Güncelleme Tarihi:
Tasarımın verimlilik üzerine büyük etkisi olduğunu da anlatan Malhan, “S&P’nin bir araştırmasına göre; 50 yıl önce, en büyük ilk 500 firma listesindeki firmaların ortalama ömrü 65 yıldı. Şu anda 8 yıl. Böyle olmasının en önemli nedeni de tasarım. Belki önümüzdeki yıllarda bazı fabrikalarda bir bekçi bir de köpek olacak. Bekçi, köpeği besleyecek, köpek de makineleri koruyacak” diye konuştu. Malhan, şöyle devam etti:
“Tasarımda öznellik vardır ve tasarım özgün olanı üretir. Her tasarımın da tarihsel bir coğrafyası var ki bu da bağlamı yani markayı çıkarır. Dünyada artık en gelişmiş ülkeler tasarımın katma değer potansiyelini ekonomiye aktarmak için çırpınıyor. Yapabildikleri kadar da kazançlı çıkıyorlar. Çünkü artık ürün değil çözüm önemli ve çözüm bir tasarım süreci. Fiyat önemli değil değer önemli o da tasarımın sonucu. Artık pazarlamanın geleneksel ilkeleri bile tasarımın etkisiyle önemini yitirdi.”
KIRSAL KALKINMA
Şu anda Islahiye için ‘sosyal tasarım’ yoluyla kırsal kalkınma projesi geliştirdiklerini söyleyen Malhan, “Islahiye, turizme açılıyor. Hititler’den kalma bir açık hava müzesi gibi. Benzer çalışmayı Midyat’ta da yapacağız. Zaten dünyada artık şehirler rekabet ediyor. Kent içinde tasarım kültürünün gelişmesi kadar kentlerin tasarımı da önemli. Etnik, dini, siyasi farklılıklar ya da gelir dağılımı farklılıklarına rağmen birlikte yaşamak da tasarlanabilir. Mutlu kent de tasarlanabilir” dedi.