Torino’da bir dağ adıydı Türk markası oldu Bagozza Milano

Güncelleme Tarihi:

Torino’da bir dağ adıydı Türk markası oldu Bagozza Milano
Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2007 00:00

Adını Torino’da bir dağdan alan Bagozza, 1970’te Milano’da haute couture kıyafetler tasarlayan bir marka olarak doğdu. Müşterileri arasında George Clooney ve Nicholas Cage gibi Hollywood yıldızları vardı. 2006’da Türk firması Ome Grup tarafından satın alınarak bir dünya markası olma yolunda hızla ilerlemeye başladı.

Artık 22 ülkede, 350 noktada koleksiyonları satılıyor. Fiyatları ve kumaş kalitesiyle her ülkenin A plus olarak adlandırılan üst düzey kişilerine hitap ediyor. Bagozza’nın Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Aslan, "Yarattığımız dünya markasıyla erkek modasında farklılık yaratmak ve erkeğin girdiği ortamda dikkat çekmesini istiyoruz" diyor.

Ome Grup, Adıyaman’dan İstanbul’a gelen Ömer Aslan tarafından kuruldu. 1978’de küçük bir dükkanda takım elbise üreterek işe başladı. Bagozza’nın şimdiki Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Aslan da, çocukluğunu babasının sahibi olduğu tekstil firmasında geçirdi. Moda ve tekstil dünyasının içinde büyüdü. Üniversiteye girdiği yıllarda şirketlerinin tasarımdan çok ihracatla uğraşması, onu işletme eğitimi almaya yöneltti. İş hayatına 22 yaşında Ome Grup Yönetim Kurulu üyesi olarak başladı.

Mahmut Aslan’ın hayali, kendi tarzlarını ve projelerini uygulayabilecekleri bir markaya sahip olup dünyaya açılmaktı. Bu yüzden tatillerinde bile moda dünyasını takip edebileceği İtalya ve Paris gibi yerleri tercih etti. Ome Grubun işleri zamanla büyüdü. Aslan ailesi, 2006 yılında küçük çapta üretim yaptıkları İtalyan Bagozza markasını satın almaya karar verdi. Aslan, bu markayı seçmelerinin nedenini şöyle açıklıyor: "Bagozza’nın çalışmalarını yurtdışı seyahatlerimde de takip ediyordum. Bizim aradığımız bütün özelliklere sahipti. Dünya çapında çok tanınmaması önemliydi. Böylece kendimizden bir şeyler katmamız daha kolay oldu. Bilinirliği fazla olmadığı için çok pahalıya da mal olmadı. Markanın dünya çapında tanınması için harcadığımız para, markayı satın alırken harcadığımız paranın 10 katı diyebilirim."

EN FAZLA YÜZDE 20 İNDİRİM ÜÇ TAKSİT

İtalyan Bagozza’nın, mat renkler ve kumaşlar kullanılarak hazırlanan koleksiyonları Türk markası olduktan sonra değişti. Şimdi modelleri ağırlıklı olarak parlak ve saten kumaşlardan hazırlanıyor. Kumaşları halen İtalya’dan gelmeye devam ediyor. Tasarımları İtalya’daki beş kişilik bir ekip hazırlıyor. Koleksiyonlarında kravat, gömlek, triko, tişört, kemer, ayakkabı, cüzdan ve çanta bulunuyor. Kesimlerde dar ve vücuda oturan modeller ön plana çıkıyor. Gömleklerin her bedene rahat oturması için farklı kuplar kullanılıyor. Kış koleksiyonunda pastel ve kahve tonlarıyla ipek kumaşlar ve kadife ceketler göze çarpıyor.

Aslan, Türkiye’deki diğer markalardan farklarını şöyle açıklıyor: "İş toplantılarında bütün erkeklerin kıyafetleri birbirine benziyor. Üst düzey bir yönetici, markaların yaptığı 12 taksit ve yüzde 50 artı yüzde 25 indirim kampanyaları yüzünden şoförüyle aynı takım elbiseyi giyebiliyor. En iyi markalar bile bu şekilde mal satmaya çalışıyor. Biz erkeklerin kendilerini özel hissedeceği kıyafetler tasarlamaya çalışıyoruz."

Bu yüzden Bagozza indirimlerini yüzde 20 ile sınırlandırıyor. En fazla üç taksit yapıyor. Kıyafetlerin fiyatları 107-4 bin YTL arasında değişiyor. Örneğin; takım elbiseler 3.5-4 bin, ayakkabılar 590-795, trikolar 500-600 YTL arasında. A plus müşteriyi hedefleyen markanın İstanbul Galeria’daki mağazasına günde ortalama üç kişi geliyor. Her müşteri 20-30 parça eşya alarak mağazadan çıkıyor. Alışveriş yapmaya zamanı olmayanlara ofislerinde "ofis mağazacılığı" hizmeti veriliyor.

Bagozza’nın koleksiyonu şimdi 22 ülkede 350 noktada satılıyor. Türkiye’de de Akmerkez, Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde yakın zamanda mağazaları açılacak. Ayrıca Bagozza ismiyle İtalyan restoranları açma planları da sürüyor. Marka, 2010 Dünya Kupası’nda Güney Afrika milli takımı sponsoru olma hedefini de gerçekleştirdi.

10 TANE TAKIM SATALIM AMA GERÇEK MARKA OLALIM

Türkiye’de çok fazla marka var, fakat Louis Vuitton gibi değeri 20 milyar dolar olan bir marka yok. Türkiye’de tanınan bir marka olmak kolay. Çünkü ticari düşünülüyor. Büyük markalar kendilerini üst sınıfa konumlayıp her kesime ürün satmak için alt markalar yaratıyor. Dünyada böyle bir sistem çok yok. Bagozza’nın çok mal ürün satma kaygısı yok. Aksine 10 tane takım satalım ama gerçek marka olalım istiyoruz.

KADINLAR İÇİN GECE KULÜBÜ KIYAFETLERİ TASARLAYACAĞIZ

Yakın zamanda kadın koleksiyonu da tasarlamayı planlıyoruz. Daha çok gece kulüpleri ve davetlerde giyilebilecek kıyafetler olacak. Çünkü bizim isteğimiz müşterilerin özel hissetmelerini sağlamak. Günümüzde kadınlar kendilerini davetlerde ve gece kulüplerinde, erkekler toplantı ve davetlerde özel hissedebiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!