Hülya AvÅŸar'ın modacısı Dilek hanif

Güncelleme Tarihi:

Hülya Avşarın modacısı Dilek hanif
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 05, 2001 00:00

Dilek Hanif sosyetenin bir sürü ünlü ismini giydiren modacı olarak tanınıyor. Güher ve Süher Pekinel, Fulya Terim ve MehveÅŸ Emeç müşterileri arasında. Ancak Dilek Hanif esas Hülya AvÅŸar'ın modacısı olarak tanınıyor. Hatta modacısından öte arkadaşı ve sırdaşı olarak. Ama ser verip sır vermiyor.Hülya AvÅŸar ile Kaya ÇilingiroÄŸlu'nun sallantılar ve basın açıklamalarıyla magazin gündeminden düşmeyen evliliklerinde, arabulucu Ali Åžen'den daha önemli, her an çiftle beraber olan bir isim var: Dilek Hanif. ÇilingiroÄŸlu çifti Laila'ya gidiyor, yanlarında Dilek Hanif var. Çiftin ayrıldığı söyleniyor. Aynı günlerde fotoÄŸraf karelerinde Dilek Hanif bir Hülya AvÅŸar'ın yanında, bir Kaya ÇilingiroÄŸlu'nun yanında görülüyor. Tatile gidiyorlar, Dilek Hanif gene orada.Peki kimdir Dilek Hanif? Yıllardır Hülya AvÅŸar'ın modacısı olarak bilinen bir isim. Onun televizyon programında giydiÄŸi her kıyafet, kliplerindeki her kostüm Dilek Hanif imzası taşıyor. Moda dünyasında ‘‘Haute Couture’’ alanında yer alan ve dünyaya açılmak istediÄŸini söyleyen Hanif, Hülya AvÅŸar'la profesyonel çalışmalarının ÅŸans getirdiÄŸini reddetmiyor. Ancak moda dünyasındaki çalışmaları onu AvÅŸar'la olan iÅŸbirliÄŸinden öteye taşıyor: TeÅŸvikiye'de kiÅŸiye özel tasarımlar satıyor, haftanın yedi günü çalışıyor. Güher ve Sühel Pekinel kardeÅŸler, MehveÅŸ Emeç ve Fulya Terim müşterileri arasında bilinen diÄŸer isimler. Ancak Dilek Hanif sanat dünyasının baÅŸka ünlüleriyle çalışmaktan kaçınıyor. ‘‘Herkes için söylemiyorum, ama bir yandan çok modern sanatçıların da ortaya çıktığını görüyorum. Ancak yaygın olarak bana alaturka geliyorlar. Çok abartılı makyajla, saçlarla kıyafetin bütünlüğünü bozuyorlar. Benim için makyaj, saç ve tüm aksesuvarlar çok önemlidir. En önemlisi da bütünde bir stil oluÅŸturmaktır. Hülya AvÅŸar'la bunu baÅŸarıyoruz.’’Hanif, sadece geçtiÄŸimiz günlerde Soner Arıca'nın klibi için bir çalışma yaptığını, Arıca'nın stilini beÄŸendiÄŸini ve çok eski arkadaşı olduÄŸunu söylüyor. Yine de yaptığı iÅŸi imaj danışmanlığı olarak deÄŸerlendirmiyor.Bir yandan düğünler, davetler için kiÅŸiye özel tasarımlar hazırlarken, diÄŸer yandan her hafta Hülya AvÅŸar'ın ÅŸovda giyeceÄŸi kıyafete imza atıyor:‘‘Tabii bunların ikisi birbirinden çok farklı. ÖrneÄŸin tek bir niÅŸan kıyafeti için tüm detaylarıyla bir çalışma yapıyoruz. Hülya'nın programında bu her hafta tekrarlanıyor. Åžov için hazırlanan kıyafetlerde ek olarak şöyle bir ÅŸey var: O ÅŸovu tüm Türkiye izliyor. Görünenin herkesin anlayacağı bir tarzda olması gerekiyor. Rahat hareket imkanı saÄŸlaması, programın o haftaki konukları veya içeriÄŸiyle uyumlu olması lazım. Buna çok dikkat ediyoruz.’’Hanif moda dünyasında kullanılan ‘‘benim modam’’ sözüne karşı çıkıyor. Dünya modasının var olduÄŸunu ve asıl önemlisinin, kiÅŸinin akımların etkisinde kendi stilini ortaya çıkartmak olduÄŸunu belirtiyor. Moda eÄŸitimi almamış, terzi deÄŸil. Ama Coco Chanel'in de bu iÅŸe mektepli olarak deÄŸil, alaylı olarak baÅŸladığını hatırlatıyor. Moda dergileri Dilek Hanif için Türk Donna Karan'ı diyorlar. Bu benzetmeden memnun. ‘‘Daha öğrenecek ve yapacak çok ÅŸeyim var’’ diyor. Önümüzdeki kış ilk defilesini düzenleyecek. Åžov niteliÄŸi taşıyan kıyafetlerin yanı sıra kendi tarzını yansıtan ‘‘gerçekçi’’ tasarımlar da bu defilede yer alacak. Bugüne kadar hiç yapılmamış farklı bir gösteri sunacağını da belirtiyor. Bir baÅŸka projesi de, kendini yenilemek için Donna Karan'ın da eÄŸitim gördüğü New York'taki moda okulunda kısa dönem kurslara gitmek. Bir kadının sadece anne olarak yaÅŸamaması ve ölmemesi gerektiÄŸine inandığını, kadın olmaktan haz duyduÄŸunu, ve yetenekleriyle neler yapabileceÄŸini görmek için ilerlemenin gerektiÄŸini söylüyor. Ve Artık Türkiye dışında ne yapabilirim sorusuna yanıt arıyor.Butikçi anenin modacı kızıHakiki Ä°stanbullu. ÇocukluÄŸu annesinin Bahariye'deki butiÄŸinde modacı olma hayalleri içinde geçiyor. Okul dışındaki tüm vaktini burada tüketirken, Kandilli Kız Lisesi'ne devam ediyor. Erken yaÅŸta evleniyor, evinin kadını olup iki çocuk doÄŸuruyor. Bugün kızlarının biri 12, diÄŸeri 14 yaşında. Ancak çocuklarının yuvaya baÅŸladıkları yıllarda bir ÅŸeyler yapması gerektiÄŸine kani oluyor. Modaya merakı var, erkek kardeÅŸiyle beraber TeÅŸvikiye'de bir butik açıyor. Ä°thal kıyafetleri dükkanında satmak için sürekli Ä°talya'ya gidip gelmeye baÅŸlıyor.Ancak bu da yetmiyor. ‘‘Kendim bir ÅŸeyler yapmak istiyordum’’ diyerek bir imalathane kurmaya karar veriyor. Ä°stanbul sosyetesinde keyifli bir hayat sürmek yerine çalışması hatta çok çalışması gerektiÄŸine inanıyor. Hali vakti yerinde olan eÅŸinden manevi destek dışında hiçbir ÅŸeyi kabul etmiyor: Banka kredisi alıyor, Osmanbey'de bir hanın altıncı katında bir imalathane kuruyor. Birkaç kesim masası, üç tane model makine atölyesi... Ä°lk zamanlarda çalışanlarına maaÅŸ ödemek için annesinin altınlarını bozdurmak zorunda kalıyor. Ancak zamanla TeÅŸvikiye'deki butikte kendi tasarımları ithal kıyafetlerden daha fazla beÄŸeniliyor. O sıralarda Hülya AvÅŸar'la tanışıyor ve ÅŸovu için tasarımlar yapmaya baÅŸlıyor. Bir süre hem kiÅŸiye özel tasarımlar yapıyor, hem de imalathanede üretime devam ediyor. Ancak Haute Couture'ü kendine esas meslek olarak seçiyor. Åžimdi haftanın yedi günü ofiste, bazı günler gece yarısına kadar çalıştığını söylüyor. Haute Couture tasarım nasıl yapılır?Müşteri, bir düğün için kıyafete ihtiyacım var diye geldiÄŸinde herÅŸeyi sorarım. Davet kaç kiÅŸilik, kokteyl mi olacak, yemekli mi, yüksek sosyete mi gelecek, küçük bir düğün mü olacak? HerÅŸeyi bilmem lazım. Kıyafetin gerçekçi olması ve giyecek kiÅŸinin tam anlamıyla içine sinmesi lazım. Anlatıyorlar: Dekolte sevmeyen kadına derin dekolteli kıyafetler yapıyorlar, gece boyu sandalyesinden kalkamıyor. KiÅŸinin nasıl bir ÅŸeyin içinde olmak istediÄŸi, beden diliyle kendini nasıl ifade ettiÄŸi çok önemli. Bir de vücut yapısını bilmeli. Mesela kalçaları çok geniÅŸtir, ona göre provada hemen alternatifini gösteririm. Müşteriyle konuÅŸarak stiline ve vücut yapısına uygun bir kıyafet hazırlarım.Ekibim çok önemlidir. Hiç deÄŸiÅŸtirmemeye gayret ederim. DiÄŸer yandan bir dergiden fotoÄŸraf kesip ben bunu istiyorum diyen müşteriye de söylerim; buyrun bir terziye gidin. Genç müşterim çok fazla. 15 yaşında bile müşterim var. DiÄŸer yandan 55 yaşımda da müşterilerim var. 36 beden de dikiyoruz, 50 de.Yıldırım Mayruk bu iÅŸe senelerini vermiÅŸ çok önemli bir isim. Cemil Ä°pekçi otantik tarzda çok önemli bir stil yarattı. Arkadaşım HülyaÅžovun sanat yönetmeni arkadaşımdı; o bana teklif getirdi. Öylece tanıştık. Yıllardır beraber çalışıyoruz.Profesyonel olarak çalışırken, evet zamanla çok iyi arkadaÅŸ olduk. Ancak onunla arkadaÅŸlığımı asla reklam aracı olarak kullanmadım. Buna her zaman dikkat ettim. O bilir ki, asla ona zarar verecek hiçbir ÅŸeye de müsaade etmem.Ä°kimiz de iÅŸimizi ikinci plana bırakmayan kiÅŸileriz. O da çok disiplindir. HerÅŸeyden önce çok iyi bir ekip olduk. Zamanla beraber çalışmak daha kolaylaÅŸtı. Birbirimizi iyice tanıdık.Yakın bir arkadaşın dertlerini paylaÅŸmaz mısın? Tabii ki biz de onunla oturur konuÅŸuruz. Tabii özel ÅŸeylerimizi paylaşırız. Öyle miydi, deÄŸil miydi, yapma etme deriz tabii ki birbirimize. Tabii o Hülya AvÅŸar ve bir star. Ama benim için öncelikle arkadaşım. Hatta kendisine bile söyledim ‘‘bak bizim artık bir arkadaÅŸlığımız var, ilerde benle deÄŸil, baÅŸka biriyle çalışmak istersin, lütfen açık açık bana söyle.’’ Stil olarak hiçbir sorunumuz yok. Ben ona sadece saçlarını uzatmasını söylüyorum, o kestiriyor. Kısa saç da güzel, ama uzun saçlar kadınlığı bütünleyen bir ÅŸey. Zaten ÅŸimdi uzatıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!