GeriHürriyet Cumartesi Ve sefertası yeniden hayatımızda
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ve sefertası yeniden hayatımızda

Ve sefertası yeniden hayatımızda
Abone Olgoogle-news

1970’lerde işçilerle tarlaya, inşaata giden sefertası günümüzde yeni modelleriyle plazaların yolunu tutuyor. İşyerine kendi yemeğini götürenlerin sayısı artınca uzmanlardan pratik ve sağlıklı öğün önerileri aldık: “Salatanın sosunu ayrı taşıyın, yoğurtla öğününüzü dengeleyin...”

 

SALATA VE SANDVİÇLER VAZGEÇİLMEZ

Dr. Dilistan Shipman, İstanbul Bilgi Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölüm Başkanı

◊ Besin değeri yüksek ve aynı zamanda yapımı kolay karabuğday salatası, kuskuslu avokado salatası, bezelyeli salata, kurutulmuş domatesli makarna salatası ve sandviçleri öneririm.

Ve sefertası yeniden hayatımızda

◊ Sefertasına koyacağınız salatalar koku yapmaz. Ancak sosunu, bir şişede yanınıza almalısınız. Böylece hem kötü koku yapmasını önlersiniz hem de malzemelerin besin değerini korursunuz. Hatta tuz ve karabiber gibi tatlandırıcılar da ayrı taşınmalı.

◊ Hazırladığınız bu tip bir salatayı en geç öğlen tüketmelisiniz. Sefertasınızın içine, salatanızın üzerine bir kâğıt havlu koyarsanız malzemeler daha uzun süre taze kalır.

Ve sefertası yeniden hayatımızda

◊ Salataya C vitamini içeren meyveler de ilave edilmeli. Fazla yağlı ve tuzlu yiyecekler tüketilmemeli.

◊ Bağışıklık sistemi için probiyotik kullanımına da dikkat edilmeli. Probiyotik açısından zengin gıdalar arasında yoğurt, kefir ve turşular var.

◊ Yağsız et ve bitki bazlı (nohut, fasulye, mercimek, bezelye vs.) protein alımı sağlıklı bir bağışıklık sistemini destekleyen dokuların oluşturulmasına yardımcı olur.

Ve sefertası yeniden hayatımızda

HEM KARNINIZ DOYSUN HEM GÜNÜNÜZ GÜZELLEŞSİN

Ve sefertası yeniden hayatımızda

Elif Türkölmez; Sefertası Moda markasının kurucusu, yazar

◊ Humusun türlü suretinden küçük, tatlı, hafif öğle yemekleri çıkarmayı pek severim. Sefertasına, yemek termosuna bile hacet yok. Bir kavanoz da iş görür. Klasik humusun üzerine çekiçte zeytin atarım bolca, biraz acı biber serperim, yanına kraker yahut galeta... Benim gibi İzmir’deyseniz de kesinlikle nohut mayasıyla halledilmiş peksimetle kıtırlı, topraksı, nefis bir öğün olur.

Temiz bir bez üzerinde, mümkünse açık havada bir lokma çimene oturup belki denizi seyrederek yemek yalnızca karnı doyurmaz, günü de güzelleştirir.

◊ Pancarlı humus yahut ıspanak, pazı gibi yeşillerle beraber ezilmiş yeşil bir humussa hem göze güzel görünür hem daha besleyici olur. Bazen de nohut dışında; fasulye, karagöz, sarı mercimek gibi baklagilden yapılır humus. Evde ne varsa onunla...

KURUYEMİŞLERİ İHMAL ETMEYİN

Ve sefertası yeniden hayatımızda

Dilara Koçak, beslenme uzmanı

Evden işe götürülen yemekleri karbonhidrat, protein ve yağ açısından dengeli bir şekilde hazırlamak çok kolay. Geleneklerimize de uygun. Kıymalı bir ıspanak yemeği pişirdiğinizde sebze ve proteini birleştirmiş oluyorsunuz. Bir kâse yoğurtla da dengeli bir öğün yaratmış oluyorsunuz. Ana öğününüzü yanınızda taşırken gün içinde tüketmeniz gereken taze meyve ve kuruyemişleri de ihmal etmeyin.

ÖRNEK MÖNÜLER

◊ Bir porsiyon sebze yemeği, yoğurt ya da cacık, bir dilim ekmek

◊ 100 gram tam buğday makarna (2-3 dilim peynir ya da 100 gram kıymayla)

◊ Bol yeşillikli salata, yanında 150 gram ızgara tavuk veya köfte

◊ Tam buğday lavaş, krem peynir, tonbalığı ve sebzelerle hazırlanan bir dürüm

◊ Bir porsiyon baklagil yemeği, yoğurt ya da cacık, üç yemek kaşığı bulgur pilavı

MODERN SEFERTASLARI

Ve sefertası yeniden hayatımızda
Freshbox sefertası 50 lira.
Ve sefertası yeniden hayatımızda
Berghoff marka bu model 80 lira.
Ve sefertası yeniden hayatımızda
Üç ayrı kaba sahip Penguen marka bu model 73.50 lira.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle