GeriSağlık Koşuya başlamadan önce bunları aklınızdan çıkarmayın!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Koşuya başlamadan önce bunları aklınızdan çıkarmayın!

Koşuya başlamadan önce bunları aklınızdan çıkarmayın!

Koşu ile hayal ettiğiniz vücuda kavuşmanın yanı sıra sağlıklı ve zinde bir vücuda da sahip olursunuz. Ancak koşuya başlamadan önce bazı püf noktalarına dikkat etmeniz önemli...

Formunuzu korumak ve sağlıklı bir yaşam sürmek için koşu en ideal sporlardan biri. Peki, koşmaya karar verdiğinizde dikkat etmeniz gereken şeyler olduğunu biliyor muydunuz?

Koşmak vücut için oldukça faydalı. Hafif tempolu koşu kalp damar hastalıkları için koruyucudur. Bağışıklık sistemini güçlendirir, kilo vermek için en çok tercih edilen spordur. Ancak koşu öncesi dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunuyor.

1-Koştuğunuz zeminin sert olmaması çok önemlidir. Daha çok yumuşak zeminleri tercih edin, mümkünse toprak zeminde koşmaya çalışın.

2-Koşu için kullanacağınız ayakkabı kesinlikle sert ve düz tabanlı olmamalıdır. Yanlış ayakkabı kullanmanız ayağınızda bileğinizde ve dizlerinizde kalıcı rahatsızlıklara yol açabilir. Ayakkabınızı hafif, yumuşak, ayak şekline uygun, hava alabilecek, ağırlığınızı tüm tabana eşit dağıtabilecek türden seçmeye özen gösterin.

3-Koşmaya başlamadan önce ağır yiyecekler yemeyin. Yediğiniz yağlı yiyecekler ve yemek sonrası hemen koşuya çıkmanız mide bulantısına ve kramplara neden olabilir. Yemekten en az 90-120 dakika sonra koşmak vücudunuz için ideal olan zaman dilimidir.

Koşuya başlamadan önce bunları aklınızdan çıkarmayın

4-Koşu için seçeceğiniz saatler çok önemlidir. Özellikle yaz aylarında öğle vakti koşmanız sıvı kaybetmenize, sıcaktan bunalmanıza, baygınlık ve güneş çarpmasına neden olabilir. Koşu yapmak için sabah kahvaltı öncesi ya da akşamüstü saatlerini tercih edin.

5-Uzun süre koşmanız vücudunuzdan ciddi ölçüde sıvı kaybına neden olur. Bu nedenle gün içinde yeterli miktarda su tüketmeniz önemlidir. Ancak koşmaya başlamadan hemen önce çok fazla su tüketmeyin. Midenizi rahatsız hissettirebilir.

6-Açık havada ve sürekli değişik mekânlarda koşun. Hem sıradanlıktan kurtulup koşu boyunca sıkılmazsınız hem de aldığınız oksijen sizi daha çok rahatlatır.

Koşuya başlamadan önce bunları aklınızdan çıkarmayın

7-Koşmaya başlamadan önce mutlaka 15 dakika ısınma hareketleri yapın. Vücudunuzun koşmaya hazırlanması koşu sırasında oluşabilecek sakatlıkları önler.

8-Koşmaya başlamadan önce nabzınızı kontrol edin. Koşu sırasında vücudunuzda oluşabilecek değişikliği fark etmeniz için çok önemlidir.

Mevcut bir rahatsızlığınız var ise, koşmaya başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle