Müşteri memnuniyetinden sonra okur memnuniyeti

Güncelleme Tarihi:

Müşteri memnuniyetinden sonra okur memnuniyeti
Oluşturulma Tarihi: Ekim 31, 2010 00:00

Elma Yayınevi’nden çıkmış bir kitapta gördüm, fiyat etiketinin üzerinde, “Eğer beğenmezseniz yayınevine iade edip paranızı alabilirsiniz” gibi bir ibare vardı

Bir kitabı almaya kararı verirken nelerden etkilendiğinizi hiç düşündünüz mü?
Reklam, dost-arkadaş tavsiyesi, kitabın adı ya da arka kapakta yazan tanıtım metni, hakkında yapılmış bir haber, yazarıyla yapılmış röportaj, ödül...
Liste bu şekilde uzar gider.
Alıp okudunuz ve hiç de size anlatıldığı gibi ya da umduğunuz gibi çıkmadı. Kitaplığınızda da ona açacak iki santimlik bir yer mümkün değil, yok.
Bir kitabı çöpe atmaya da içiniz elvermiyor...
Ne yaparsınız?
Bilmiyordum, geçenlerde bir arkadaşım gösterdi. Kitabın arka kapağında, hemen fiyat etiketinin üzerinde, “Eğer beğenmezseniz yayınevine iade edip paranızı alabilirsiniz” gibi bir ibare vardı.
Ben yazıyı Elma Yayınevi’nden çıkmış bir kitapta gördüm.
Nasıl başladıklarını, ne gibi şikayetlerle karşılaştıklarını merak ettim.
Bu uygulamayı bünyesinde Elma, Elma Çocuk ve İzgören Yayınları olmak üzere üç ayrı marka barındıran Akademi Artı Yayıncılık yaklaşık yedi yıl önce başlatmış.
Daha sonra bir-iki yayınevi daha aynı şeyi yapsa da dünyada ilk olduklarını söylüyorlar.
İADE YAYINEVİNDE
Mottoları da şu: “Okurlarımız değerlidir”.
İzah ediyorlar; “Kitap beklentilerinizi karşılayamamışsa iade edebilme hakkınızın olması gerektiğine inanıyoruz. Para değil, sizin fikirleriniz önemli bizim için. Kitaplar değerlidir. Beğenmediğiniz bir kitabı kuytu köşelere terk etmek yerine iade edebilin ki bilgi paylaşımıyla daha da ilerleyelim. Her türlü fikir alışverişine açığız. Üstelik eleştirilerin bizi daha da geliştireceğine, bize farklı bakış açıları kazandıracağına inanıyoruz. Kitaplarımıza güveniyoruz. Her şeyi göze alıp güvenle yayımlıyoruz kitaplarımızı.”
Projenin tek sorunuysa iadeyi kitabevlerinde yapamamaları. Yani elinize kitabı alıp yayınevinin yolunu tutmanız gerekiyor.
İade talebiyle kapılarını çok çalan olmuş mu peki?
Birkaç kişi getirmiş kitapları geri, beni sarmadı, beğenmedim diye. Onlar da para iadesi yerine başka kitaplar alıp gitmişler.
AVUKAT TEST ETMİŞ
En ilginç iade hikayesiyse şu: Bir gün genç bir erkek gelmiş. Elinde yayınladıkları kitaplardan dört-beş tane varmış. Şunları beğenmedim, iade etmek istiyorum demiş. “Tabii ki alırız ama merak ettik neden iade etmek istiyorsunuz?” diye sormuşlar. Sonra ortaya çıkmış ki, gelen kişi bir avukat ve gerçekten taahhüt ettikleri şeyi yerine getiriyorlar mı diye denemek istemiş onları.
Evet, tüketici değil ama bu da okur memnuniyeti, bakalım başka yayınevleri de bu uygulamaya katılacak mı?

Kitap fuarına gitmek için 5 neden

Kültür Bakanlığı, Tarih Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı gibi kuruluşların kitapçılarda bulunmayan kitaplarını almak.
Sevdiğiniz yazarlarla tanışıp, kitap imzalatmak.
Eksiksiz bir ‘ne kaçırmışım’ taraması yapmak.
Televizyonlarda günlük politika üzerine ahkam kesen kafalardan sıkılanlara ziyadesiyle edebi ve zihin açıcı panel, sosyalleşme fırsatı.
Temiz bir Trakya havası.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!