LALIGA, yenilenen yüzü ve fark yaratan yatırımlarıyla dünya futbolundaki yerini her geçen gün sağlamlaştırmaya devam ediyor

Güncelleme Tarihi:

LALIGA, yenilenen yüzü ve fark yaratan yatırımlarıyla dünya futbolundaki yerini her geçen gün sağlamlaştırmaya devam ediyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2024 16:05

Sahada oynanan futbol kalitesini yayınlarına da taşımak ve taraftarları da oyuna dahil etmek için çalışmalar yapan LALIGA, yedek kulübesine yerleştiren kameralar, hava kameraları, sinematik kameralar, artırılan görüntü ve ses kalitesi ve yenilikçi röportaj içerikleriyle fark yaratmaya devam ediyor.

Haberin Devamı

Yayıncılık anlamında benzersiz bir ekosistem oluşturan, inovasyon ve taraftar deneyimlerini iyileştirmek amacıyla teknolojik gelişime sonsuz değer veren kurum, hız kesmeden büyümeye devam ediyor.

Yayıncılık Alanındaki Yenilikler

Sahada oynanan futbol kalitesini yayınlarına da taşımak ve taraftarları da oyuna dahil etmek için çalışmalar yapan LALIGA, yedek kulübesine yerleştiren kameralar, hava kameraları, sinematik kameralar, artırılan görüntü ve ses kalitesi ve yenilikçi röportaj içerikleriyle fark yaratmaya devam ediyor. Bu yeniliklerin temelinde ise futbolseverlere daha etkileyici ve gerçekçi bir deneyim yaşatmak bulunuyor.

İnovasyon

LALIGA, daha canlı ve dinamik grafikler, artırılmış gerçeklik ve renklerin özelleştirilmesini yayıncılık önceliği olarak benimsemektedir. Bu unsurlar, içeriğin görsel çekiciliğini ve netliğini artırmanın yanı sıra izleyicilerin tercihlerine göre deneyimlerini kişiselleştirmelerine olanak tanımaktadır. LALIGA ayrıca, içeriğin üretim ve dağıtımını optimize etmek için 5G, yapay zeka ve bulut bilişim gibi yeni teknolojilere ve çözümlere yatırım yapmaktadır.

Haberin Devamı

Taraftar Deneyimi

LALIGA, etkileşimi esas alan bir planlamayla, taraftar deneyimini artırarak yayıncılara yeni gelirler sağlamakta ve izleyicilerin de katılımını mümkün kılmaktadır. LALIGA, canlı anketler, bilgi yarışmaları, istatistikler ve sosyal medya entegrasyonu gibi etkileşimli özellikler sunarak izleyicilerin oyunda aktif rol almasını ve duygularını paylaşmalarını sağlamaktadır. LALIGA ayrıca, saha arkası görüntüler, maç özetleri ve röportajlar gibi özel içerikler sunarak taraftar deneyimini zenginleştirmenin yanı sıra bağlılığı ve sadakati artıran çalışmalarını sürdürmektedir.

Sponsorluklar

LALIGA’nın yerel ve uluslararası sponsorluklarında brüt gelirleri, 2020-2021 ve 2021-2022 sezonları arasında 33,4 milyon avro (%31), 2021-2022 ve 2022-2023 sezonları arasında 10,9 milyon avro (%7,7) ve 2021-2022 ve 2022-2023 sezonları arasında 25,8 milyon avro (%17) artış göstermiştir. Yerel ve uluslararası net gelir de 2020-2021 ve 2021-2022 sezonları arasında 17,7 milyon avro (%29), 2021-2022 ve 2022-2023 sezonları arasında 14,3 milyon avro (%17,9) ve 2021-2022 ve 2022-2023 sezonları arasında 9,8 milyon avro (%10,5) artmıştır. Bu rakamlar, LALIGA'nın iş birliklerinin başarısını ve verimliliğinin yanı sıra paydaşları için değer ve karlılık üretme yeteneğini de yansıtmaktadır.

Haberin Devamı

Merkezi Yayın Hakkı Satışı

Ses ve görüntü haklarının merkezi satışı, 2026/2027 sezonuna kadar 2.092 milyar avro gelir sağlamıştır. Bu gelirin 1.194 milyar avrosu ulusal satışlardan, 835 milyon avrosu ise uluslararası satışlardan elde edilmiştir. Bu, önceki sezonlara göre önemli bir artışı temsil etmektedir ve LALIGA'nın ses ve görüntü ürününün gördüğü yüksek talebi ve değerini göstermektedir. LALIGA ayrıca önemli yayıncılar ve platformlarla uzun vadeli sözleşmeler yaparak gelecek için istikrarlı bir büyümeyi vaat etmektedir.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!