Türk-Alman Ekonomi Kongresi’ne gelen Alman Aunde Group’un CEO’su Rolf A. Königs, Türkiye’de 1989’dan beri 200 milyon Euro yatırım yaptıklarını ve 5 fabrikanın yanısıra 2 otel kurduklarını söyledi. Königs, ‘Türkiye’yi sömürmek ve suiistimal etmek istemiyoruz. Ücret turizmi yapmıyoruz’ dedi.TÜRKİYE, otomotiv alanında uluslararası dev firmalarını üretim üssü haline gelirken, yan sanayi alanında da dünya devlerinin iştahını kabartıyor. Son dönemde yatırımların hızlandığı Türkiye’de Alman koltuk devi Aunde Group’un yaptığı yatırımlar dikkat çekiyor. Dünyanın en büyük otomotiv koltuk ve koltuk tekstili üreticilerinden biri olan Aunde, 1989 yılında girdiği Türkiye’de yaklaşık 200 milyon Euro’luk yatırımla fabrika sayısını 5’e çıkartırken, turizm sektörüne de girerek iki otel satın almış.ÜCRET TURİZMİ YAPMIYORUZ: İstanbul’da düzenlenen Türk-Alman Ekonomi Kongresi için Türkiye’ye gelen Aunde Group’un Başkanı ve CEO’su Rolf A. Königs, Türkiye’de 1989 yılından beri bulunduklarını ifade ederek, ‘Biz Türkiye’den yararlanmak istiyoruz. Türkiye’yi sömürmek ve suistimal etmek istemiyoruz. Ücret turizmi yapmıyoruz’ dedi. Aynı zamanda Alman futbol kulübü Borussia Mönchengladbach’ın da başkanı olan Königs, şirketlerinin Bursa’da son iki yıldır vergi rekortmeni olduğunu ve Türkiye’nin en büyük ihracatları arasına girdiğini belirterek, ‘Biz hem şirketimize hem Türkiye’ye kazandırıyoruz’ dedi.10 FABRİKAYA ULAŞACAĞIZ: 1989’dan bu yana 4’ü Bursa’da biri Gemlik’te olmak üzere 5 fabrika kurduklarını söyleyen Königs, ‘Fabrika sayımızı 2006 itibarıyla Aksaray’da ve Bursa’da kuracağımız iki yeni fabrikayla 7’e çıkartacağız. Bugüne kadar yaptığımız yatırımların toplamı 200 milyon Euro’ya yaklaştı. 5 yıl içinde yeni yatırımlarla fabrika sayımızı 10’a çıkartacağız’ dedi.20 ÜLKE, 73 FABRİKA: Dünya çapında 20 ülkede 73 fabrikada üretim yaptıklarını belirten Königs, Türkiye’deki üretimlerinin dünyadaki toplam üretimin yüzde 15’ine denk geldiğini söyledi. Yeni yatırımlarla bu oranın yükseleceğini de söyleyen Königs, ‘Biz otomotiv sektöründeki hemen hemen tüm uluslararası üreticilerle çalışıyoruz. Kamyon koltuk üretiminde yüzde 93’lük bir pazar payına sahibiz. Otomobil koltuk üretiminde ise Avrupa’da yüzde 55’lik bir pazar payımız bulunuyor’ dedi.200 MİLYON EURO YATIRDIK: Türkiye’de bulunmalarının nedeni stratejik önemine bağlayan Königs, şunları söyledi: ‘Biz Türkiye’ye ilk girdiğimiz andan bu yana tüm imkanlarından yararlanıyoruz. Türkiye’yi sömürmek veya suiistimal etmek istemiyoruz. Tam tersine Türkiye’de elde ettiğimiz gelirleri yine Türkiye’de kullanıyoruz. Bugün Türkiye’de yılda 200 milyon Euro’luk bir ciro elde ediyoruz ve bu elde ettiğimiz geliri fabrika yatırımı olarak yeniden Türkiye’ye yatırıyoruz. 2003-2004 yıllarında Bursa’da vergi rekortmeni olduk. En büyük ihracatçılar arasına girdik. Biz Türkiye’ye de kazandırıyoruz.’Turizme ilk Türkiye’de girdik, otelciliği sevdikTÜRKİYE’de grup olarak ilk kez turizm alanıyla da ilgilenmeye başladıklarını söyleyen Aunde Group’un CEO’su Rolf A. Königs, ‘Dünyada ilk kez grup olarak turizm alanına Türkiye’de girdik. 2000 yılında Belek’te bir otel kurduk. Bu yılda ikinci otelimizi açacağız’ dedi. Königs, otelciliği sevdiklerni belirterek, ‘Biz Belek’te kurduğumuz Hotel Syllium 2000 otelimiz ile elde ettiğimiz başarının ardından yine aynı bölgede ikinci oteli yaptık. Bu yıl içinde ikinci otelimizi de hizmete açacağız’ dedi. Königs, Türkiye’nin dışında başka ülkelerde turizm alanına girmeyi düşünmediklerini de ifade ederek, ‘Kazandığımız parayı Türkiye’ye yatırıyoruz çünkü Türkiye’ye güveniyoruz’ diye konuştu.İşçimiz kaytarmıyor maliyetler düşüyor OTOMOTİV Sanayii Derneği (OSD) Başkanı ve Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, Türkiye otomotiv sektöründe çalışan işçilerin sebepsiz devamsızlık oranlarının binde 5 civarında olduğunu belirterek, ‘Bu oran Avrupa’da yüzde 7’leri buluyor. Aradaki yüzde 6.5’luk fark maliyetlerde önemli bir yer tutuyor’ dedi. Türk-Alman Ekonomi Kongresi kapsamında düzenlenen ‘Otomotiv ve Yan Sanayi’ konulu sektör toplantısında konuşan Durak, Türk otomotiv sektörü hakkında bilgi verirken, üretimdeki esnek çalışmalarının avantaj yarattığını belirtti. Türkiye’de fabrikalarda 6 gün üç vardiya çalışıldığını kaydeden Durak, ‘Yarım saat
yemek paydosları hariç günde 22 saat ful kapasite üretim yapabiliyoruz’ diye konuÅŸtu.12 MÄ°LYAR DOLAR Ä°HRACAT: Türk otomotiv sektörü hakkında tahminlerini de söyleyen Durak, 2005 yılında 860 bin araç imal edilmesi ve bunun 560 bininin de ihraç edilmesinin beklendiÄŸini ifade etti. Durak, 17 otomotiv üreticisinin olduÄŸu Türkiye’de 50 yıllık üretim bilgisi ve tecrübe bulunduÄŸunu kaydederek, otomotivde rekabetçi bir maliyete sahip olduklarını vurguladı. Bu yıl için otomotivde 11-12 milyar dolarlık ihracat beklendiÄŸini belirten Durak, ‘Tekstille aramızdaki farkın biraz daha kapanacağını umuyoruz’ diye konuÅŸtu. Türkiye’de her bin kiÅŸiye düşen araç sayısının 100, AB’ye yeni üye olan ülkelerde ise 200-300 arasında olduÄŸunu bildiren Durak, ÅŸunları kaydetti.‘200’e çıkabilmemiz için 7 milyon araç gerekmektedir. 7 milyon araç için yılda bir milyon araç satılırsa daha 7 yıllık bir sipariÅŸ var demektir. Yeter ki yüksek vergilerle önümüz kesilmesin.’Yakaladığınız büyümeyi rüyamızda görürüzALMANYA’nın en büyük sigorta kuruluÅŸlarından Gerling AG’nin Yönetim Kurulu üyesi Peter Hoffacker, Türkiye’nin geçtiÄŸimiz yıl yakaladığı büyüme oranının yüzde 9’a ulaÅŸtığını belirterek, ‘Biz Almanya’da bu büyüme oranını ancak rüyamızda görürüz bizde büyüme yüzde 0.7’ler düzeyinde’dedi. Türk-Alman Kongresi’nde ikinci gün yapılan sektör toplantılarına katılan Hoffacker Trük ekonomisinin performansından övgüyle bahsetti. Türkiye’nin kısa sürede enflasyon tek haneye indirdiÄŸini aynı anda yüksek oranlı büyüme saÄŸladığını belirten Hoffacker, Türkiye’nin AB’ye çok önemli katkılarda bulunacağını söyledi.TÃœRKÄ°YE’SÄ°Z AB OLMAZ: Hoffacker, Türkiye’nin Avrupa BirliÄŸi (AB) üyesi olmasının Türkiye’den çok AB’ye yarayacağını söyledi. Türkiye’nin ekonomik performansının AB’ye yeni üye olan ülkelerden daha iyi olduÄŸuna dikkat çeken Hoffacker şöyle devam etti: ‘Türkiye ÅŸaşırtan bir performansla yoluna devam ediyor. Bu performansın devamı için genel ekonomik ve bankacılık sektörü reformlarının aynı hızda devam etmesi bankacılık sektöründeki istikrarın kalıcılaÅŸtırılması gerekir. Türkiye’deki geliÅŸme yabancıların ilgisini çekiyor. Türk bankalarına yabancılar ilgi gösteriyor. Dışbank yaklaşık 1.3 Milyar Dolar’a Fortis’e satıldı. DoÄŸuÅŸ Grubu’nun da Garanti Bankası’na yabancı ortak aradığını biliyoruz. Türk finans sektörünün hızlı geliÅŸeceÄŸini düşünüyoruz.’ Türk ürünleriyle dünyayı mutlu ediyoruzDAIMLER Chrysler AG/Evo Bus GmbH Yöneticisi Wolfgang Presinger de otobüsün bakmaya, ilgilenmeye deÄŸer bir pazar olduÄŸunu ifade ederek, Türkiye’de çok ciddi yatırımlar yaptıklarını söyledi. Presinger, 38 yıl önce Türkiye’ye geldiklerini anlatarak, ’Türkiye’de kurduÄŸumuz fabrikayla dünyaya açılıyoruz. Türk ürünleriyle dünyayı mutlu ediyoruz. Türkiye’de zayıflamaktan ziyade güçleneceÄŸiz. Burada iÅŸgücü sayesinde elde ettiÄŸimiz avantaj, maaÅŸ avantajları çok önemli’ diye konuÅŸtu. 1.5 MÄ°LYAR EURO CÄ°RO: Bosch A.Åž. Genel Müdürü M. Gürcan KarakaÅŸ da geçen yıl Türkiye’de gerçekleÅŸtirdikleri 1.5 milyar Euro cironun 487 milyon Euro’sunun otomotivden geldiÄŸini, Türkiye’yi cazip bir ihracat üssü olarak gördüklerini söyledi. Türkiye’den mühendislik hizmetleri de ihraç ettiklerini anlatan KarakaÅŸ, Türkiye’nin henüz Avrupa seviyesinde araç sahipliÄŸine ulaÅŸmadığını belirtti.Â
button