‘Öğretmenler Günü’nü coşkuyla kutladılar

Güncelleme Tarihi:

‘Öğretmenler Günü’nü coşkuyla kutladılar
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2022 11:58

Frankfurt’ta gerçekleştirilen ‘Öğretmenler Günü’ kutlamasına öğretmenler, bir zamanlar öğrencileri olan öğretmen meslektaşlarıyla birlikte katıldı. Müzikli, şiirli ve yemekli kutlamada Türkçe ve Türk Kültürü dersleriyle, bu dersleri veren öğretmenlerin sorunları da konuşuldu.

Haberin Devamı

ÖĞRETMENLER Günü’, Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da Türk öğretmenlerin bulunduğu ülkelerde de kutlanıyor. Almanya’nın Hessen eyaletindeki öğretmenlerimizin geleneksel kutlaması da daha önceki yıllarda olduğu gibi Türk-Alman Kulübü’nün lokalinde yapıldı. Hessen Türk Öğretmenler Derneği’nin (TÖDER Hessen) gerçekleştirdiği yemekli, müzikli, şiirli kutlamaya eyaletin çeşitli kentlerinde görev yapan öğretmenler ve yakınları katıldı. Frankfurt Başkonsolosluğu’na kısa bir süre önce atanan Eğitim Ataşesi Fatih Kılıç, Almanya Türk Öğretmenler Dernekleri Federasyonu (ATÖF) Başkanı Yücel Tuna, TÖDER Hessen Başkanı Zeynel Fırat, Koblenz Atatürkçü Düşünce Derneği Başkanı Senem Aydın ve kendileri de öğretmen olan Türk-Alman Kulübü Başkanı Yadel Oktay Coşkun ile Hessen Türk Veliler Derneği Başkanı Hatice Bektaş Alpsar’ın da katıldığı kutlama oldukça coşkulu geçti. Emekli olan öğretmenlere teşekkür plaketlerinin sunulduğu kutlamaya katılanlar arasında bir dönem öğrencileri olan meslektaşlarıyla yan yana oturan öğretmenler, Almanya’da yetişen ve Alman okullarında sadece Türkçe değil, diğer derslerin öğretmeni olarak çalışan eğitimciler de yer aldı.
94 yıl önce Atatürk’e ‘Başöğretmen’ unvanının verildiği ve millet mekteplerinin açıldığı güne denk gelen 24 Kasım Öğretmenler Günü’nün açılış konuşmalarında öğretmenlerin toplumun gelişimindeki rolüne dikkat çekildi. Asıl mesleği öğretmenlik olan Eğitim Ataşesi Fatih Kılıç, yurt dışındaki Türkiye kökenli göçmenlere Türkçe ve Türk Kültürü dersleri veren öğretmenleri, Cumhuriyet’in ilk yıllarındaki idealist öğretmenlere benzetti. O dönemki öğretmenleri köy köy dolaşarak okul yaşlarındaki çocukların düzenli temel eğitim alması için çaba gösterdiklerini hatırlatan Kılıç, günümüzde yurt dışında çalışan öğretmenlerimizin de gerektiğinde ev ev dolaşarak gençlerimizin Türkçe ve Türk Kültürü derslerine katılması için çaba gösterdiklerine işaret etti.

‘Öğretmenler Günü’nü coşkuyla kutladılar
EĞİTİM VE ÖĞRENİMİN LOKOMOTİFLERİ
ATÖF Başkanı Yücel Tuna da konuşmasında öğretmenleri ‘eğitim ve öğretimin lokomotifi’ olarak tanımladı. Tuna, “Dünyada malzemesi direkt insan olan iki meslek dalı vardır; Hekimlik ve öğretmenlik. Biraz daha irdelersek, hekimlik mesleği de bu sınıflamanın dışında kalır. Ama öğretmenlik mesleği öyle mi? Hayır! Öğretmenlik insana biçim verme, onu yaşama hazırlama sanatıdır” dedi. Atatürk’ün de öğretmenleri ‘irfan ordusu’ olarak nitelediğini hatırlatan Tuna, şöyle devam etti: “Öğretmenler ne kadar iyi eğitiliyorsa, kalkınma, ilerleme ve refah düzeyi de o kadar iyi olur. Bu refah düzeyine katkının bir başka boyutu, 60 yıl önce başlayan yurt dışı iş göçüdür. Bu göçün sonucu yurt dışında doğup büyüyen, eğitim alan çocuklarımız ve onların ana vatanlarına aidiyet duygusu, ana dillerini koruma çabalarıdır. Bu çabada da 40 yılı aşkın süredir ana dil öğretiminde görev alan, yurt dışında her türlü olumsuz koşullara karşı özveriyle çalışan Türkçe öğretmenlerinin emeğini göz ardı edemeyiz.”
‘Öğretmenler Günü’nün 1981 yılından beri kutlandığını belirten TÖDER Hessen Başkanı Zeynel Fırat ise şunları söyledi: “Bugünün amacı, öğretmenin toplumdaki yeri, rolü, önemi ve değerini göstermek, sorunlarını belirlemek ve onu olması gereken yüce makamına oturtmaktır. Öğretmenlerin kendi aralarındaki bağı kuvvetlendirmek, öğrencileriyle aralarındaki sevgi, saygı ve dayanışmayı güçlendirmektir. Emekli olan öğretmenleri saygıyla anmak ve yeni atanmış öğretmenlere mesleklerinin kutsal bilincine varmalarını sağlamaktır. Atatürk, ‘Yeniden dünyaya gelsem öğretmen olurdum’ demişti. Öğretmenler, siz yalnızca 24 Kasımlarda değil, her zaman değerlisiniz ve öyle kalacaksınız. Büyüyen her fidanda, açılan her çiçekte kokunuz, geçmişte ve gelecekte iziniz var olmaya devam edecektir.”
‘Öğretmenler Günü’nü coşkuyla kutladılar

ÖĞRETMEN SAYISI AZALDI
Öğretmenlerden oluşan müzik grubunun verdiği konserle devam eden kutlamanın kulisinde Almanya’daki, özellikle de Hessen eyaletindeki Türkçe dersleriyle ilgili sorunlar ve Türkçe öğretmeni yetersizliği konuşuldu. TÖDER Hessen’in kurulduğu dönemde 90’a yakın üyesi olduğunu belirten Başkan Fırat, günümüzde bu sayının 25’e kadar gerilediğine işaret etti. Üyelerinin çoğunluğunun emekli olan öğretmenlerden oluştuğunu belirten Fırat, hem zamanında Eğitim Bakanlığı’nca atanmış olan hem de başkonsolosluklara bağlı eğitim ataşeliklerine bağlı olarak çalışmalarını sürdüren öğretmenlerin sayısının Hessen eyaletindeki Türkiye kökenli ailelerin çocuklarına yönelik Türkçe ve Türk Kültürü dersleri için yeterli olmadığını kaydetti.
‘Öğretmenler Günü’nü coşkuyla kutladılar

Bir dönem Hessen Eğitim Bakanlığı’na bağlı Türkçe öğretmenlerinin sayısının 270’i bulduğunu hatırlatan Fırat, “Maalesef artık burada emekli olan öğretmenlerimizin yerine atama yapılmıyor. Bunda ‘Biz Türkiye’den öğretmen getiririz!’ diyerek Alman tarafını rahatlatan Türkiye’nin de hatası var. Böylece kazanılmış bir hakkımızı yitirmiş olduk.” Okullarda Türkçe ve Türk Kültürü dersi verilmesi konusunda hem Hessen Eğitim Bakanlığı’nın ve hem de –maalesef– velilerin duyarsız, en azından yetersiz olduğunu belirten Fırat, “En az sekiz öğrencinin bir araya getirildiği okulların müdürleri Türkçe ve Türk Kültürü dersi koymak zorunda. Ancak velilerimiz bu haklarına sahip çıkmıyor ya da bu haklarını, öğretmen talebinde bulunmanın yollarını bilmiyorlar. O nedenle Hessen Türk Veliler Birliği gibi kurumlar çok önemli. Biz onlarla iş birliği içindeyiz. Biz de gerektiğinde ev ziyaretleri yaparak, dernekleri, sivil toplum örgütlerini, camileri, cem evlerini ziyaret ederek insanlarımıza bu derslerin önemini ve bakanlıktan öğretmen talebinin nasıl yapabileceklerini anlatıyoruz” dedi.
Türkçe derslerinin okullardaki diğer yabancı diller statüsüne getirilmesi için yürütülen kampanyaya da işaret eden Fırat, binlerce kişinin imza vererek desteklemesine rağmen Hessen hükümetinin bu konuda bir adım atmadığını belirtti. Çincenin bile müfredat programına alınmasına rağmen Türkçe ve Yunancanın dışarıda bırakılmasını eleştiren Fırat, “Şu ana kadar neden böyle davrandıklarına dair bir gerekçe de açıklamadılar. Biz bu kampanyanın arkasındayız” diye konuştu.
‘Öğretmenler Günü’nü coşkuyla kutladılar

 

BAKMADAN GEÇME!