bölümü Toulouse, bir bölümü de Hamburg’da yapılıyor. A380 bir çok özelliği barındırıyor. En sessiz ve aynı zamanda kategorisinde en az yakıt harcayan uçak. 100 kilometrede, yolcu başı yakıt yaklaşık 3 litre.”

ÇOK ETKİLEYİCİ BİR UÇAK
Dreyer’in boyahane içindeki ofisinden hangara iniyoruz. Uçak teknisyenleri ve uçak boya uzmanları Markus Müller ve Fazıl Dalar, Emirates’in sipariş verdiği 90 A380’den birinin boyama prosedürü izah ediyorlar. 34 yaşındaki Bartınlı Fazıl Dalar, 2001’den beri Airbus’ta çalıştığını ve bir süreden beri birim şefi olarak 10 kişilik ekibi yönettiğini söylüyor. A380’in çok etkileyici olduğunu söyleyen Dalar, “Tüm dünyanın gıpta ile baktığı böyle bir harika uçağın yapımında payımız olduğu için açıkçası gurur duyuyoruz. İnşallah bir gün bir Türk şirketi de A380 alır” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!