Yata yata 2 milyar TL

Güncelleme Tarihi:

Yata yata 2 milyar TL
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2017 01:09

Türk mobilya endüstrisinin önde gelen şirketlerinden Yataş, 2012’de başladığı atılım sürecinin ilk 5 yılını tamamladı. Şirket bu dönemde cirosunu 188 milyon TL’den 502 milyon TL’ye çıkardı. İkinci 5 yıllık dönüşüm planını uygulamaya başladıklarını anlatan Yataş Genel Müdür Nevzat Yıldız, “2021’de hedef 2 milyar lira ciro” dedi.

Haberin Devamı

KAYSERİ’de 1976 yılında 3 yakın akraba tarafından kurulan Anadolu’nun ilk sünger fabrikası... Yatak üretimiyle başlayan serüven, ev tekstili ve mobilya üretimiyle devam ederek büyüdü. 1996 yılında sektörün ilk borsaya açılan markası olan Yataş, 2001 krizinde darbe aldı. 2008 yılından sonra yeniden yapılanma sürecine giren Yataş, 2010 yılında mobilya ve yatak üretimini birbirinden ayırarak Yataş Bedding-Uyku Dünyası ve ENZA Home markalarını kurdu. 2012 yılında toparlanma ve atılım sürecine giren Yataş, uyguladığı ilk 5 yıllık kalkınma planıyla hızla büyüdü. 2017 yılının ilk 6 ayında yüzde 58’lik büyüme rekoru kıran Yataş’ı Genel Müdür Nevzat Yıldız’la konuştuk. Yıldız’ın verdiği bilgilere göre Yataş, ikinci büyüme hamlesini de başarıyla gerçekleştirirse 10 yılda 10 kat büyümüş olacak.

Haberin Devamı

BAŞARI HİKÂYESİ

- Siz genel müdürsünüz, Yataş bir aile şirketi. Aile şirketlerinin kurumsallaşması zor olmuyor mu sizin sektörünüzde?

Yataş kurumsallaşmaya önem veriyor. Yataş’ın yönetiminde Altop ve Öztaşkın aileleri var. Yönetim Kurulu Başkanımız Yavuz Altop, CEO’muz da Nuri Öztaşkın. Aile sektörde çok deneyimli. Bu birikimler yıllarca şirketin DNA’sını oluşturmuş. Ben de sektörde 17 yıllık bir deneyime sahibim.

- Yataş bir değişim ve dönüşüm yaşadı. Zor günler nasıl aşıldı?

2000’li yıllara kadar lider markaydı Yataş. O döneme kadar zaten iki büyük grup var biri Boydak biri de Yataş. 2001 krizinden Yataş etkileniyor. 2009 yıllarında yatak markasının mobilya markasının çok önüne geçmesi nedeniyle, şirket yeni bir atılıma geçmeye karar veriyor ve Enza Home markasını kuruyor. Ancak krizin etkileri devam ettiği için hızla büyüme olmuyor. 2012’den sonra ise iyi bir stratejik planla yeni yapılanmaya gidiliyor. 2012 yılında satış odaklı anlayıştan 360 derece pazarlama odaklı yönetime geçti. Yenilenme başladı. Yataş’ın ikinci başarı hikayesi yazıldı.

- 2012’den sonra büyüme nasıl başladı?

Yatak ve mobilya ayrıldı birbirinden. Mobilya markamız ENZA Home çok ilgi gördü ve doğru yere odaklandı. Klasik bir mobilya mağazasından farklı konumlandırıldı. 0 dönemde ciro 188 milyon lira. Marka konumlandırmalarıyla ve yenilenmeyle ciddi geri dönüşüm oluyor ve satışlar artıyor. Küçük ve cirosu düşük mağazalar kapatılıyor. Rakamlarımız eksideydi, karlılık yoktu. 2012’den sonra her şey pozitife dönmeye başladı.

Haberin Devamı

- Rakamlar nasıl arttı?

2012’den 2013’e büyük bir dönüşüm oldu. Son 3 yılda da 2.5 kat büyüme oldu. 2012 sonunda 188 milyon lira cirodan 2016’da 502 milyon lira ciroya geldik.

3 AYDA YÜZDE 60

- KDV indiriminin katkısı ne kadar oldu?

Çok katkısı oldu. İlk 6 ayda 2017’de yüzde 58 büyüdük. Sektörün 2’inci büyük grubuyuz. Boydak birinci. 2021’de 2 milyar lira ciro hedefimiz var.

- Bu yıl hedefleriniz nedir?

Bu sene yüzde 60 büyümeyi hedefliyoruz. İlk 6 ayda yüzde 58’lik büyüme oldu. Mobilya grubumuz yüzde 70 büyüyor.

- Yeni yatırımlar olacak mı?

Üretimimizin yüzde 95’i Kayseri’de yapılıyor.
Kayseri’ye 40 milyon liralık yatırım yaptık. Fabrikamızı 252 bin metrekareye ulaştıyoruz bu yıl sonunda.

Haberin Devamı

DEKORASYON VE DİZAYN ÇOK ÖNEMLİ

Dekorasyona ilgi de hızla artıyor mu?

Evet. Dekorasyon çok önemli hale geldi yeni dünyada. Türkiye’de de ilgi fazla. 2005 yılında internet üzerinden dekorasyon, dizayn kelimeleri çok aranmazken, şu anda çok sıklıkla intertette bu aramalar yapılıyor. ENZA Home’un 2017 yılında 78 ilde satış noktası olacak.

TEK BİR BAYİ GELMEDİ

2015 yılı zor bir yıldı. 2016 da öyle oldu. Siz nasıl oldu da sektörde daralma yaşanırken bu kadar büyüdünüz? Bu süreçte Boydak Grubu’nun darbe kalkışmasından sonra yaşadıklarının etkisi ne kadar?

2016 büyüme oranı yüzde 54. 2016’ının ilk 6 ayında da bu oran var. Temmuz ayından önce de büyüyorduk. Boydak Grubu’yla müşterilerimiz farklı gruplar. Bize oradan tek bir bayilik gelmedi.

Haberin Devamı

DOKUNARAK YATAK ALINMAZ

Yatak üretiminde yenilikler var mı?

Yabancı markalar gelip fabrikamızı geziyor. Biz dünyanın en iyi yay üreticisinden alıyoruz yayları. 3 yıl önce teknolojiye de büyük yatırım yaptık. Bir yazılım hazırlattık,  yüzde 99.7 oranında size doğru yatağı öneriyor. Beden numaranız, kilonuz, uyuma şeklinizle doğru yatağı bulursunuz.

Yatak en iyi denenerek alınmaz mı?

Kesinlikle. Maalesef tüketici yatağa dokunuyor önce. Oysa dokunarak anlamazsınız. Poposuyla oturuyor. Böyle de anlaşılmaz. Yatağa uzanmak lazım. ve şu da var, bir gün yattığınızda da memnun olmayabilirsiniz ama 1 ay sonra eğer yatış biçiminize ve kilonuza göre doğru yatağı seçtiyseniz rahat edersiniz.

Haberin Devamı

1 MİLYON KATALOG

Mobilya grubunuzda tasarımları Türk mimarlar mı yapıyor?

Tasarım ekibimiz var ve yurtdışında da çalışıyoruz. Enza Home Book adıyla tüketicilerin adreslerine ücretsiz 1 milyon katalog gönderiyoruz. Ürünlerin yüzde 30’u her yıl yenileniyor.

RAKAMLARLA YATAŞ

- 2017 yılında 70 franchise ve mağaza açıldı. Sene sonuna kadar 150 yeni mağaza açılacak.

 Enza Home ve Yataş Bedding’in Yurtiçinde 305, yurtdışında 29 ülkede 50 olmak üzere toplam 355 konsept mağazası var. Bu satış noktalarının 55 tanesi Yataş Grup’a ait.

- Yurt dışında özellikle Ortadoğu’da ve Balkanlar’da mağazalaşan Yataş, 2017 sonunda 400 noktaya ulaşacak.

- 2017’de 800 milyon lira ciro hedefliyor

- 2023 yılına kadar yurt dışında 200 mağaza hedefi var.

- Yataş yeni yatırımlarla 52 saniyede bir yatak üretmeyi hedefledi.

NEVZAT YILDIZ KİMDİR?

Nevzat Yıldız, 18 Mart Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - İşletme Bölümünden mezun oldu. Yüksek lisansını İstanbul Üniversitesi Pazarlama bölümünde tamamlayan Yıldız, ayrıca Koç Üniversitesi’nde Turquality Yönetici Geliştirme Programı’na da katıldı. Nevzat Yıldız, 2001’de başladığı Doğtaş Mobilya A.Ş’de çeşitli departmanlarda yer aldıktan sonra 2006-2011 yılları arasında Pazarlama Müdürü olarak görev yaptı. Yıldız, 2011-2012 yılları arasında ise Teleset Mobilya’da Pazarlama - Satış Genel Müdür Yardımcısı
olarak görev aldı. 2012 yılından 2016 yılına kadar Yataş Grup Pazarlama Direktörlüğü görevini başarıyla sürdüren Yıldız, 2016 yılında Yataş Grup Genel Müdürü pozisyonuna atandı.  Nevzat Yıldız, 39 yaşında, evli ve bir çocuk babası...

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!