Her 3 çocuktan biri sırtlıyor

Güncelleme Tarihi:

Her 3 çocuktan biri sırtlıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 24, 2016 22:35

HAKAN Hacısoylu, Yugoslavya göçmeni Hacısoylu ailesinin şirketi olan Hakan Çanta’nın 3’üncü kuşak temsilcisi. Çanta ve ayakkabı işinde 1955 yılından bu yana faaliyet gösteren Hacısoylu ailesi 1994’ten bu yana lisanslı çanta üretimi de yapıyor.

Haberin Devamı

Çantanın yanı sıra kırtasiye ve ayakkabı üretimi de yapan Hakan Çanta, Türkiye’de her 3 çocuktan birine ulaşıyor. Kısa süre önce tüm üretimini Uzakdoğu’dan Türkiye’ye alan Hakan Çanta’nın Yönetim Kurulu üyesi Hakan Hacısoylu, “Türkiye’de ürünlerimizin hitap ettiği 7 milyon öğrenci var, biz iki yıl içinde bunların 5 milyonuna ulaşmayı hedefledik. Kırtasiye, çanta, ayakkabı, terlik, aksesuarlar ve mataralarla çok geniş bir ürün yelpazemiz var” diyor.

52 LİSANSI BULUNUYOR

Aralarında Walt Disney, Mickey Mouse, Batman, Hello Kitty, Frozen, StarWars, Marvel, Fisher Price, Benetton’un ve Angry Birds’ün de olduğu 52 lisansı olan Hakan Çanta, 2015 yılında bir dönüşüm yaşadı. İthal ayakkabı ve çantaya gelen vergiler Hakan Çanta’nın stratejilerini değiştirmesine neden oldu. Uzun yıllardır üretiminin yalnızca yüzde 30’unu Türkiye’de gerçekleştiren Hakan Çanta, geçen yıldan itibaren tüm üretimini Türkiye’ye aldı. İkitelli ve Çorlu’daki üretim tesislerini tam kapasite kullanan Hakan Çanta’nın yeni stratejilerini Hakan Hacısoylu, şöyle anlattı: “Türkiye artık üretim üssümüz oldu. Ancak hala mecburiyetten Uzakdoğu’dan fitil, fermuar gibi ürünlerin hepsini alıyoruz. Türkiye’deki hakimiyetimizi de güçlendirmek istiyoruz. Artık kendimiz ürün yaptığımız için daha avantajlıyız.”
Hakan Hacısoylu, 2015 yılında yüzde 41 büyüdüklerini, 2016 yılında da yüzde 19-20 oranında büyümeyi planladıklarını aktarıyor.

Haberin Devamı

Hedefimiz Avrupa

HAKAN Çanta 30 ülkeye ihracat yapıyor. Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar ve Dubai’de ofisleri var. Ortadoğu’da da Pazar lideri olan Hakan Çanta Kuzey Afrika’ya da ürün gönderiyor. Fas, Cezayir, Tunus ve Libya’da da güçlü olduklarını söyleyen Hakan Hacısoylu 2016 yılında Avrupa’ya da ihracata başlamayı hedeflediklerini, petrol fiyatlarındaki düşüşün Ortadoğu’daki satışları da olumsuz etkileyeceğini, Dubai, Katar’daki ortaklarının da bu gelişmelerden olumsuz etkileneceğini beklediklerini söylüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!