"Türkiye’de çok kadın kapanmaya başladı"

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de çok kadın kapanmaya başladı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 16, 2007 00:00

Oriflame’in CEO’su Magnus Brannström, Türkiye’deki seçimlerden etkilenmediklerini belirterek "Kadınlar makyaj yapmaya devam ediyorlar. Fakat Türkiye ve Endonezya’da sürekli daha çok kadın kapanmaya başladı. Bunu havalimanından itibaren gözlemliyorsunuz.

1 milyar Euro’ya yakın cirosuyla dünyanın en büyük doğrudan satış kozmetik firmalarından Oriflame’in CEO’su Magnus Brannström, Türkiye’deki seçimlerin kendilerini etkilemediğini belirterek "Kadınlar seçimden önce de kadındı; sonra da. Makyaj yapmaya devam ediyorlar. Seçim sürecinin olumlu ya da olumsuz satışlarımıza bir etkisi olmadı" dedi. Daha önce de Türkiye’yi ziyaret eden Brannström, Türkiye’de giderek daha çok kadının kapandığını vurgulayarak şöyle dedi: "Türkiye ve Endonezya’da sürekli daha çok kadın kapanmaya başladı. Başını örten kadın sayısı artıyor. Bunu havalimanından itibaren, şehre girerken gözlemlemek mümkün. Türkiye ve Endonezya’da böyle bir trend var, sanırım."

İLK 10’DAN ÇIKTINIZ: Türkiye daha önce Oriflame’in en büyük 10 pazarı arasında yer alırken, Rusya ve eski Sovyet ülkelerinin hızlı büyümesi Türkiye’yi en büyük 10 pazarın dışına itmiş. Türkiye’nin, Rusya, Çin, Polonya gibi stratejik pazarlarından olduğunu belirten Brannström "Bu ülkeler gösterdikleri büyüme performansı ve sundukları fırsatlarla bizim gözde pazarlarımız. Şu anda bu ülkelerdeki faaliyetlerimiz çok iyi durumda ama biz çok daha iyi olabileceğini biliyoruz"

TÜRKİYE’YE ÖZEL KATALOG: Türkiye pazarına özel bir önem verdiklerini anlatan İsveçli Oriflame’in CEO’su Brannström, Türkiye’yi yeniden ilk 10’da görmeyi arzuladıklarını söyledi. Brannström "Türkiye için özel katalog çıkarmaya başladık. Değerli YTL ileride satışları daha çok etkileyecek" dedi.

İNİŞLİ-ÇIKIŞLI PAZAR: 40 yılı geride bıraktıklarını ve Türkiye’de 15’inci yılı kutladıklarına değinen Brannström, 1990’dan bu yana her yıl ortalama yüzde 17 büyüdüklerini söyledi. Faaliyette bulundukları 15 yıl süresince Türkiye’nin inişli-çıkışlı bir pazar olduğunu, Mayıs 2006’da yaşanan dalganın ise kendilerini zorladığını bildiren Brannström, bundan sonrası için daha iyimser olduklarını söyledi.

ERKEK PAYI YÜKSEK: Tüm dünyada en çok cilt bakım kremleri satan şirket Türkiye’de parfüm satışlarında rekor kırıyor. Türkiye’de tüketicilerin sadece yüzde 10’u erkek, ancak bu rakam bile Avrupa ortalamasının çok üstünde. Dünyada doğrudan satış ekibinin yüzde 90’ını kadınlar oluştururken, söz konusu rakam Türkiye’de yüzde 98’e çıkıyor. Bu satış ekibinde erkek eleman sayısının az olmasına işaret ediyor.

BÜYÜK PAZARLARDA YOKUZ:
Doğrudan satış sistemini benimsemiş kozmetik şirketleri arasında birinci olmak istediklerini vurgulayan Brannström, şöyle konuştu: "Dünyanın bu alanda en büyük pazarları olan ABD, Japonya ve Brezilya’da yokuz. O pazarlara girip, büyümemizi artırabiliriz. Bir doğrudan satış şirketin sadece ABD cirosu 2 milyar dolar. Er ya da geç o pazarlara gireceğiz. Birincilik hedefimiz için de bu kesinlikle şart."

Türkiye’de 135 bin kişilik satış ekibi

DÜNYA kozmetik pazarı içinde doğrudan satış şirketlerinin payı yüzde 15-20 civarında bulunuyor. En büyük doğrudan satış şirketleri ise Avon, Mary Kay, Amway, Natura ve Oriflame şeklinde sıralanıyor. 59 ülkede faaliyetleri bulunan Oriflame’in 2.1 milyon doğrudan satış elemanı var. Türkiye’de 135 bin kişilik satış ekibi olan şirketin en büyük satış ekibi ise en büyük pazarı Rusya’da bulunuyor.

ÇYDD kapsamında 500 genç kıza eğitim

ORIFLAME, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) ile yürüttüğü "Oriflame’in Çağdaş Kızları" projesiyle Urfa ve Mardin’de yaşayan 500 genç kızın 6 yıllık eğitimlerini üstlendi. Bir milyon Euro’luk burs sağlanan öğrencilerden 459’u başarı ile bir üst sınıfta okumaya hak kazandı. Öğretim dönemini üstün başarı ile tamamlayan 156 Çağdaş Kızın 60’ı teşekkür ve 96’sı ise takdir belgesi aldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!