Evliliğe giden yol

Güncelleme Tarihi:

Evliliğe giden yol
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2013 00:00

Güzel, bakımlı, alımlı kızlar; yakışıklı, iyi giyimli erkekler... Şaşalı mekânlar ve bolca aşk, ayrılık... Hollywood tarzı filmimiz Romantik Komedi’nin devamı ‘Romantik Komedi 2: Bekarlığa Veda’, 14 Şubat’ta vizyona girdi. Erol Özlevi’nin yönettiği filmin başrollerinde Sinem Kobal, Sedef Avcı, Burcu Kara, Engin Altan Düzyatan, Cemal Hünal, Gökçe Özyol, Özge Ulusoy, Öykü Çelik ve Gürgen Öz’ü izliyoruz.

Haberin Devamı

14 Şubat Perşembe günü nur topu gibi bir romantik komedimiz vizyona girdi.
Hayli Amerikanvari, hayli ışıltılı, hayli şehirli bir film diyebilirim ‘Romantik Komedi 2: Bekarlığa Veda’ için.
Aynı önceki gibi.
İsim açısından çok da yaratıcı olmadığını düşündüğüm ilk Romantik Komedi Şubat 2010’da vizyona girmiş ve 666 bin kişi tarafından izlenmişti.
Sinemadan sonra televizyon ve DVD’sinden de çok izleyeni oldu bu her anlamda bol yıldızlı filmin.
Dolayısıyla aradan kısa bir süre geçmişken devam filmiyle karşılaşmamız şaşırtıcı değil.
İkinci filmin en iyi yanlarından biri ana kadronun birebir korunmuş olması; Cemal Hünal, Sedef Avcı, Sinem Kobal, Burcu Kara, Gürgen Öz ve Engin Altan Düzyatan’dan oluşan çekirdek oyuncu kadrosu devam filminde de bizlerle.
Romantik komedi karakterlerinin maceralarında onları birkaç sene sonrasında daha büyümüş, değişmiş olarak görüyoruz.
Olgunlaşmak derseniz, orada duralım, kızlar hâlâ çocuk gibi ve kırılgan, erkeklerse doğaları gereği mi desek, oldukça yaramazlar.

Haberin Devamı

KIZLAR, İLK HEDEFİNİZ EVLİLİK

Bu sefer konumuz ağırlıklı olarak evlilik.
Bildiğiniz gibi 14 Şubat civarında açılan en önemli konulardan biridir evlilik.
İlişkilerin ve tabii ki romantik komedilerin de çözüm ortağıdır bir yerde.
Komediyi de dramı da yükleyebilirsiniz evlilik üzerine.
E bir de genç kızlarımızın dünya ahiret tek hedefi gibi gözükmesi durumu var.
Sanki annelerimizin karnından ‘ilk hedefimiz evlilik’ diye doğuyoruz.
Bir yanda toplum ve aile baskısı ama daha çok da arkadaş ortamında ele güne rezil olmamak adına aynı Romantik Komedi’deki Didem gibi hedef içinde yüzük olan o kutuya kilitleniveriyor insan.
İlk filmin aksine ağırlıklı olarak Didem ve evlilik teklifi beklediği oyuncu aşkı Cem üzerine kurulu bir senaryo var karşımızda.
Filmin senaryosunu Ceren Aslan ile birlikte yazan Aslı Zengin’in filmle eşzamanlı olarak piyasaya çıkan ‘Evliliğe Giden Yol’ kitabında da dediği gibi evlenme teklifi almanın ilk kuralı, evlilik kelimesini ağza bile almamak.
Didem, yakın arkadaşlarıyle birlikte planlar yapa dursun evdeki hesap çarşıya uymuyor.
Her şey yola girecekken Cem’e gelen yeni bir film teklifi olayları altüstediyor.
Evlilik ertelenmekle kalmıyor, Cem’in rol arkadaşı Gözde de Didem tarafından ciddi bir tehdit olarak algılanıyor. Gelsin önlenemeyen kıskançlıklar...
Diğer yandaysa Cem’in evlilik ve ilişki düşmanı yakın arkadaşı Yiğit’in lüzumsuz davranışları var tabii.
Sevgilinizi, eşinizi önce kötü arkadaşlarından temizlemeniz gerekir. İşte Yiğit de o kötü arkadaşlardan. Yolunda giden ilişkileri bozmak için daha fazlasına gerek yok zaten.

Haberin Devamı

BEKÂRLIĞA VEDA PARTİSİYLE GELEN KRİZ

Tür romantik komedi olup, konu da evlilik olunca ithal malı bir konu daha filmin içine sızıvermiş: Bekârlığa veda partisi.
Bu gâvur malı icadın Türk sinemasına geçişini yakın zamanda ‘Celal ile Ceren’ filminde de görmüştük.
Celal, bekârlığa veda partisi için Aksaray’a gitmişti.
Romantik Komedi erkekleriyse Antalya’da lüks bir oteli seçiyor.
Filmin şaşalı atmosferi burada da devam ediyor yani. Işıltı, şaşaa, lüks, güzellik, zarafet bu filmin olmazsa olmazları zaten.
Her ne kadar duygunun tamamen derinine inen, derinlikli sahnelerden yoksun olan film hızlı bir kurguyla verilip, sinema duygusundan uzaklaşıyor olsa da görsellik açısında gayet tatmin edici.
Senaryo ve yönetmenlik konusunda ilkine göre biraz daha az çalışılmış olarak gördüğüm, karakterlerin yüzeysel kaldığı Romantik Komedi 2, buna rağmen hedef kitlesini tatmin etmeyi başarıyor.
Ağırlıklı olarak Sinem Kobal üzerine kurulu olan bu film, bütün oyuncularının performanslarıyla yükseliyor.
Sinem Kobal, evliliğe kilitlenmiş, başka derdi olmayan zengin kızı rolünü gayet güzel canlandırmış.
Gelin kaynana sendromu, “Anneler oğullarını paylaşmak istemez” diyen Nurseli İdiz tiplemesiyle şahane veriliyor. Gerçi ilerleyen dakikalarda ağrı kesici yerine başka bir hapı yutan kaynananın akıbetinden haberimiz olmuyor ama olsun, o çıkışı bile yeter.
Öykü Çelik en vurdumduymaz erkeğe bile taş çıkartacak özgür kız rolünde iyi.
Erkeklere gününü gösteren biri de çıktı işte dedirtip, evlilik kölesi kadınlardan sıkılmış olan izleyiciye bir nefes aldırıyor. Gürgen Öz için de bir parantez açmak istiyorum. Gürgen, “Evlilik erkeğin ışığını söndürür” diyen ilişki düşmanı Yiğit’ten nefret ettirdi.
Bu da demek oluyor ki işinde gayet başarılı, alkışlanması gereken bir oyunculuk sergiliyor gerçekten de. Tek başına dansını da bir kenara not edin derim.

Haberin Devamı

SAHNEDE HEP BİRLİKTE “YAKAR GEÇERİM” DİYORLAR AMA..!

Ve gelelim fragmanda da gördüğümüz Ajda Pekkan’a. Böyle modern, reklam filmi kadar stilize, renkleri ve görselliğiyle göz kamaştıran bir filme Ajda Pekkan’dan başkasıyla final yapılmazdı gerçekten de.
Ama burada ufak bir eleştirim var: Süperstar’ın, filmin ana karakterleriyle birlikte sahnede söylediği Yakar Geçerim şarkısı ‘Romantik Komedi 2: Bekarlığa Veda’nın final temasıyla çakışmıyor mu sizce de?
Keşke bu final için başka bir Ajda parçası seçilseymiş.

FARKLI GÖRÜŞLER
Türkiye’nin en iyi sinema eleştirmenleri sizin için yorumladı. Filmleri beş yıldız üzerinden derecelendirdi.

Uğur Vardan

Taş Mektep: 2
Başarılı görselliğini keşke daha dolu bir içerekle de besleseymiş.

Haberin Devamı


Zor Ölüm: Ölmek İçin Güzel Bir Gün: 2
Moskova trafiğinde parçalanan onca otomobil, infilak eden koca bir helikopter ve üzerine bolca ‘Kötü Rus’. Yerseniz...

Şenay Aydemir

Taş Mektep (1)
Güzel bir hikâye yine inkilap tarihi dersine malzeme ediliyor.

Acı (2)
Kim Ki Duk’un şiddet gösterisinin sakilliği kimilerini mutlu edebilir.

Oyunbozan Ralph: (3)
Atari zamanlarının çocukları için eğlenceli bir animasyon.

Atilla Dorsay (sabah)

ÖLMEK İÇİN GÜZEL BİR GÜN 2
Uzamış bir serinin çok gerekli olmayan beşinci ve yeni bölümü. Belki çağdaş Moskova’yı tanımak için...


ACI 4
Koreli usta Kim Ki-Duk’dan, sinemada görülmüş en aykırı ve çarpıcı ana-oğul ilişkisi öyküsü.
 
ROMANTİK KOMEDİ-2 BEKARLIĞA VEDA 1

‘Evde kalmak ya da kalmamak’ ikileminden başka derdi olmayan kızlar üzerine buz gibi bir komedi müsveddesi.
 
OYUNBOZAN RALPH 1.5
Oscar adayı olsa da gönül adayımız olamayan gürültü-patırtılı bir animasyon. Sadece küçükler için...

Haberin Devamı

Olkan Özyurt (sabah)

Taş Mektep: 2
Kurtuluş Savaşı’nın önemli fedakarlık öykülerinden biri, maalesef vasat bir senaryonun kurbanı olmuş.

Murat Erşahin

Bruce Willis: 3
Eskisi kadar ‘zor ölünmese’ de, eski dostla, eski tarz bir aksiyon. Eğlenceli!

ACI: 3.5
Kim ki-duk tarzı bir anne-oğul, para, intikam ve kefaret öyküsü.

OYUNBOZAN RALPH: 3.5
Nostalji yüklü olduğu kadar yenilikçi de! ‘Kendin’ olmak üzerine.

TAŞ MEKTEP: 2
Eksik sinema büyüsü ve dağınıklığına rağmen artıları da var. Sanat yönetimi ve savaş sahneleri örneğin.

Berke Göl

TAŞ MEKTEP 1
Buram buram hamaset ve didaktizm kokan, romantik militarizm yüklü bir film.

ROMANTİK KOMEDİ 2: BEKARLIĞA VEDA 1.5
Kelime haznesi evlilik, aldatmak, alışveriş gibi kavramlarla sınırlı olanlar için birebir.

ACI 2.5
Kim Ki-duk intikam ve kefaret temalarını sert bir üslupla işlerken bu kez vasatı aşamıyor.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!