Renault'un ilk 4x4 modeli Koleos Türkiye'de

Güncelleme Tarihi:

Renaultun ilk 4x4 modeli Koleos Türkiyede
Oluşturulma Tarihi: Kasım 09, 2008 06:27

Renault'un ilk 4x4 crossover modeli Koleos, dizel motor se?enekleriyle 66 bin YTL'den başlayan fiyatla Türkiye'de satışa sunuldu.

Haberin Devamı

Renault Koleos'un tanıtımı ve test sürüşü İstanbul'da ger?ekleştirildi.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, küresel mali krizin yaşandığı bu dönemde, yeni tanıtımların önemine dikkati ?ekerek, aktivitelere devam etmek gerektiğini vurguladı.

Renault'un bu yıl 8. tanıtımını Koleos ile yaptığını belirten Aybar, yoğun bir yıl ge?irdiklerini, pazarda da bunların sonu?larını almayı umut ettiklerini dile getirdi.
Koleos'un Renault'un ilk 4x4 modeli ve Renault-Nissan ittifakının önemli bir uygulaması olduğunu anlatan Aybar, Koleos'un, 4x4 özelliğin öne ?ıktığı bir otomobil olduğunu söyledi.

Aybar, Türkiye i?in aracı 2 litre dizel motor ile otomatik ve manuel vites olarak öngördüklerini vurgulayarak, Koleos'un ?evre konusunda da duyarlı bir otomobil olduğunu kaydetti.

Çevre konusunda her markanın ciddi bir atılım i?inde olduğuna dikkati ?eken Aybar, Koleos'un 175 bg versiyonunun 100 kilometrede 7,7 litre, 150 bg'lik otomatik versiyonunun ise aynı kilometrede 8,3 litre yakıt tükettiğini bildirdi. Modelin EuroNCAP'tan 5 yıldız aldığını, böylece Renault'un toplam 10 aracının 5 yıldızlı güvenliğe sahip olduğunu kaydeden Aybar, Kore'deki fabrikada üretilen aracın geliştirilmesi i?in 178 milyon avro tutarında yatırım yapıldığını söyledi.
Koleos'un 3 yıl ve 150 bin kilometre garanti ile satışa sunulduğunu, fiyatının ise 2 litre dizel 175 bg versiyonu i?in 66 bin YTL olarak belirlendiğini ifade etti.

Haberin Devamı


"T?RKİYE'NİN DİNAMİZMİNE G?VENİYORUZ"

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Aybar, satış hedeflerine ilişkin olarak, Renault'un ilk kez bu sınıfta yer alacağını, öngörüde bulunmanın zor olduğunu, piyasada ?ok yeni oldukları i?in hedef koymadıklarını söyledi.

Aybar, "Renault bu işi de yapmış, yapmışsa da güzel yapmış" dedirtmek istiyoruz" şeklinde konuştu.

Bu yıl toplam ara? pazarının ge?en yıla göre azalmasını beklediklerini bildiren Aybar, pazarın 550 bin seviyelerinde veya bunun biraz altında kapanabileceğini söyledi.

Aybar, pazarın Ekim ayından itibaren gerilediğini, ge?en ay ger?ekleştirilen Otomobil Fuarının otomobillere olan ilgiyi artırsa da satışa ilişkin etkilerinin hemen görülemeyeceğini kaydetti.

Gerilemeye rağmen Türkiye'nin dinamizmine güvendiklerini ve olumlu havayla birlikte satışlarda tekrar hareketlilik olacağını dile getiren Aybar, otomotiv işinde en önemli unsurun moral olduğunu, güven endeksinin önem taşıdığını vurguladı.

Aybar, yaşanan türbülansın kalıcı olmaması gerektiğini, satışların bütün ülkelerde gerilediğini anımsatarak, "Böyle bir ortamdayız. Bir an önce ?özüm bulmak gerekiyor" dedi.

KOLEOS

Renault Mais M1 Segment Yönetimi Sorumlusu Ozan Muslu da aracın Renault'un ilk 4x4 modeli olması a?ısından önemli olduğunu belirterek, özellikle bu sınıftaki ara?ların Türkiye'de pazar paylarının arttığını, bunun da Renault adına önemli bir fırsat olduğunu söyledi.

Toplantıda verilen bilgiye göre, monotonluktan ka?ış i?in tasarlanan Koleos, konforlu ve ger?ek engel aşma kapasitesine sahip bir crossover olarak geliştirildi.
Çok ama?lı kullanım i?in tasarlanan Renault Koleos, şehir i?inde, otoyolda ve off-road kullanımda sürücüsüne aynı konforu sunarken, ara? tamamen otomatik 4x4 aktarma sistemine sahip.

Renault Koleos'ta 2.0 dCİ dizel motor, 150 bg ve 175 bg gü? üreten iki versiyonuyla sunulurken, Koleos'un, manuel ve otomatik vites kutularının hepsi 6 ileri aktarmalı özelliğe sahip.

Koleos'ta ABS, sürücü ve yolcu hava yastığı, yan ve perde hava yastıkları, acil fren durumunda otomatik yanan dörtlü flaşörler, kaza durumunda otomatik olarak a?ılan kapı kilitleri, otomatik park freni, kapıların hareket sonrası otomatik kilitlenmesi, sis farları, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, soğutmalı torpido gözü, anahtarsız sistem, ?ift bölgeli otomatik klima, deri direksiyon ve vites topuzu gibi ekipmanlar standart olarak sunuluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!