Sofranızda probiyotiklere yer açın

Hatalı beslenme ve stres bağırsak hastalıklarına davetiye çıkarıyor. Ancak probiyotik tüketimini artırarak bunun önüne geçebilirsiniz.

20 Mart 2017 - 11:22:59

Günümüzde fast food ağırlıklı beslenme ve hazır gıda tüketimindeki artış, düzensiz beslenme, yoğun günlük tempo, stres, sinirsel gerginlik, hijyen sorunları ve enfeksiyona bağlı olarak antibiyotik kullanımı gibi birçok faktör bağırsak florasının bozulmasına sebep olduğu için sindirim ve bağırsak sağlığını yakından etkiliyor.

Hipokrat’ın da söylediği gibi “Bütün hastalıklar bağırsaklardan başlar”. Gerçekten de bağırsak sağlığı genel sağlığımızın bir göstergesi niteliği taşıyor. Bakteri denilince aklımızda genellikle olumsuz çağrışımlar oluşur ve hastalıklara yol açtığı düşünülür. Aslında, bağırsaklarda bulunan bakterilerin yüzde 85’i dost bakterilerdir. Normal florasında bulunan bu dost bakteriler, yiyeceklerde bulunan yağ ve proteinlerin yakılmasından, vitamin ve mineralin emilimine kadar birçok faaliyette önemli rol oynuyorlar. Kısacası sindirim sistemindeki dengeyi bakteriler sağlıyor.

İncelik ve Güzellik Sırları ve Müthiş İndirimler TIKLA!

Sofranızda probiyotiklere yer açın

Probiyotikler ise yeterli miktarda alındığında bağırsak florasını dengeleyerek, enfeksiyon sonucu kaybedilen dost bakterilerin sayısını artırarak sağlığı olumlu yönde etkiliyor. Probiyotik desteğine ihtiyaç duyulabilecek bazı durumları hatırlayalım:

Turist diyaresi: Bahar aylarında gelmesiyle birlikte, yapacağınız seyahatlerde beslenme düzeninizin değişmesi ishal gibi şikayetlere yol açabilir. Probiyotik takviyesi, bu hastalığın süresinin ve şiddetinin azaltmasında başarılı sonuçlar verir.

Antibiyotik kullanımı: Bakteri kaynaklı enfeksiyonlarla savaşmak için kullanılan antibiyotikler, tedavi sonrasında, bağırsak florasında bulunan faydalı bakterilerin sayısını da azalttığı için ishale neden olur. Antibiyotik tedavisi sonrasında probiyotik kullanımı faydalı bakteri sayısını artırarak problemin giderilmesini sağlar.

Kandida enfeksiyonu: Ayrıca probiyotikler mide bağırsak sisteminin asitliğini artırarak hastalığa sebep olan kandida başta olmak üzere bakteri ve parazitlerin yaşama şansını azaltır.

Bunların dışında, sütte bulunan laktoza karşı toleransı düşük olan kişilerde probiyotik desteği yardımcı olur. Düzensiz beslenmeden dolayı görülen diyare, şişkinlik, gaz, alerji, egzema, IBS (İrritabl Bağırsak Sendromu) gibi semptomlarda probiyotik kullanımı bu şikayetlerin giderilmesinde etkili.

Sofranızda probiyotiklere yer açın

Probiyotikler bazı besinlerde doğal olarak bulunurlar. Özellikle süt ürünlerinde bulunan probiyotikleri içeren bazı besinler şunlar:

1. Yoğurt: Bilinen en doğal probiyotik kaynağı ev yoğurdudur.

2. Peynir: Kahvaltıların değişilmez besini olan peynirin de probiyotik içeriği yüksektir.

3. Kefir: Keçi, koyun, inek gibi hayvanların sütünden mayalanma sonucu elde edilen kefir, süte oranla daha fazla probiyotik içerir. Kefiri laktoz intoleransı bulunan kişiler de rahatlıkla tüketebilir.

4. Turşu: Özellikle lahana ve salatalık turşusu içerdiği vitaminlerin yanı sıra oldukça iyi bir probiyotik kaynağıdır.

Bunların dışında bilinen diğer probiyotik kaynakları ayran, şalgam, boza, bitter çikolatadır.

Yayınlanma Tarihi : 08 Mart 2017 - 14:36:00
Başlığı GörBaşlığı GizleProbiyotik tüketimi

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Koç Burcu
      (21 MART - 20 NİSAN)

      Bazı tartışmalar ya da hareketlerinizi eleştiren kişiler söz konusu olabilir. Ancak, romantik jestler veya sürprizlerin de söz konusu olabileceği bir hafta...Koç Burcu Günlük Yorumu

      Boğa Burcu
      (21 NİSAN - 20 MAYIS)

      Konuşmalarınız ve konuşma tarzınızla insanları etkileyebileceğiniz ve verimli diyaloglar içine girebileceğiniz bir hafta sonundasınız. Fikirlerinizi sizden farklı fikirlere...Boğa Burcu Günlük Yorumu

      İkizler Burcu
      (21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

      Bugünlerde, kendinizi en iyi şekilde ifade edebilir, dikkatleri üzerinize çekebilirsiniz. Ancak bazı konularda gerçeklere bağlı kalmadan belli...İkizler Burcu Günlük Yorumu

      Aslan Burcu
      (23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

      Sizden bazı bilgi ya da haberleri gizleyen kişiler olabilir. Kulaktan dolma bilgilerle hareket etmemenizde ve düşüncelerinizi paylaşmamanızda fayda var. Aşk hayatınıza...Aslan Burcu Günlük Yorumu

      Başak Burcu
      (24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

      Sizden fayda sağlamaya çalışan kişiler olabilir. Doğru hesaplar yapmalısınız. Bazı önerilerde bulunabilirsiniz, ama başkalarının hatalarını kapatmak ya da...Başak Burcu Günlük Yorumu

      Terazi Burcu
      (24 EYLÜL - 23 EKİM)

      Eviniz veya ailenizle bağlantılı tartışmalar ve tartışmalarla bağlantılı istenmeyen değişiklikler söz konusu olabilir. Eski tanıdıklar hafızanızı tazelemenize neden olabilir....Terazi Burcu Günlük Yorumu

      Oğlak Burcu
      (22 ARALIK - 20 OCAK)

      Bu hafta sonu, biraz şanslı hissedebileceğiniz tarihlerden ufak riskler alabilirsiniz, büyük değil! Duygularınızı ve düşüncelerinizi açıkça...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

      Kova Burcu
      (21 OCAK - 18 ŞUBAT)

      Bu hafta sonu, ruhen ve fiziken sağlığınızı ihmal etmemeli ve bu alanda yeniliklere önem vermelisiniz. Biraz ortam değişikliği, grup aktiviteleri veya sizinle aynı...Kova Burcu Günlük Yorumu

      Balık Burcu
      (21 OCAK - 18 ŞUBAT)

      Bu hafta sonu, ruhen ve fiziken sağlığınızı ihmal etmemeli ve bu alanda yeniliklere önem vermelisiniz. Biraz ortam değişikliği, grup aktiviteleri veya sizinle aynı...Kova Burcu Günlük Yorumu