Türk prezervatifi Amerika'da ödül aldı

Güncelleme Tarihi:

Türk prezervatifi Amerikada ödül aldı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2003 23:13

Hülya Avşar'ın son reklamında kızlar yoldan geçenleri durdurup, onlara 'molpediniz var mı', diye soruyorlar ve bu muzip cesaretleriyle ‘‘delikanlı kızlar’’ oluyorlar ya... Delikanlı erkekler, artık sizin de kıyıda köşede utanıp sıkılarak, çoluğu çocuğu eczaneye, markete yollamanıza gerek yok.

Çünkü sizin de artık dünya ödüllü bir prezervatifiniz oldu. Bozacının tıpkısı prezervatifçinin geceleri sokak sokak dolaşarak OK sattığı reklam filmi Amerika'da ödül aldı.

EN İYİ REKLAM DALINDA

Hülya Ablaları molped dağıtıyor ya kızların hepsi delikanlı oldu. Ya bizim çocuklar? Kaya Abimiz bir prezervatif reklamında oynamadı ki biz de mecramızı bulalım. Neyse ki imdadımıza Amerika'dan bir ödül yetişti: Dünya Nüfus Enstitüsü OK adlı prezervatife bir ödül verdi. Kimse hemen boş yere şişinmesin, bunun ulusal libidomuzla bir ilgisi yok, ödülü en iyi reklam dalında verdiler. Reklamı hazırlayan RPM RADAR şirketi aynı reklam için Kristal Elma ödülü de almıştı.

BOZACI GİBİ PREZERVATİFÇİ

Reklam, omuzlarına kefelerini asmış bozaaaa der gibi gece dolaşarak Oookeeyy diyen prezervatifçi reklamı. Hani karısı gece işe yolcu ediyor, bozacının tıpkısı prezervatifçi sokak sokak dolaşıyor, halk sahura kalkar gibi kalkıyor, ışıklar yanıyor, sepetler sarkıtılıp, prezervatif satın alınıyor. 2001-2002 sezonunda sık sık ekranlarda dönen bir reklamdı. Kod adı Boza olan bu reklamı Dünya Nüfus Enstitüsü ödüle layık buldu.

BU KURULUŞ ÖZAL'A ÖDÜL VERDİ

Washington merkezli Dünya Nüfus Enstitüsü 1969 yılında kuruldu. Amacı dünyadaki hızlı nüfus artışına karşı mücadele etmek. 172 ülkede üyeleri var, hükümetten destek görmüyor ve aldığı bağışlarla faaliyet gösteriyor. Enstitü her yıl politik liderlere, gazetecilere, reklamcılara nufüs kontrolü konusundaki çalışmalarından dolayı ödüller veriyor. Merhum Cumhurbaşkanı Turgut Özal da bu ödüle layık görülenler arasındaydı.

AİLE PLANLAMASIYLA ÇALIŞMA

Jüri bu yıl Küba'da toplandı. Türkiye'den Aile Planlaması Vakfı'nın yarışmaya gönderdiği OK reklamı, en iyi ticari reklam kampanyası ödülünü aldı. Zaten OK prezervatiflerinin üreticisi Eczacıbaşı İlaç firması ile vakıf on beş yıldır bu ortak proje üzerinde çalışıyorlar. OK prezervatifleri bu çalışmanın bir ürünü. Çalışmanın halkla ilişkiler ve reklam kısmını yürüten ekip de başarılı bir ekip olunca OK, Türkiye piyayasında ilk sıraya yerleşmiş.

SÜPERMARKETTEN DE ALINABİLİYOR

RPM RADAR şirketi yetkilileri reklamı hazırlarken hem sevecen hem de topluca televizyon izlerken aile yapısını rahatsız etmeyecek bir reklam tasarladıklarını söylüyor. Eczacıbaşı Grubu'yla Vehbi Koç'un Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı'nı bir araya getirmek ve ortak çalışmak fikri hem kondom (prezervatif) kullanımını yaygınlaştırdı, hem de bunu bir aile planlaması yöntemi olarak televizyonda sözü edilebilir bir ürün haline getirdi.

Nitekim artık prezervatifler utana sıkıla eczacı hanımdan değil, süpermarketlerden bile alınabiliyor. Gerçi gece bozacıdan istemek biraz cesaret gerektiriyor ama delikanlı raconunuz rahat olsun, markette kasa yanları hálá bizim.

REKLAMIN KÜNYESİ

Reklamveren : Eczacıbaşı İlaç Pazarlama

Çekim tarihi : Eylül 2001

Çekim mekanı : Ortaklar Mahallesi/Mecidiyeköy ve İtalyan Yokuşu / Cihangir

İlk yayın tarihi : 19 Nisan 2002

İlk yayınlandığı TV kanalı : CINE 5

Reklam süresi (saniye) : 48

Reklam ajansı : RPM Radar cdp Europe

Müşteri ilişkileri grubu : Suna Mağara, İdil Ozman

Yaratıcı yönetmen : R. Paul McMillen

Yaratıcı grup : Mustafa Nuri, Aylin Kanpak, Serdar Beyaz
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!