İnternet reklamlarına yeni düzenleme

Güncelleme Tarihi:

İnternet reklamlarına yeni düzenleme
Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2017 11:36

Ekonomi yönetiminin üzerinde çalıştığı yeni düzenlemeye göre internet reklamlarında adil kullanım kotası, hız kotası ve diğer sınırlamaların açıkça belirtilmesi gerekecek.

Haberin Devamı

Ekonomi yönetiminin üzerinde çalıştığı yeni düzenlemeye göre internet reklamlarında adil kullanım kotası, hız kotası ve diğer sınırlamaların açıkça

İnternet reklamlarına yeni düzenleme

belirtilmesi gerekecek. Reklamlarda internet hızının veya kapsama alanının altyapı, coğrafi şartlar, şebeke yoğunluğu, kullanılan cihaz, bina konumu gibi etkenlere bağlı olarak değişebileceği ortalama tüketicinin algılayabileceği süre ve biçimde verilecek.

GIDALARA KARŞILAŞTIRMA YASAĞI

Kurumların görüşüne açılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmelik Taslağı ile takviye edici gıda reklamlarında karşılaştırma yapılamayacak. Reklamlarda internet hızının veya kapsama alanının belirtilmesi durumunda vaat edilen hızın veya kapsama alanının altyapı, coğrafi şartlar, şebeke yoğunluğu ve kullanılan cihaz gibi etkenlere bağlı olarak değişebileceği bilgisinin ortalama tüketicinin algılayabileceği sürede verilmesi gerekecek.

Haberin Devamı

Ticari Reklam Yönetmeliği’nde yapılacak yeni düzenlemeye göre gıda reklamlarında sağlık beyanı kapsamına giren konular karşılaştırmaya konu edilemeyecek. Beslenme kapsamındaki konuların reklamlarda karşılaştırma unsuru olarak kullanılması mevzuat hükümlerine göre yapılabilecek. Takviye edici gıdaların karşılaştırmalı reklamları hiçbir şekilde yapılamayacak. Fiyat düzenlemeleriyle etkin piyasa gücü yükümlülükleri ilgili idari otoriteler tarafından belirlenen sektör reklamlarında fiyat karşılaştırması mümkün olmayacak.

İNTERNETE HIZI BELİRTME ŞARTI

Elektronik haberleşme hizmetlerine ilişkin reklamlarda da yeni düzenlemeye gidiliyor. Buna göre internet hızının veya kapsama alanının belirtilmesi durumunda vaat edilen hızın veya kapsama alanının altyapı, coğrafi şartlar, şebeke yoğunluğu, kullanılan cihaz, bina konumu gibi etkenlere bağlı olarak değişebileceği bilgisi ortalama tüketicinin algılayabileceği süre ve biçimde verilecek.

Vaat edilen en yüksek internet hızının abone sayısının en az yüzde 20’si tarafından denendiğinin ispatlanmaması durumunda söz konusu hızın test veya laboratuar koşullarında geçerli olduğu dış ses veya durağan yazı olarak ana vaatte belirtilecek. Bu hüküm reklamlarda ortalama hız belirtilmesi durumunda uygulanmayacak. Sunulan hizmette adil kullanım kotası, hız kotası ve benzeri sınırlamaların bulunması durumunda bu konu açıkça belirtilecek. İstatistiki veriler en fazla bir yıl süreyle karşılaştırma unsuru olarak kullanılabilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!