Termalle gelen güzellik

Güncelleme Tarihi:

Termalle gelen güzellik
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 1998 00:00

Haberin Devamı

Yapılan araştırmalara göre, her iki Fransız'dan biri, sağlık kavramını iş hayatından ve dostluktan daha çok önemsiyor. Avrupa'da sağlıklı yaşam; iyi beslenme, spor yapma, bakımlı olma toplumun her kesimine yayılan ve son on yılda ivme kazanan bir trend. Basının en çok ilgilendiği konulardan biri sağlık. Sağlık dergilerindeki patlama bunun en belirgin göstergesi. Sağlık artık pozitif bir kavram olarak ele alınıyor. Hasta olup doktora gitmekten çok, varolan sağlığı korumak için yapılan eylemler, sağlıklı yaşamın temel prensibi olarak görülüyor. Hal böyle olunca, sağlık ve bakım ürünlerine harcanan para miktarı da katlanıyor. Örneğin çeşitli yaşlardaki Fransızların yüzde 91'i cildine bakım yapmayı bir sağlık hareketi olarak görüyor.

Kimi kozmetik markaları da bu trende uyarak, sağlık ve güzellik kavramlarını tüketiciye bir arada sunan ürünler geliştiriyorlar. Bunlardan biri olan Vichy, tüm dünyada yalnızca eczanelerde satılıyor. Adını Fransa'daki termal şehri Vichy'den almış. 16. yüzyılın sonlarında mineraller açısından oldukça zengin olan Lucas kaynağı, pek çok hastalığın tedavisinde kullanılmış. Lucas kaynağı, yatıştırıcı özelliği ve tahrişi önleme etkisiyle 1995 yılından beri Vichy ürünlerinin içinde kullanılıyor. Cilt bakımının önemini anlamak için, onun özelliklerini hatırlamakta fayda var.

Cilt yaşayan bir organ. Derinin en üst tabakası beyin ile aynı nörolojik yapıya sahip. Doğal bir korunma mekanizması var, sıcağa soğuya karşı hassas. Cilt hissediyor ve hatırlıyor. Cilt bakımı tıp çevreleri tarafından da eskiye oranla daha çok ciddiye alınıyor. Dermatoloji ile kozmetolojiyi bir arada ele alan ve dermatolojinin bir üst dalı olarak kabul gören dermatokozmetik üniversitelerde kürsüleşiyor.

SAĞLIK VE

GÜZELLİK BİRARADA

Sağlıklı yaşam son on yıldır Avrupa'nın bir numaralı gündemi. Avrupalıların yüzde 91'i cilt bakımını bir sağlık hareketi olarak görüyor. Cilt bakımı tıp çevreleri tarafından, eskiye oranla daha çok ciddiye alınıyor. Kimi kozmetik markaları da bu trende uyarak, sağlık ve güzellik kavramlarını tüketiciye bir arada sunan ürünler geliştiriyorlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!