Türkiye outlet sayısında Avrupa ikincisi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye outlet sayısında Avrupa ikincisi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2008 08:12

Türkiye, sezon perakendeciliğini tamamlayan ve stok maliyetini azaltan indirim mağazacılığı olarak bilinen outlet perakendeciliği yatırımlarında Avrupa ülkelerini zorluyor.

Haberin Devamı

Türkiye toplam kiralanabilir alanı 382 bin 781 metre kare olan 19 adet outlet alışveriş merkezi ile Avrupa'da toplam 474 bin 881 metre kare kiralanabilir alana sahip, 29 outlet alışveriş merkezi olan İngiltere'den sonra 2. sırada yer alıyor. Türkiye'yi 12 adet outlet alışveriş merkezi ile İtalya, 11 adet outlet alışveriş merkezi ile Fransa izliyor.

Avrupa'da 3 milyon 21 bin 731 metre kare toplam kiralanabilir alana sahip 133 adet outlet alışveriş merkezi bulunurken, Amerika'da 5 milyon 570 bin metre kare toplam kiralanabilir alana sahip 222 adet outlet alışveriş merkezleri yer alıyor.

?nlü markaların outlet yatırımları da artarak sürüyor. Mudo'nun mağazalarının ü?te biri outlet mağazalarından oluşurken, Boyner bu yıl i?inde 3 yeni outlet mağazası a?mayı planlıyor.

Haberin Devamı

Olivim Genel Müdürü Murat İzci AA muhabirine yaptığı a?ıklamada, ge?en yıl Olivium'u 11 milyon 118 bin kişinin ziyaret ettiğini ve KDV hari? 125 milyon dolar ciro elde ettiklerini, bu sene 11 milyon 300 bin ziyaret?i ve 150 milyon dolar ciro beklediklerini belirtti.

"Y?ZDE 100 DOLU, SIRADA 400 CİVARINDA MARKA VAR"

İzci, "Olivium Alışveriş Merkezimiz yüzde 100 dolu. Sırada bekleyen 400 civarında marka var. ?mraniye'de yeni bir yatırım planlıyoruz. Yeni alışveriş merkezi yaklaşık 35 bin metre kare alan üzerinde, 5 kattan oluşacak. İ?inden metro bağlantısı ge?ecek olan alışveriş merkezine 60 milyon dolar yatırım yapılacak ve 2010 yılının ilk ?eyreğinde a?ılacak" diye konuştu.

Bilin?li tüketicinin outletten alışveriş yapmayı tercih ettiğine dikkat ?eken İzci, "?zellikle sıkıntılı dönemlerde bu had safhaya ?ıkıyor. Cebinde sınırlı parası olan ama diğer taraftan marka giymek isteyen insanlar i?in hakikaten iyi bir alternatif oluşturuyor. Bizde piyasanın aksine herhangi bir durgunluk yok" görüşünü aktardı.

Türkiye'nin Avrupa ülkeleri arasında outlet yatırımlarında ikinci sırada yer aldığına işaret eden İzci, "Yeni a?ılacak alışveriş merkezleriyle Avrupa'da en fazla outlet yatırımı Türkiye'de olacak. En az 200 bin metre kareye yakın outlet yatırımı geliyor" dedi.

"OUTLET, T?RKİYE İÇİN ÇOK İYİ BİR MODEL"

Outlet yatırımlarının Türkiye i?in ?ok iyi bir model olduğunu ifade eden İzci, "Kiracı kiralamadan memnun, ?ünkü hasılat paylaşımı var. Kiralayan yüksek işte yüksek kira alabildiği i?in memnun. Müşteri de aradaki farktan son derece hoşnut. Bütün taraflar bu işten memnun. Markaya göre fiyatlardaki indirimler yüzde 30 ile yüzde 70'i bulabiliyor" diye konuştu.

Haberin Devamı

Türkiye'de Mart sonu itibariyle alışveriş merkezlerindeki toplam kiralanabilir alanın 3 milyon 744 bin metre kare olduğuna işaret eden İzci, outletlerin bunun yüzde 10'unu oluşturduğunu, ancak outlet yatırımlarının Türkiye'de yüzde 15'e kadar yükseleceğini düşündüğünü söyledi.
İzci, şu anda ciroda yüzde 15'lerde olan payın da gelecekte yüzde 25'e kadar ?ıkabileceğini aktardı.

BOYNER BU YIL 3 YENİ OUTLET MAĞAZA AÇMAYI PLANLIYOR

Boyner Büyük Mağazacılık Operasyon, Bayi İlişkileri ve Seri Sonu Genel Müdür Yardımcısı Cenk Akın, Boyner outlet operasyonunun bu yıl i?in 10 mağaza ile devam ettiğini, söz konusu mağazaların toplam alanının 7 bin 500 metre kare olduğunu ve Boyner Mağazaları i?inde yüzde 10 paya sahip bulunduğunu belirtti.
Mağazaları 2007 yılında yaklaşık 2 milyon kişinin ziyaret ettiğini ifade eden Akın, bu yıl 3 yeni mağaza daha a?mayı planladıklarını, bu yeni mağazaların ikisinin Anadolu yakasında, birinin de Avrupa yakasında olacağını kaydetti.

Haberin Devamı

Akın, Boyner outlet hedefleri arasında, Boyner mağazasının olmadığı Anadolu şehirlerinde bayilik sistemi ile büyümenin yer aldığını, projeleri değerlendirip yeni noktalarda hızlı bir yayılma politikasıyla büyüyeceklerini ifade etti.

MUDO MAĞAZALARININ ?ÇTE BİRİ OUTLET...

Mudo'nun 27 outlet mağazası bulunurken, ayrıca 2 sezon mağazasında da outlet reyonları yer alıyor.
Mudo mağazalarının ü?te biri outlet mağazalarından oluşuyor. Bu mağazalarda yüzde 20 oranında sezondan devir olan ana marka ürünleri satılırken, yüzde 80 oranında uygun fiyatlı basic ürünlerden oluşan koleksiyonların satışı yapılıyor. Mudo'da satılan her iki üründen biri outlet mağazalarında satılırken, ürünlerin düşük fiyatlı olmasından dolayı outlet cirosunun payı yüzde 30 oranında.
Yeni outlet mağazalarına özellikle büyük şehirlerin gelişmekte olan yerleşim bölgelerinde ihtiya? duyulacağını, ayrıca bugün alışveriş hacmi yüksek olan potansiyel lokasyonları ?ok yakından takip ettiklerini belirten Mudo yetkilileri, outlet mağazacılığının devir ürünlerin yanında kendi koleksiyonu doğrultusunda ürün alımı yapılan bir mağazacılık konsepti olduğunu aktardılar.

PARK BRAVO...

Park Bravo Group'un da şu anda 5 outlet mağazası bulunurken, İstanbul Gültepe, Olivium ve Kartal M1, Antalya Deepo, Ankara Optimum'da yer alan söz konusu mağazalar toplam bin 500 metre kare alana sahip. Bunun Park Bravo mağazaları i?indeki payı yüzde 13, toplam ciro i?indeki payı da yüzde 10 civarında seyrediyor. Park Bravo Group da önümüzdeki dönemlerde yeni outletler a?mayı planlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!