Kuaför Şükrü Dudu’dan erkek saç koleksiyonu

Güncelleme Tarihi:

Kuaför Şükrü Dudu’dan erkek saç koleksiyonu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2008 00:00

Günümüz erkeği için saç kestirmek artık eskisi kadar kolay değil. Giyim tarzınızdan işinize, yaşınızdan saç tipinize, etkileyen birçok faktör var. Erkeklere özel bakım merkezi Şükrü Dudu Barber’s Club’ın sahibi Şükrü Dudu, herkesin kendi tarzına uygun kesimi bulması ve bu senenin trendlerini kavraması için kendi kesimleriyle "08/09 Sonbahar-Kış Saç Koleksiyonu" hazırladı.

Bohemian, Business, Ethnic ve Metropol Man olmak üzere dört farklı temada 10 değişik model yarattı. Kostümlerinden takılarına kadar temaları özel bir katalogda topladı.

Şükrü Dudu (38), Sivas doğumlu. Baba mesleği olan berberliğe babasının yanında başladı. İlk tıraşını ilkokul yıllarında öğretmenine yaptı. 16 yaşında, lise birinci sınıftayken, aşık olduğu meslekte yükselmek için okulu bıraktı, İstanbul’a geldi. Nişantaşı’nda bir kuaförde kalfalık yaptı. Sonrasında Hyatt Regency otelde uzun süre çalıştı. 10 sene önce kendi işini kurdu: İstanbul Levent’teki Şükrü Dudu Barber’s Club. Bunu Doğuş Power Center ve İstinyePark’taki şubeleri takip etti. Saç kesimi ve bakımın yanı sıra masaj, manikür gibi hizmetlerle adını duyurdu. Ömer Sabancı, Faruk Süren, Halis Komili, Osman Boyner, Mustafa Sandal ve Vatan Şaşmaz gibi iş, sanat ve spor dünyasından pek çok ünlü müşteri edindi.

Şükrü Dudu şimdi de, erkekler için özel bir saç koleksiyonu hazırladı. "Askerden geldiğim yıllar Paris’e gitmiştim. Oradaki saç şovlarını izledikten sonra bütün kuaförler gibi kataloglar aldım. Hepsinin üzerinde birer marka olarak kuaförlerin ismi yazıyordu. Türkiye’de niye ben böyle bir şey yapıp altına Şükrü Dudu imzası atmayayım diye düşündüm. Fikrimi Wella markasıyla paylaştım." diyor.

KATALOG İÇİN MÜŞTERİLERİ VE ARKADAŞLARI POZ VERDİ

Wella konuya sıcak bakınca koleksiyon çalışmalarına hemen başlandı. Dört farklı tema oluşturuldu ve 10 farklı saç modeli yaratıldı. Şükrü Dudu, Türkiye’de erkek saç modellerinde yenilikler olduğunu ve farklı şeyler yaratılabileceğini göstermek istediğini söylüyor: "Projede herkesin kullanabileceği saçlar yapmak benim için önemliydi. Mesela gazete veya dergilerdeki saç reklamlarında hep uçuk saç modelleri görüyoruz. İnsanlar bu saçı kim kullanır, diye düşünüyor. Bir de kendini değiştirmek isteyen ama buna cesaret edemeyen çok erkek var. Bu modellerle saçlarında ufak bir değişiklik olsa da görüntülerinde çok şey değişecek."

Kataloğun moda danışmanlığını Erdal Güvenç yaptı, fotoğrafları Muhittin Tüylüce çekti. Şükrü Dudu’nun müşterisi olan ünlü ünsüz 10 kişi kamera karşısına geçti. Hiçbiri ücret talep etmedi. Dudu, modellerine karar verirken zorlanmadığını, zaten hayalinde belli tiplerin olduğunu söylüyor: "Beyaz saçlı biri olsun istiyordum. Müşterilerimden birini seçtim. Gençler saçlarının rengini açmayı seviyor. Özellikle Lost dizisindeki Josh Holloway’den sonra... İzmir’den saç kestirmeye gelen bir arkadaşım vardı, ona teklif ettim. Saçlarının rengini açtık, poz verdi. Mehmet Aslan müşterimizdi, saçları bakımlı ve rahat şekil alıyor. O da bizi kırmadı."

Dudu, projesini bundan sonra her sene tekrarlamayı planlıyor. Kataloğunu, seçmeler için Milano’ya gönderdi. Eğer seçilirse, Sebastian ile Wella markalarının dünyadaki bütün ürün kutularında onun saç tasarımlarını göreceğiz.

SİZİN TEMANIZ HANGİSİ

Bohemian (Bohem)

20-30 yaş arasında, spor giyinen, saçları gür ve hınzır görünmek isteyenler kolaylıkla kullanabilir. Saç farklı boylarda kesiliyor, ara kesim uygulanıyor, kat kat bir görüntü sağlanıyor. Yana ayrıldığında daha sade ve esprili bir görünüm alıyor.

Metropol Man (Şehirli)

Genelde bu kategoride beyaz saç ön plana çıkıyor. Fakat bahsettiğimiz, Richard Gere’in saçlarında olduğu gibi organik boyayla hafif rengi kırılmış bir ton. Bu model erkekleri daha genç gösteriyor. Dudu’ya göre, çalışan bir işadamının saçında sürekli berbere gidiyor havası olmamalı, saçları çok şekilli gözükmemeli. Burada katlar özgüveni gösteriyor.

Ethnic (Etnik)

Daha uçlardaki bu kategori 18 yaş üzeri gençlere hitap ediyor. Saçın rengi 3-5 ton açılıyor. Uzun saça uygulanıyor. Uygulanan kürlerle, saç üç ay boyunca bozulmayacak şekilde dümdüz yapılıyor. Şükrü Dudu, Josh Holloway’in saçlarını anımsattığı için genç kızların bu kesime bayılacağını düşünüyor.

Business Man (İşadamı)

Bakımlı, özgüvenli, dinamik ve kararlı erkeklerin kategorisi. 20-40 yaş arası kravatlı takım elbiseli erkeklere göre. Yanlarda ve enselerde kesim kendini çok belli ediyor. Kulaklar açık. Saçın üst bölümü yana veya geriye doğru jöleyle şekillendirilebiliyor. Favoriler mutlaka var.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!