Almanya’da yeni bir grev dalgası daha!

Güncelleme Tarihi:

Almanya’da yeni bir grev dalgası daha
Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2024 11:26

Birleşik Hizmet Sektörü Sendikası (ver.di), önümüzdeki hafta Almanya genelinde yerel toplu taşıma araçlarında uyarı grevleri yapılması çağrısında bulundu. Eylemler pazartesiden cumartesiye kadar farklı bölgelerde farklı günlerde planlanıyor. Tüm Almanya genelinde ortak grev günü 1 Mart. Eylemden etkilenmeyecek tek eyalet ise Bavyera. Uyarı grevlerine paralel olarak ‘Fridays for Future’ 1 Mart’ta iklim krizine karşı çok sayıda gösteri düzenliyor.

Haberin Devamı

GEÇTİĞİMİZ haftalarda bazı eyaletlerde yerel toplu taşıma araçlarında çok sayıda uyarı grevi yapılmıştı. 2 Şubat’ta ver.di, neredeyse tüm federal eyaletlerde yerel toplu taşıma araçlarında ülke çapında koordineli bir grev düzenledi. Sendikaya göre, o sırada 80’den fazla şehir ve yaklaşık 40 bölge grevden etkilendi. ver.di Başkan Yardımcısı Christine Behle, “Çalışanların 2 Şubat’ta yaptıkları grevle gönderdikleri mesaj, her bir federal eyaletteki toplu pazarlık görüşmelerinin hâlâ bir sonuç vermemesi nedeniyle yeterince anlaşılmamış görünüyor. Müzakerelerin ilerleyebilmesi için işverenlere yeni bir baskı uygulanması gerekiyor” dedi. 

Almanya’da yeni bir grev dalgası daha

Haberin Devamı

ANA KONU PERSONELİN ÇALIŞMA KOŞULLARI
Yeni grevlerin etkileri ancak önümüzdeki günlerde ortaya çıkacak. Uyarı grevinin sonuçlarının, bölgeden bölgeye büyük farklılıklar göstermesi bekleniyor. Berlin’de uyarı grevi süresince hiçbir metro, otobüs ya da tramvayın çalışmaması düşünülüyor. ver.di, yaklaşık 90 bin çalışanın uyarı grevine çağrıldığını açıkladı. Özellikle 2 Şubat’taki uyarı grevi, toplam personelin üçte birinin çalıştığı Kuzey Ren-Vestfalya’yı etkilemişti. Grevlerin nedeni ise 130’dan fazla belediyeye ait iştirak şirketlerindeki yerel toplu taşıma alanında çalışan yaklaşık 90 bin kişi için devam eden toplu sözleşme görüşmeleri. ver.di şu anda tüm federal eyaletlerde müzakere yürütüyor, ancak Bavyera’da toplu sözleşme iptal edilmediği için grev yapılmıyor. Toplu sözleşme görüşmelerin ana konusunu personelin çalışma koşulları oluşturuyor. Sendika, mali kayıplar olmaksızın daha kısa çalışma saatleri, vardiyalar arasında daha uzun dinlenme süreleri, daha fazla tatil günü veya daha fazla tatil ücreti talep ediyor. Geri dönüş süreleri, yani bir terminale varış ve ters yönde seyahat arasındaki planlanan süre de sözleşme görüşmelerinde önemli rol oynuyor.

110 BİN YENİ PERSONEL GEREKİYOR
ver.di her şeyden önce çalışanların üzerindeki yükü hafifletmek ve toplu taşıma işlerini daha cazip hale getirmek istiyor. Tüm taşımacılık şirketleri personel sıkıntısı çekiyor. Sendika, taşımacılıkta dönüşümün başarılı olması için 2030 yılına kadar yaklaşık 110 bin yeni çalışanın işe alınması gerektiğini söylüyor.

BAKMADAN GEÇME!