'İlk adımı iş işten geçmeden atmaları için gençleri motive ettik'

Hürriyet Haber
24.06.2017 - 01:21 | Son Güncelleme:

Mindshare Müşteri İlişkileri Başkanı (CCO) Aslıhan Anarat, Unilever-Knorr Programatik Açıkhava ve Cornetto Son Şans çalışmaları ile Kırmızı Dijital / En İyi Açık Hava veya Etkinlik Bağlantılı Reklam ve En İyi İnovatif Teknoloji Çözümü kategorilerinde Kırmızı kazanma hikayelerini anlattı.

Bu yıl Kırmızı Dijital / En İyi Açık Hava veya Etkinlik Bağlantılı Reklam ve En İyi İnovatif Teknoloji Çözümü kategorilerinde Kırmızı kazandığınız Unilever-Knorr Programatik Açıkhava ve Cornetto Son Şans çalışmaları ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?

Knorr Programatik Açıkhava

Knorr Sıvı Çorba’nın hedef kitledeki bilinirliğini arttırmak ve yeni lezzetleri denemeye teşvik etmek için tüketicilere günlük hayat akışı içerisinde ilgili noktalarda ulaşmayı amaçladık.Pazarda bir ilk olan Knorr Sıvı Çorba’yı Türkiye’de bir ilk olacak programatik açıkhava uygulaması ile tüketici ile buluşturduk.

İlk adımı iş işten geçmeden atmaları için gençleri motive ettik

Kış ayının en soğuk dönemi olan Aralık ve Ocak ayında İstanbul’daki trafiği yüksek lokasyonlarda programatik açıkhava reklam alanlarını kullanarak hava sıcaklığının düştüğü günlerde dinamik olarak değişen hava sıcaklığını ölçümleyerek tüketicileri soğuk havalarda içlerini ısıtmak için Knorr Sıvı Çorba denemeye teşvik ettik. Yoğun kar yağışı olan günlerde hava koşullarından dolayı yemek sipariş vermek güçleştiği ve çoğunlukla evde zaman geçirildiği içgörüsünden yola çıkarak kreatif fikrimizi yaratıcı şekilde entegre ederek “Knorr Sıvı Çorba’lar ile restaurant lezzeti evinize gelsin” dedik. Tüketicilerin içinde bulundukları durumlardaki limitlerini ve ihtiyaçlarını belirleyerek ürünümüzün ilgili olabileceği noktalara değinerek onları Knorr Sıvı Çorba denemeye teşvik ettik.      

Cornetto Son Şans

Yıllardır aşk denilince akla ilk gelen dondurma markası olan Cornetto gençlere aşkta ilk adımı atmaları için ilham vermeyi amaçlıyor.

2016 yılında markanın rakiplerinden farklılaşabileceği ve güçlü bir mesaj ile gençleri motive edebileceği “Son Şans” platformunu olusturduk. İlk adımı iş işten geçmeden atmaları için onları bu son sanş anlarında motive ettik. Okulların son haftasında başladığımız projeye yazın son günlerinde inovatif bir yöntemle dikkat çekmeyi amaçlayarak devam ettik.

İlk adımı iş işten geçmeden atmaları için gençleri motive ettik

Mesela Can’ı düşünelim. Can Ece’ye açılmak istiyor. Öncelikle Cornetto’nun sitesine geliyor. Sitede isim, mesaj, renk kodu gibi farklı seçenekleri kullanarak kişiselleştirilmiş bir banner üretiyor.

Sonrasında ise Onedio ile ortak hazırladıgımız ve Ece’nin hoşlanacağını düşündüğü listelerden birini Ece’ye gönderiyor. Ece Onedio linkine tıkladığında ise browser’ı çerezleniyor.

Bundan sonrası Ece’yi kullandığı diğer sitelerde hedefleyerek Can’ın ona özel hazırladığı bannerları karşısına çıkarmaktan ibaret.

Projede programatik satın alma modeli ise yaratılan 30.000’in üzerinde tekil kreatifi verimli şekilde satın alma ve erişimi maksimize etme noktasında kullanıldı.

Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ne zaman oldu? Böylesi bir yarışmanın sektöre katkısı konusunda ne düşünüyorsunuz? Kırmızı gibi bir yarışma neden olmalı, neden önemli?

İlk tanisma, basinda formatsal anlamda yenilik sunan, icerige dokunan islere yöneldigimiz donemde, Kirmizi’ya da bu kategorilerin eklenmesi ile basladi.

O donemde Kirmizi, sadece basın odaklı ve basini da icinde barindiran kampanyalarin degerlendirildigi bir kategori seçkisindeydi ve daha ziyade ajanslarin daha serbest hareket edebildikleri ve gercek anlamda erisim hedefi gozetmeden creativity’e odaklanarak dizayn ettikleri islere yonelik bir icerik sunmaktaydi. En azindan odul alan isler bu mantikta uretilen islerdi. Isin ne kadar yaygın oldugu, ne kadar konvansiyonel bir etkiye sahip oldugu jurinin de degerlendirme kriterlerinde oncelikli olarak degerlendirdigi kriterlerden degildi. Su an Kirmizi odulleri sektordeki dinamikleri yansitan, kategorilerini bu cercevede yeni tutmaya çalısan ve basınla sınırlı kalmayıp sektördeki yenilikçi işleri, vizyoner bakış açılarını yansıtan işleri ödüllendiren bir organizasyona dönüşmüş durumda. Bu dönüşümde emeği geçen tüm Hürriyet grubu çalışanlarıni tebrik ediyor, teşekkürlerimizi sunuyoruz.

İlk adımı iş işten geçmeden atmaları için gençleri motive ettik
'Unilever Medya Direktörü Aslı Kolukfakı'

İletişim çalışmalarınızda yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor, ne kadar önemli? Kırmızı Ödülleri sektöre ne katıyor, ne kadar önemli? Ajansınızın yaratıcılık ödülü kazanması ne kadar önemli? İletişim çalışmalarınızda yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor, ne kadar önemli?

Hiç kuşkusuz ki başarılı iletişimin temel etkenlerinden biri yaratıcılık. Evrimleşmekte olan iletişim dünyamızda, bir yandan kullanılmakta olan iletişim aracı sayısı her geçen gün artarken diğer yandan tüketiciler daha fazla mesaja maruz kalıyor. Sorumlu iletişimi temel prensip olarak belirlemiş bir reklamveren olarak, mesajlarımızı fark yaratacak ve sektörümüze değer katacak yollarla tüketicilerimize ulaştırmak en önemli önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu vizyonumuz doğrultusunda, yaratıcı çalışmalarının hayata geçirilmesinde yeni teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilmek ve bağlantılı iletişim odaklı mecra konumlandırması büyük bir önem taşıyor.

Kırmızı Ödülleri sektöre ne katıyor, ne kadar önemli? Ajansınızın yaratıcılık ödülü kazanması ne kadar önemli?

Başarılı örnekleri ön plana çıkararak farkındalık yaratmak ve iletişim sektörünün gelişimine katkı sağlamak amacıyla ondört yıldır değişik sektör profesyonellerini bir araya getirerek hayata geçirdiği bu özverili etkinlik için Doğan Grubu’nu ve Hürriyet ekibini canı gönülden tebrik ediyoruz.



EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı