5 günde zayıflatan diyet

"Forma gir, formda kal" diyeti, öncelikle bir daha kilo alınmaması için izlenmesi gereken 4 aşamayı içeriyor.

5 günde zayıflatan diyet

Genellikle bu diyeti uygulayanlar hafta içi rejime girip, hafta sonu serbest besleniyorlar. Haftada 2 kilo verdirmeyi amaçlayan bu rejimi ideal kiloya ininceye kadar uygulayabilirsiniz. Bu diyet, beslenme alışkanlıklarınızı düzenlemeyi ve daha sonra bunları bir yaşam tarzı haline dönüştürmenizi amaçlıyor. Asıl hedef noktası kilo kaybını kalıcı bir hale getirmek. 5 günlük forma gir formda kal diyetini, zayıflamaya karar verdikten hemen sonra uygulayabilirsiniz. Bu rejimin bir diğer özelliği, esnek oluşu. Yani 3 ana öğünde yiyeceklerinizi 6 ara öğüne bölerek de alabilirsiniz.

Haftada 2 kilo

5 günlük "Forma Gir, Formda Kal" diyetini uygulayarak ve düzenli olarak egzersiz yaparak, her hafta 2 kilo verebilirsiniz. Bir ay boyunca bu rejimi uyguladıktan sonra, verdiğiniz kiloları geri almamak için şu tavsiyelere uymanızda yarar var:

• Yağlı süt yerine az yağlı veya yağsız süt içmeyi tercih edin.

• Alışveriş yaparken üzerinde az yağlı yazan yoğurtları tercih edin.

• Salatalarınıza sos veya mayonez kullanmayın.

• Kaşar ve tulum peyniri yerine az yağlı beyaz peyniri tercih edin.

• Kızarmış yiyecekler yerine haşlanmış veya ızgara olanları tercih edin.

• Kırmızı et yerine balık ve tavuk yiyin.

• Zengin soslu ve kremalı yiyeceklerden uzak durun. Canınız çok istediğinde haftada bir kez olmak koşuluyla yiyebilirsiniz.
• Haftada dört gün en az yarım saat egzersiz veya yürüyüş yapın

Forma gir formda kal diyeti

Kahvaltılar

1. seçenek - 1 bardak süt, 1 bardak meyva suyu, 1 orta boy muz.

2. seçenek - 1 tas sütlü cornflakes, 1 küçük dilim peynir,1 elma.

3. seçenek - 1 katı pişmiş yumurta, 1 dilim reçelli tost ekmeği, 1 kase meyveli yoğurt

4. seçenek - Yarım taze greyfurt, 1 çay kaşığı bal, 1 dilim tost ekmeği, 1 kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir.

5. seçenek - 1 dilim kepek ekmeği, 1 çay kaşığı tereyağı, 1 çay kaşığı marmelat, 1 bardak elma suyu veya portakal suyu.

6. seçenek - 1 bardak süt ve 3 çay kaşığı kakao ile hazırlanmış sıcak kakao, 2 diyet bisküvi ve iki çay kaşığı krem peynir.

Öğle yemeği

1. seçenek - 1 domates, 50 gr. Dardanel ton balığı, 1 çaykaşığı mayonez, 1 kaşık haşlanmış mısır, kıvırcık salata, 1 salatalık, 1 kaşık zeytinyağı ve limonla hazırlanmış salata. Ardırdan 1 orta boy muz.

2. seçenek - 2 ince dilim ekmeği, 2 çay kaşığı tereyağı, 2 dilim peynirle hazırlanmış sandöviçin yanında 1 bardak portakal suyu ve elma.

3. seçenek - 1 tas domates veya karışık sebze çorbası, üzerine krem peynir sürülmüş 1 dilim tost ekmeği, 1 dilim karpuz .

4. seçenek - 1 katı pişmiş yumurta, 1 tabak yağsız yeşil salata, 50 gr. haşlanmış tavuk eti, 1 portakal.

5. seçenek - 1 tas yoğurtlu çorba (3 kaşık haşlanmış lapa pirince, 3 kaşık yoğurt ve bir miktar sıcak su ilave ederek karıştırın, üzerine nane serpin.) 2 adet ızgara köfte, 1 tabak söğüş doğranmış salatalık ve domates.

6. seçenek - Balık şnitzel (2 orta büyüklükte balık filetosunu galeta ununa batırarak hafif yağda kızartın), 1 tabak mevsim salata, 1 salkım üzüm.

7. seçenek - 80 gr. tavuk eti, 30 gr. kereviz, marul ve bir çorba kaşığı zeytin yağıyla hazırlanmış tavuk salatası, 1 dilim ekmek, 1 armut.

8. seçenek - 1 tabak domatesli spagetti (30 gr. spagetti makarnayı haşlayın ,diğer tarafta bir çay tabağı dilinmiş kuru soğanı yağda kavurun ve domatesi üzerine doğrayarak sos haline getirin, makarnanın üzerine dökün),1 bardak ayran.

9. seçenek - Izgarada kızartılmış 60 gr. Hamburger eti, 1 tabak söğüş doğranmış domates ve salatalık, 1 elma.

10. seçenek - 1 tas domates çorbası, 1 tabak lahana salatası (50 gr. turp, 140 gr. kırmızı lahana, marul ve 1 çorba kaşığı zeytinyağı ile hazırlayın), 1 dilim kepek ekmeği.

Akşam yemeği

1. seçenek - 1 tas mercimek çorbası, 100 gr. haşlanmış tavuk, 1 tabak haşlanmış sebze, vanilyalı bir top dondurma.

2. seçenek - 3 adet haşlanmış sosisin yanında 1 haşlanmış patates, yeşil soğan ve maydanozla hazırlanmış patates salatası,1 kase meyveli yoğurt.

3. seçenek - 1 tas domates çorbası, 3 adet etli kabak dolması, 1 tabak meyve salatası.

4. seçenek - 1 tabak yağsız makarna, 2 adet ızgara balık, 2 top meyveli dondurma.

5. seçenek - 2 yumurta, 100 gr haşlanmış mantar, biraz peynir, maydanoz ve margarinle hazırlanmış mantarlı omlet, 1 bardak ayran, 1 elma.

6. seçenek - 1 tas sebze çorbası, 3 köfte, 1 tabak havuç salatası, 1 şeftali.

7. seçenek - 1 tabak menemen (2 küçük domates, 1 yumurta, 1 yeşil biber ve 1 tutam karabiber ile hazırlayın), 1 dilim kızarmış ekmek, 1 tas yoğurt.

8. seçenek - 80 gr. haşlanmış alabalık, yanında 1 tabak rendelenmiş havuç ve 1 orta boy haşlanmış patates.

9. seçenek - 1 tabak ton balıklı makarna (1 tabak haşlanmış makarnanın üzerine 20 gr. taze tor balığını, 1 domates ve bir avuç maydanozu doğrayın), 1 muz.

10. seçenek - 1 tabak peynirli patates salatası (100 gr. haşlanmış patates, 1 diş sarmısak, 10 gr. dil peyniri, kıvırcık, maydanoz ve 1 çorba kaşığı zeytinyağı ile hazırlayın) , 2 grissini, 1 portakal.

Etiketler:
Okuyucu Yorumları { Toplam 18 Yorum }
  • okan barış 12.5.2007 09:51:23
    arkadaşlar sıkıldım ben bu diyet işlerinden ben memnunum kilomdan yaşasın diyetsiz hayat :)
  • NİLGÜN YORUÇ 12.5.2007 00:42:05
    teşekkür ederim Bozkurt bey tavsiyeniz için :))
  • iclal iclal 11.5.2007 23:55:16
    5 GÜNDE VERİLEN KİLO AYNEN 1 AY İÇİNDE GERİ ALINIR BİLENİNİZ VAR MI?
  • gizem gürz 11.5.2007 20:53:44
    spor yapmadan yapılan hiçbir diyet istenilen sonucu vermez, veremez. o yüzden spor şart en azından asansör kullanmayın, yürüyerek gidilebilecek mesafedeki yerlere yürüyün. Bir de diyet programına yazmamışlar hemen ekleyeyim: akşam 7den sonra 1-1.5 porsiyon meyve dışında(bu meyveler içine muz ve kayısı girmiyor tabi ki) hiçbirşey yemeyin.
  • Özgür Evren Ersoy 11.5.2007 18:50:45
    Bu tarz diyetler yaz öncesi her zaman cıkar.Ancak cok da fazla ragbet etmeyiniz.Diyet sahsa ozel olmalıdır.5 günde 2 kilo!.... Kime göre? 150 kg olan bir kişi bu diyeti uygularsa,60 kg. olan bir kişi ile aynı mı verir sizce? Veya bu 2 kişinin uygulaması gereken diyet aynı mı olmalıdır? Lütfen ragbet etmeyiniz.Bir diyetisyene veya konu ile alakalı doktora basvurunuz.Bilincli kg vermek istiyorsanız tabii.Doktor tavsiyesi :)
  • BATUHAN MİRALAY 11.5.2007 18:09:50
    İRADE MESELESİ BUNLAR.GERİSİ IBIDIK ZIBIDIK..
Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Önümüzdeki 10 gün içinde, bugünlerde kullanacağınız yeni araçlar veya başvuracağınız yeni yöntemler dolayısıyla olumlu sonuçlar...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Bazı gergin ortamlarda konuşmalarınıza dikkat etmeniz faydalı olabilir. Bu aralar çevrenizdeki insanlar bazı başarılara imza atmış ama sizin eliniz boş gibi...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

İlgilendiğiniz konularda beklenmedik ilerlemeler yaşanabilir. Aileniz ile ilgili veya iş yaptığınız bazı kişiler ısrarcı tavırları ve talepleriyle sınırlarınızı ve sabrınızı...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Yengeç Burcu
(21 HAZİRAN - 22 TEMMUZ)

Kendiniz için bir şeyler yapmalı, ihtiyaçlarınız ve istekleriniz için harekete geçmelisiniz. Başkalarının isteklerini kırmamak için kendinizden...Yengeç Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Bu haftaya biraz sinirli ve gergin başlayabilirsiniz. Fakat çevrenizdekilere bu halinizi yansıtmamanızda fayda var. Yoksa durumlar istenmeyen şekilde büyüyebilir....Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Birlikte çalıştığınız veya iş yaptığınız kişilerle tartışmamaya özen gösterin. Eleştirdiğiniz bu kişilerin işten uzaklaşmasına neden olabilirsiniz. Hafta sizin...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

Hafta yeniliklerle başlıyor. Yeni ilgi alanları bulabilir, yeni konularda bilgi ve fikir sahibi olabilir veya duygusal yenilikler yaşayabilirsiniz. Merakınızı ve heyecanınızı...Terazi Burcu Günlük Yorumu

Akrep Burcu
(24 EKİM - 22 KASIM)

Haftanın ilk günlerinde kendi motivasyonunuzu düşürmemeli, kendinize bu sebeple engeller koymamalı ve tükenmiş hissetmemeye dikkat etmelisiniz. Siz de dahil...Akrep Burcu Günlük Yorumu

Yay Burcu
(23 KASIM - 21 ARALIK)

Haftaya pozitif bir ruh hali ile başlamak için gayret etmeniz gerekebilir. Yaratıcılığınız ön planda. Haftanın ortasına kadar sanatsal ve estetik konularda...Yay Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Haftaya başlarken planlı ve dikkatli olmalısınız. Yoksa bazı sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Planlı ilerlerseniz haftan ortasında bu gayretleriniz takdir edilecek. Tüm...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Bu hafta sonu, kendi kendinize kalıp özel hayatınızı veya genel anlamda yaşamınızı veya bazı konulardaki hislerinizi sorgulayabilirsiniz. Önemli fikirleriniz olabilir...Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(19 ŞUBAT - 20 MART)

Bugünlerde, verebileceğinizden fazlasını isteyen kişiler sıkıntı yaratabilirler. Olayların dışında kalmanız veya oradan uzaklaşmanın yollarını aramanız gerekebilir. Tüm...Balık Burcu Günlük Yorumu