Yastık savaşı

Güncelleme Tarihi:

Yastık savaşı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 2022 07:00

Antalya turizmi, iki yıllık pandemi sürecinin ardından temmuz ve ağustos aylarında tarihin en iyi dönemi 2019 yılı sayılarına ulaştı. Turizm sektörü temsilcileri, Antalya’daki otellerin ağustos ve eylül ayı ortasına kadar tamamen dolu olduğunu, bazı otellerde bırakın boş yatağı yastık bile bulunamadığını açıkladı.

Haberin Devamı

Dünyanın önemli turizm destinasyonlarından Antalya’da, iki yıllık pandemi sürecinin ardından hem yabancı hem de yerli turist akını yaşanıyor. Turizm sektörü temsilcileri, özellikle beş yıldızlı ve ‘deluxe’ otellerde ağustos ayı rezervasyonlarının tamamen dolduğunu, eylül ortalarına kadar da doluluğun sürdüğünü, yer bulmanın çok zor olduğunu açıkladı. Antalya’ya, temmuz sonu itibarıyla sadece hava yoluyla 7 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 97 artışla 6 milyon 711 bin yabancı turist geldi. 4 Ağustos itibarıyla toplam yabancı ziyaretçi sayısı 7 milyon 12 bine ulaştı.

Yastık savaşı

GÜNLÜK 80-90 BİN GİRİŞ

Haberin Devamı

Kentteki turizm hareketliliğiyle ilgili 50’nin üzerinde otelle görüşerek araştırma yapan tur operatörü sahibi turizmci Recep Yavuz, Antalya’da günlük girişlerin 80-90 binleri bulduğunu kaydetti. Avrupa, Rusya, Orta Doğu, İskandinav pazarlarından ciddi yoğunluk yaşandığını belirten Yavuz, “Yurtdışından gelişlere, yerli tatilcilerin de katılımıyla Antalya otellerinin özellikle ağustos ayında tamamen dolu olduğunu söyleyebiliriz. Hatta 5 yıldızlı, ‘deluxe’ otellerin eylül ayında dahi kontenjan veremediğini görüyoruz” dedi. Birçok otelde yoğunluk nedeniyle karşılanamayan taleplerin başka bölgelere yönlendirilerek çözülmeye çalışıldığını anlatan Yavuz, “Antalya otelleri, şu anda 2019 sayılarında ilerleyen yoğunlukla karşı karşıya. Antalya’da Kundu, Lara, Belek, Side ilk dolan bölgeler. Sonrasında Alanya, Kemer ve Ege’ye doğru dağılım oluyor. Ege’nin durumunu da Antalya’daki otellerin doluluğu belirliyor” diye konuştu.

PAZAR ÇEŞİTLENDİ

Bu yıl ilk defa pazar çeşitliliğinin çok farklı, çok fazla olduğu bir portföyle karşılaştıklarını belirten Yavuz, “Özellikle Avrupa’daki tatillerin başlamasıyla Almanya başı çekiyor, ama İngiltere, Polonya, Romanya gibi ülkeler, son iki aya ciddi anlamda katkı sağladı. Rusya’dan girişler de 1 milyonu geçti, 2 milyona doğru gidiyor. 40-50 ülkeden yoğun gelişler var, pazarımız çok çeşitlendi. Yani pazar ülkelerden birinin olmaması, Antalya’nın kaderini çok etkileyecek gibi gözükmüyor” dedi.

Haberin Devamı

‘BOŞ YASTIK BİLE KALMADI’

Rusya-Ukrayna savaşının etkisinin azalması, koronanın da hayatı eskisi gibi etkilememesi gibi nedenlerle Akdeniz’deki yoğunluğun ciddi artış gösterdiğini söyleyen Yavuz, “Akdeniz’de de en önemli destinasyon Antalya. Pandemiden beri de en önemli destinasyon Antalya, şu anda Avrupa’daki tatil destinasyonları içinde günde 80-90 bin turist alan başka yer olduğunu zannetmiyorum. Ağustos, eylülde de böyle devam edecek. Ekim ve kasım ortasına kadar yayılarak gidecek. İnşallah devamını da getirebiliriz ve önümüzdeki yıl ilkbahardan itibaren bu dağılımı sağlıklı şekilde yürütebiliriz. Antalya en iyi sezonlarından birini bu yıl yaşayacak gibi gözüküyor. Bazı turizmcilerimiz boş yastık bile kalmadığını söylüyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘İYİ BİR SEZON GEÇİRİYORUZ’

Yılbaşından itibaren bu yıl için yoğun akış olacağının belli olduğunu belirten beş yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar, “Rusya-Ukrayna savaşından dolayı bu bölgelerden çok fazla misafir beklemiyorduk, uçuşlarla alakalı sıkıntılar vardı. Bunlar çözüldü ve Rus misafirler gelmeye başladı. Fakat bu sebepten dolayı farklı pazarlara da yönelmek zorunda kaldık. İsrail, Orta Doğu gibi alternatif pazarlara yöneldik. Oralardan da ciddi akışlar oldu. Şu an eylül ortasına kadar otellerimiz tamamen dolu, çok ufak boşluklarımız var. Pazarlama çalışmalarımız da tamamen eylülün son yarısından sonrasını kapsıyor” dedi. Pazar çeşitliliğine kendi otellerinden örnek veren Çağlar, “Bizim yaklaşık 7 ana marketimiz oldu. İskandinav ülkeleri, İngiltere, Almanya, Türkiye, İsrail, Orta Doğu, Rusya. Bunların hepsi eşit düzeyde, sektördeki tüm otellerde de bu şekilde yansıdı. Bu misafir çeşitliliği eylül ortasına kadar devam edecek. Eylül sonrası çoğu ülkede okullar başlıyor, mevsimler değişiyor. Avrupa pazarının biraz daha ağırlık kazanacağı gözüküyor. İyi bir sezon geçiyor, güzel bir yoğunluk oldu. Yepyeni bir misafir portföyüyle karşı karşıyayız. Bu güzel günler inşallah devam eder. Sezon da uzadı, Kasım 15’ine kadar devam edecek hareketlilik görünüyor” ifadelerini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!