GerieSpor OMEN by HP GT Cup heyecanı sürüyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

OMEN by HP GT Cup heyecanı sürüyor

OMEN by HP GT Cup heyecanı sürüyor

Sim racing, Türk eSporları sahnesinde henüz tam anlamıyla tanınmıyor. Özünde sim racing'in amacı, motor sporlarını dijital ortamda gerçeğe olabildiğince yakın şekilde canlandırmaktır. Bu manada, aslında motor sporlarıyla eSpor'un kesişim kümesini oluşturduğunu söyleyebiliriz. Sim racing'e biraz bile aşinaysanız, F1'in eSpor şampiyonasında yarışan Cem Bölükbaşı'nı tanırsınız.

Eski GP2 pilotu Jason Tahincioğlu ve sim racing dünyasının bilinen isimleri Yiğit Tezcan ve Nedim Birtek tarafından kurulan eRacing Academy, hem yaptığı içeriklerle Türkiye'yi sim racing konusunda bilgilendirmeyi hedefliyor, hem de yaptığı profesyonel liglerle eSpor ve motor sporlarına güçlü bir alternatif oluşturuyor.

OMEN by HP sponsorluğunda düzenlenen OMEN by HP GT Cup, Türkiye'de bugüne kadar yapılmış en profesyonel ve en büyük ödül havuzuna sahip simülasyon şampiyonası. Bu şampiyona, dünyadaki profesyonel yarış pilotların bile antrenman aracı olarak kullandığı iRacing simülasyonunda yapılıyor. Altı yarıştan oluşan ve GT3 otomobilleriyle yapılan bu şampiyonada motor sporları kurallarına ve ruhuna olabildiğince bağlı kalınıyor.

Grid'de kimler yok ki? Porsche GT3 Challenge Cup Benelux ve Fransa şampiyonu Ayhancan Güven, Avrupa GT4 serisinde yarışan Ali Türkkan, VLN'de yarışan Emir Aşarı; uluslararası sim racing şampiyonalarında dereceleri olan Efkan Birkiye ve Türkiye'nin en başarılı simülasyon yarışçılarından Ozan Ülkügil... Bu denli güçlü bir grid, simülasyonda yapılan yarışları adeta gerçek bir yarışa dönüştürüyor.

Ayrıca Audi, Ferrari, Mercedes ve McLaren otomobillerinin altışar sürücüyle mücadele verdiği takımları şampiyonası da pilotlar şampiyonasıyla beraber önemli bir çekişmeye sahne oluyor.

Şampiyonada Son Durum

25 Eylül 2018 tarihinde start verilen şampiyonada, bugüne kadar dört yarış yapıldı. Nurbürgring pistinde yapılan ilk yarışı, McLaren MP4-12C ile yarışan Ozan Ülkügil kazanırken, şampiyonanın favorilerinden olan ve yarışa pole pozisyonunda başlayan Efkan Birkiye hemen arkasında ikinci oldu. Efkan'la beraber Audi'yle yarışan takım arkadaşı Mertcan Solak ise ilk yarıştan üçüncülükle ayrıldı.

Şampiyonanın ikinci yarışı, oldukça teknik bir pist olan Suzuka'da yapıldı. Sıcak havada yapılan yarışta, asfaltın da sıcak olması pist üzerinde tutunmayı iyice zorlaştırmıştı. İlk yarışa katılamayan Ayhancan Güven, Ferrari'siyle dönüş yapsa da, başlarda Efkan Birkiye ile yaşadığı kaza,  sonucun daha ilk turlardan belirlenmesinde etkili oldu.

Şampiyona lideri Ozan ilk yarıştaki performansını Japonya'ya da taşımayı başardı ve yarışı en yakın rakibinin 14.8 saniye önünde birinci bitirdi. Mertcan Solak, yarıştan ikincilikle ayrılırken, eski Türkiye Karting şampiyonlarından Gün Taşdelen McLaren'ıyla üçüncü oldu.

Üçüncü yarış olan Laguna Seca'ya gelindiğinde, Nürburgring'i kaçıran ve Suzuka'da erkenden yarış dışı kalan Ayhancan Güven, şampiyonadaki iddiasını sürdürebilmek için mutlaka kazanmak zorundaydı. Laguna Seca'dan bir hafta önce Porsche GT3 Challenge Cup Fransa ve Benelüks şampiyonluklarını kazanan Ayhancan Güven, baştan sona dominant bir performans gösterdiği yarışta hem finişi birinci sırada geçti, hem pole pozisyonunu kazandı, hem de en hızla tura imza attı.

Mercedes'in lider sürücüsü Bekir Karaca, sezonun en iyi performansına imza atıp ikinci sırayı alırken, ilk turlarda attığı spinle sekizinci sıraya kadar gerileyen Efkan Birkiye podyumun son sırasını elde etmeyi başardı.

Laguna Seca'nın ardından şampiyonaya üç haftalık bir ara verildi. Bu kısa aranın ardından belki de şampiyonanın en zorlu yarışı koşuldu.

13 Kasım'da, ikonik Spa Francorchamps pistinde yapılan yarışa karanlık hakimdi. Sürücüler hem düşük görüş mesafesi hem de tutunma problemleri yüzünden oldukça fazla zorluk yaşadı. Gridin en az yarısı otomobilinin kontrolünü en az bir defa kaybederken, tam yedi sürücü aldıkları hasardan ötürü yarışı liderle aynı turda bitirmeyi başaramadı.

Pol pozisyonu yine Ayhancan Güven'e gitti. Sıralama turlarındaki 2.12.134'lük derecesi aynı zamanda bir iRacing rekoruydu. Ayhancan yarışın ortalarına kadar liderliğini sürdürürken, şampiyona lideri Ozan ilk turların ardından farkı 3.5 saniyeye sabitlemeyi başardı. Ayhancan pistin en zorlu virajı olan Pouhon'un girişinde otomobilin arkasını kaybedip spin atınca, sadece Ozan'a değil, yarışı üçüncü sırada sürdüren Efkan'a da geçildi.

Yarış sonunda podyum büyük üçlüye aitti: Ozan şampiyonadaki üçüncü galibiyetini kazanırken; Efkan ikinci, Ayhancan da üçüncü sırayı aldı.

Dördüncü yarış sonunda sürücüler şampiyonasında Ozan 67 puanla lider giderken, iki Audi sürücüleri Mertcan ve Efkan, 44 ve 43 puanla iki ve üçüncü sırada.

Markalar şampiyonasındaysa Audi ve McLaren arasında müthiş bir çekişme var; iki takım da 111 puanda. Ferrari 82, Mercedes ise 76 puanda.

Kalan Yarışlar

OMEN by HP GT Cup'ın aslında en büyük hedefi, Türkiye'de sim racing'in popülerliğini artırmak ve sim racing'e profesyonelliği getirmekti. Zira kısa zaman önce DMSB (Alman Motor Sporları Federasyonu) sim racing'i motor sporlarının bir disiplini olarak kabul etti ve sim racing'i kendi çatısı altında toplama konusunda ilk adımları atmaya başladı.

Şampiyonanın bir sonraki yarışı 26.11.2018'de Monza'da yapılacak ve eRacing Academy'nin YouTube kanalından canlı yayınlanacak. Şampiyona lideri Ozan Ülkügil, McLaren'ın çok güçlü olduğu Monza pistinde avantajlı gibi görünüyor. Ancak Aralık ayında yapılacak olan, puanların ikiyle çarpılacağı final yarışı her şeyi değiştirebilir. Zira Bathurst, Mount Panaroma pistinin zorlu dağ yollarında en ufak bir hataya yer yok.

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle