1188 reklam yarıştı, Mercedes kamyon ’Kıpkırmızı’yı yakaladı

Güncelleme Tarihi:

1188 reklam yarıştı, Mercedes kamyon ’Kıpkırmızı’yı yakaladı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2008 00:00

Hürriyet Gazetesi’nin 5 yıldır aralıksız düzenlediği "Kırmızı, Basında En İyiler Reklam Ödülleri" için 110 ajansın 1188 eseri yarıştı. "Kıpkırmızı" için ipi göğüsleyen Mercedes kamyonları için hazırladığı reklamla Alice BBDO oldu. Hürriyet Reklam Grubu Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, "Yazılı basının marka yaratma gücüne" dikkat çekti.

HÜRRİYET Gazetesi’nce düzenlenen Türkiye’nin basın reklamlarına dönük ilk yarışması "Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri" sahiplerini buldu. Basın reklamlarında yaratıcılığı teşvik etmek, reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve reklam sektörü çalışanlarının başarılarını belgeleyip ödüllendirmek amacıyla düzenlenen Kırmızı Ödülleri’ne bu yıl 110 ajanstan 1188 başvuru yapıldı. Toplam 33 ödül sahibini buldu. Bunların içinde, tüm kategori birincileri arasında seçilen "Kıpkırmızı", kategori birincilik ödüllü Kırmızı, Reklamcılık Vakfı işbirliğinde düzenlenen eğitim çalışmasının sonucunda oluşturulan "Kırmızı Kalem Eğitimleri Ödülü" ve Hürriyet Gazetesi’nin 60’ıncı yılı nedeniyle düzenlenen "İnsan Hakları Yarışması Ödülü" de yer aldı. Yarışmanın büyük ödülü "Kıpkırmızı"yı ise Alice BBDO reklam ajansının Mercedes-Benz’in kamyonları için hazırladığı reklam kazandı.

YAZILI BASININ GÜCÜ: Kırmızı ödüllerinin 5 yıl önce verilmeye başladığını hatırlatan Hürriyet Gazetesi Reklam Grubu Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, "Şubat 2003, krizin etkilerini yeni yeni üzerimizden atmaya başlamıştık. Ama hálá bir ürkeklik içindeydik. Her an olabilecek yeni bir ekonomik çalkantının tedirginliğini yaşıyorduk" dedi. "Karmaşa sonrasında gazete reklamcılığı mevzi kaybetmişti" diyen Ayşe Sözeri Cemal, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bir zamanların en pırıltılı reklam mecrasının adeta simleri dökülmüştü. Açıkça söylemek gerekirse, kriz ortamında medya planlamasının temel esaslarından uzaklaşılmıştı. Tek çözüm yolu tüm basın sektörünün çıkarına olacak Türk reklamcılığı adına bir proje geliştirmekti. Çünkü yazılı basının gücüne, marka yaratma potansiyeline, etkinliğine inanıyorduk. Kırmızı böyle başladı."

REKLAM BAĞIMSIZLIĞIMIZ DEMEK: Reklamsız bir gazete olamayacağını söyleyen Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök ise konuşmasında şunlara değindi: "Reklamsız bir medya bizler için feci bir şey olabilirdi. Biz gelirlerimizin büyük bölümünü reklamdan kazanıyoruz. Ancak bağımsızlığımızın gerçek güvencesi reklamlardır. Ruh hali bakımından reklamsız bir dünya dünyanın en keyifsizi ve tatsızı olurdu diye düşünüyorum."

Bu yılın Kırmızıları

En iyi sayfa kullanımı: Rafineri-Praktiker Boya

En iyi proje uygulaması: Rafineri-Brisa Bridgestone

En iyi yan yayın kullanımı: Frög- Kayra Şarapları

En iyi gündem bağlantılı reklam: Concept İletişim-Cumhuriyet Gazetesi

En iyi özel hedef kitle uygulaması: RPM Radar-Yapı Kredi

En iyi kısa reklam metni: RPM Radar-Girişim Pazarlama

En iyi uzun reklam metni: Medina Turgul DDB- İş Bankası

En iyi sanat yönetimi: DDB&CO.-Uluslararası Af Örgütü

En iyi illüstrasyon: Grey İstanbul-Fida Film

En iyi reklam fotoğrafı: Fethi İzan-Arçelik bulaşık makinesi

En iyi reklam kampanyası: Alice BBDO-Mercedes-Benz Türk

En iyi dergi reklam kampanyası: Rafineri-Brisa Bridgestone

En iyi profesyonel hizmet reklamı: Propoganda-Schneider Elektrik

En iyiler diğer kategorisi: Lowe Tanıtım-Unilever (Domestos)

En iyi banka& bankacılık hizmet, sigorta ve diğer finans hizmetleri reklamı: Medina Turgul DDB- İş Bankası

En iyi gıda reklamı: Medina Turgul DDB-Ülker-Dankek Magma

En iyi içecek reklamı: Rafineri-Kofika Gıda-Caffe Molinari

En iyi perakende reklamı: Rafineri-Dekalo

En iyi bilgi iletişim ürünü ve hizmetleri reklamı: Markom Leo Burnett-Turkcell

En iyi mobilya&dekorasyon reklamı: RPM Radar-Vitra Karo

En iyi konut&emlak reklamı: Rafineri-Pronet Güvenlik Hizmetleri

En iyi otomobil reklamı: TBWA Tofaş Fiat Ducato

En iyi otomotiv, yan sanayi&aksesuar reklamı: Alice Bbdo-Mercedes Benz-Kamyonlar

En iyi kozmetik, kişisel bakım&güzellik ürünü reklamı: RPM Radar-Girişim-Okey

En iyi dayanıklı tüketim ürünü reklamı: TBWA Reklam-Beko Full HD Lcd Tv

En iyi mode, tekstil&kişisel aksesuar reklamı: Rafineri-Beymen

En iyi eğitim ve insan kaynakları reklamı: Fayda Fikri Görsel Sanatlar-Fotoğraf Eğitimi

En iyi turizm seyahat reklamı: Tayfa-Pronto Tour-Yurtdışı Turları

En iyi kültür, sanat&eğlence reklamı: Medina Turgul DDB-Ganj Kitap

En iyi sosyal içerikli reklam: DDB&Co.-Uluslararası Af Örgütü

Reklamları Hürriyet’e verin ama televizyonlarım da var
/images/100/0x0/55ea2808f018fbb8f86eaec3

DOĞAN Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, ödül töreni öncesinde Hürriyet Gazetesi Reklam Grubu Başkanı Ayşe Sözeri Cemal’in kendisinden reklamverenlere hitaben bir şeyler söylemesini istediğini belirtti. Ayşe Sözeri Cemal’in kendisinden "En etkili reklamlar gazetelerdedir. Reklamlarınızı Hürriyet’e verin" demesini istediğini ifade eden Aydın Doğan, Ayşe Sözeri Cemal ile aralarında geçen diyaloğu şöyle özetledi: "Ayşe benden en etkili reklamların gazete reklamları olduğunu söylememi istedi. Ben de ona şu cevabı verdim: ’Ama benim televizyonlarımda var’ dedim."

Kırmızı gelişmeleri izleyerek büyüyecek

KIRMIZI’nın üstlendiği bir çok önemli misyon olduğunu söyleyen Ayşe Sözeri Cemal, "Sektörümüz yaratıcılığı, giderek daha fazla cin fikir, TV odaklı görsel düşünce olarak algılarken; kırmızı, markaya göre düşünmeye, mecraya göre yaratmaya, tasarıma, fotoğrafa, grafik tasarımının önemine ışık tutuyor" dedi. "Kırmızı’nın uluslararası bir marka olması için çabamız sürüyor" diyen Ayşe Sözeri Cemal konuşmasını şöyle sürdürdü: "Geleceğe dönük büyük hedeflerimiz, hayallerimiz var. Biliyoruz ki gazeteler salt kağıda basılı haber markaları olmaktan çıktılar. Her gazetenin artık internetten mobil yayıncılığına kadar çeşit çeşit kanallarda yayınlanan şekli var. Kırmızı, önümüzdeki yıllarda bu gelişmeleri dikkate alarak büyümesini sürdürecek."

İnsan haklarını gündemde tutacağız

HÜRRİYET Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, bu yıl Hürriyet Gazetesi’nin 60’ıncı yılı nedeniyle düzenlenen "İnsan Hakları Yarışması Ödülü" bulunduğunu belirterek demokratik toplum olma adına insan haklarının önemine değindi. Vuslat Doğan Sabancı, "En çok kendi hakkını savunan aynı zamanda başkasının hakkına saygı gösteren bireylere ihtiyaç var. Ancak böyle demokratik toplumlar kurulabilir. Halbuki insan haklarını kendi hayatımıza dokundurduğumuzda sokaklara ve işyerimize aldığımız zaman çok daha demokratik bireyler yetiştirip daha demokratik ortamda konuşabiliriz. Artık Hürriyet insan haklarını sahiplendi" dedi. Vuslat Doğan Sabancı ayrıca, "Hürriyet’in 60’ıncı yıldönümünde insan haklarının Türkiye ve dünyanın gündeminde tutma kararı aldık" diye konuştu.

Kırmızı’nın 5 yıllık bilançosu

Kırmızı sergiler 5 yılda 21 üniversitede yapıldı.

Kırmızı Kalem Atölyeleri, 4 yılda 174 öğrenciye ulaştı.

Kırmızı Dergi her ay 4 bin kişiye basının etkinliğini anlatıyor.

Kırmızı sitesi her ay 5 bin 200 kez tıklanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!