Türkiye'de 2.8 milyon kalp hastası var

Güncelleme Tarihi:

Türkiyede 2.8 milyon kalp hastası var
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2008 13:19

Unilever’in bitkisel yağ markası Becel, dünyadaki en önemli sağlık sorunu olan kalp ve damar hastalıkları konusunda toplumu harekete geçirmek amacıyla “Kalbini Sev” adıyla bir kampanya başlattı.

Haberin Devamı

Kampanyanın duyurulduğu basın toplantısında konuşan Medica İleri Tanı Merkezi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Haşmet Pamuk, 2007 istatistiklerine göre 11 milyon hiper tansiyon ve 2.8 milyon kalp hastasının bulunduğu Türkiye’de, her yıl 90 bin kişinin kalp ve damar hastalıkları nedeniyle hayatını kaybettiğini söyledi.

“HER 3 ÖLÜMDEN BİRİNİN NEDENİ KALP”

Dünyada her 3 ölümden birinin nedeni olan kalp hastalığının yılda 17.5 milyon insanın ölümüne neden olduğuna dikkat çeken Pamuk, Türkiye’de de kalp ve damar hastalıkları nedeniyle ölüm ve hastalanma oranının her yıl yüzde 4.7 arttığını kaydetti.

“BİRAZ DEĞİŞİKLİKLE HASTALIK RİSKİ AZALTILABİLİR”

Pamuk, kalp hastalıkları ile mücadele etmek için ilaç kullanmanın şart olmadığını vurgulayarak, “Her gün en az yarım saat açık havada spor yapmak, sigara içmemek, normal bir kiloda bulunmak ve dengeli beslenme ile de kalbimize gereken önemi gösterebiliriz. İlaçlar her zaman ilk çözüm değildir” dedi. Pamuk, beslenme düzeninde ve yaşam tarzında gerçekleştirilecek basit değişikliklerle, kalp hastalıklarına yakalanma riskinin en aza indirilebileceğini sözlerine ekledi.

“MARGARİN KOLESTROLÜ ARTIRMAZ”

Unilever Gıdadan Sorumlu Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin de Becel markası olarak kalp sağlığına büyük önem verdiklerini belirterek, “Kalbini Sev” kampanyası ile kalp ve damar hastalıklarına dikkat çekerek insanları bu konuda önlem almaya sevk etmeyi amaçladıklarını söyledi.

Dünya genelinde ve özellikle Türkiye’de margarinin kolestrolü artırdığı yönünde yanlış bir kanı olduğuna işaret eden Seçkin, “Oysa margarinler bitkisel yağlardan üretilir ve bitkisel yağların kolestrolü artırmadığı kanıtlanmıştır. Biz toplumumuzda oluşan bu yanlış kanıyı düzeltmek için gerekirse kapı kapı gezeceğiz” diye konuştu.

Bu tür iddialar karşısında sektör olarak uzun süre sessiz kaldıklarını ifade eden Seçkin, 2008 yılı ile birlikte birçok toplantı düzenleyeceklerini ve toplumunda oluşan yanlış kanıları düzeltmeye çalışacaklarını dile getirdi.

BROŞÜR VE REKLAMLARLA ANLATILACAK

“Kalbini Sev” kanpanyası kapsamında gerçekleştirilecek etkinliklere ilişkin bilgi veren Becel Ürün Müdürü Banu Salor Duyuldu ise, hazırladıkları “Kalp Sağlığı Manifestosu” ve tüketici broşürleri ile alışveriş merkezleri ve metro gibi yerlerde insanlara ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Duyuldu ayrıca, kampanya için çekilen bilgilendirme reklamlarının da kuaförlerde, alışveriş merkezlerinde ve hastanelerde gösterileceğini bildirdi.

Ayrıca kurdukları “www.kalpyasi.com” sitesinde de kalp hastalıklarından korunmanın yollarını ayrıntılı biçimde anlattıklarını ve sitede yer alan bir anketi doldurmak suretiyle insanların kalp yaşını hesapladıklarını anlatan Duyuldu, “Siteye girenler, ‘Kalp Yaşı’ anketinden elde edilen sonuçlara göre, bu riski azaltmak üzere alınması gereken önlemlere dair özel tavsiyelerle de karşılaşacaklar” dedi.

Kampanyaya “Gönüllü Elçi” olarak destek veren sanatçı Demet Akbağ da genç yaşta alınacak önlemlerle engellenebilecek bir hastalıkla mücadele etmenin önemine değinerek, “Ben de kampanyanın kamuoyunda fark edilmesi için buradayım. Becel’in Kalbini Sev kampanyasını destekliyorum” şeklinde konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!