GeriSeyahat Kayıpları o buluyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Kayıpları o buluyor

Kayıpları o buluyor

Adı Sherlock. Onu Amsterdam Schiphol Havalimanı Terminali’nde koştururken görürseniz sakın korkmayın. KLM’in özel eğitimli köpeği, uçakta unutulanları kokluyor, sonra gidip sahiplerini buluyor.

KLM, sosyal medyayı en iyi kullanan şirketler arasında. Havayolu, Twitter üzerinden haftada 40 bin soru alıyor. En çok da uçakta unutulanlarla ilgili sorular geliyor. Diz üstü bilgisayarlardan cep telefonlarına, pasaporttan okuma gözlüklerine kadar her gün binlerce eşya uçaklarda unutuluyor. Ama bunların çok azı sahibine dönebiliyor.

Kayıpları o buluyor


Her uçuş sonrasında kabin ekipleri uçağı kontrol eder. Bulduklarını yer hizmetlerindeki görevlilere teslim eder. Bu malzemeler toplanır, raporlarlanır ve kayıp eşya bürosuna gönderilir. Daha sonra yolcudan geri dönüş beklenir. Uçuş bilgileri, sıra numarası tutan kayıp eşya yolcuya teslim edilir. Ama yolcuların önemli bölümü de bir daha uğraşmamak için geri dönüş yapmaz. Kurallar gereği havayolu şirketleri bu eşyaları bir yıl boyunca tutar. Daha sonra da açık arttırma ile satar.

Kayıpları o buluyor


Yolcu şikâyetlerinde üst sırada olan kayıpların önüne geçmek için KLM yeni bir uygulamaya imza attı. Kayıp eşyayı uçakta bulan kabin ekibi Schiphol Havalimanı’ndaki özel birime haber veriyor. Onlar da Sherlock’la birlikte uçağa geliyor.

Kayıpları o buluyor


Örneğin kayıp bir cep telefonu. Sherlock telefonu kokluyor ve sahibinin kokusunu hemen algılıyor. Hemen koşmaya başlayan köpek, muhtemel bagaj konveyöründe bavulunu bekleyen veya transit salona geçen yolcuyu buluyor. Giydiği yeleğin cebindeki telefonu ise köpeğin arkasından gelen görevli alarak teslim ediyor.
Sherlock, ilk haftada kayıp eşyaların yüzde 80’ini sahibine ulaştırmayı başardı. Bu kampanya her ne kadar KLM’in uçakta unutulanlara dikkat çekme amaçlı olsa da hazırlanan video, kısa sürede 10 milyonun üzerinde seyredildi.

Yolcuların yüzde 10’u unutuyor
* En çok koltuk ceplerine konulan pasaport, cep telefonu, kimlik unutuluyor.
* Uçağa yetişme telaşı, farklı bir noktaya uçuş veya tatilin öncesindeki-sonrasındaki ruh hali ile unutkanlık artıyor.
* Koltuğunuza oturduğunuzda eşyalarınızı fazla dağıtmayın.
* Uçak alçalmaya başlarken eşyanızı da toparlamaya başlayın. İnince size ilk lazım olacak pasaport, cep telefonu veya müzik dinlediğiniz MP3 çalarınızı, kitabınızı çantanıza yerleştirin.
* Ayağa kalkarken baş üstü dolaba koyduklarınızı, kabin memuruna verdiğiniz montunuzu veya paltonuzu da almayı unutmayın.

Kayıpları o buluyor

Kaybedilen eşyalara ne oluyor?
* Yolcular uçaktan indikten sonra havayolu personeli uçağı yeni sefer için hazırlamaya koyuluyor. Bu arada uçağa giren ve çoğu havayolu şirketinin iş verdiği başka kuruluşun temizlik personeli de zaman kaybetmemek uğruna bu ceplerdeki her şeyi hızlıca alıp çöpe atıyor.
* Göze çarpan unutulan eşyalar, yer işletmedeki görevliye teslim ediliyor. Bilgisayar, cep telefonu gibi eşyalarda sıra numarası kaydediliyor.
* Tüm bulunanlar, tutulan raporla birlikte kayıp eşya bürosuna götürülüyor.
* Bu bölüme başvuran yolcuya kayıp eşyası hakkında sorular soruluyor. Bilgiler tutuyorsa, kendisine teslimat yapılıyor.
* Kanuni olarak bir yıllık süre dolunca, unutulan eşyalar ihaleye çıkartılıyor. Bu ihaleleri tüm dünyada olduğu gibi takip eden Türkiye’de de çok sayıda meraklı var.

BU KÖPEK TAM BİR SHERLOCK HOLMES!

False