RADYO Televizyon Yayınları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu, sektörde bir hareketliliğin artarak devam edeceği görüşünde. Türkiye’de televizyonculuğun 3 evresi bulunduğunu belirten Çolakoğlu bunları şöyle sıradı: ‘Birincisi; maceracılar dönemi, ‘ya tutarsa abi diyip, burnunu tutup havuza atlayanların dönemi’ bu. İkincisi, 90’ların ortasında büyük sermayenin devreye girdiği dönem. Bu dönemde Doğuş, Doğan, Çukurova sektörde girdi, hatta bir ara
Koç bile niyetlendi. Åžimdi ise 3’üncü evre; yabancılar geliyor.’Halen yabancı sermayede önemli bir performans kaydedilemeyiÅŸini ise ÇolakoÄŸlu, sektörün yapısına baÄŸladı. ‘Piyasanın çok parçalı olması, fiyat istikrarı bulunmamasına karşın esas rekabetin de burada olması, kanunlardaki belirsizlik, yabancı sermayeye olan yüzde 25’lik kısıtlama’ olarak sıralayan ÇolakoÄŸlu, sözlerine şöyle devam etti: ‘BaÅŸbakan ne derse desin, hálá Türkiye’nin genel bakış açısı yabancı sermayeye karşı. Bu da yabancıları tedirgin ediyor. Türkiye’de kiÅŸi başına reklam harcamaları 15-17 dolar düzeyinde. Aynı rakam bize benzer bir ülke olan Brezilya’da 56 dolar. Bütün bu sorunlara karşın, yabancı sermayenin 5 yıl için bu sektörde artacağını düşünüyorum.’Star TV ihalesinde oluÅŸan fiyatın sektöre nasıl yansıyacağı konusunda ise ÇolakoÄŸlu, ÅŸu deÄŸerlendirmeyi yaptı: ‘İlk defa bir kanal açık artırmayla satıldı ve fiyatı kondu. Star’ın fiyatı kanallar için gösterge bir fiyat oluÅŸtur. Buna göre kanalların fiyatı 100 milyon dolar ile 600-700 milyon dolar arasında bir skala oluÅŸacaktır.’Â
button