GeriKelebek Taşoda’nın hedefi müziğin Ar-Ge merkezi olmak
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Taşoda’nın hedefi müziğin Ar-Ge merkezi olmak

Taşoda, 2003’te temelleri atılan bir müzik prodüksiyon şirketi. İsmini, iki kurucusunun Boğaziçi Üniversitesi’ndeyken çalışmalar yaptığı Taşoda isimli stüdyodan alıyor. Müzik piyasasının gidişatından yana dertli üç kafadar Barış Bahçeci (33), Mustafa Kemal Öztürk (28) ve A.Savaş Kılıç (28) bir şeyleri değiştirmek, albümlerdeki sound’u dünya standartlarına taşımak için kurdular Taşoda’yı.

Taşoda, sıfırdan gidip dört başı mamur bir albüm sahibi olabileceğiniz bir adres. İşin şarkı söylemek kısmından sonrasını onlar hallediyorlar. Sadece albümü yapmakla da kalmıyorlar, Trioda adlı kardeş şirketle size konser de ayarlıyorlar, menajerlik hizmeti de veriyorlar. Listelerinde 45 sanatçı ve grup var. Bir Taşoda prodüksiyonu olan pop rock grubu Badem’in ve hip hop grubu Karargah’ın albümleri çok yakında müzikseverlerle buluşacak.

Badem diye bir grubunuz var. Nasıl oldu da albüm yapmakla uğraşmak yerine prodüksiyon şirketi kurmaya karar verdiniz.

- Mustafa Kemal Öztürk:
Yabancı albümlerdeki sound’u bir türlü Türkiye’deki albümlerde duyamıyorduk. Özellikle rock albümlerinde. Bütün projelerde bitmemişlik hissi vardı. Bu bizi rahatsız ediyordu. Bu konuda bir şeyler yapalım dedik. Savaş’la ben İTÜ’de Ses Mühendisliği eğitimi aldık. 2003’te Taşoda’yı kurduk.

Nasıl bir donanıma sahip burası?

- M.K.Ö:
Taşoda bir prodüksiyon firması. Ama kendi proje stüdyosunun yanı sıra, dışarıya da kayıt yaptığı küçük stüdyosu olan bir yer. Bu stüdyoda her türlü enstrümanın, vokalin kaydını yapmak mümkün. Son kayıt teknolojilerini takip ediyoruz. Ama asıl iddialı olduğumuz alan işin prodüksiyon kısmı.

- Savaş Kılıç: Taşoda projeler de üretiyor. Sanatçıyı bulup getirip ona en uygun projeyi hazırlıyoruz. Sonra da plak firmaları ile görüşüp albümü onlara sunuyoruz.

Bir de Trioda diye bir şirketiniz var. O ne amaçla kuruldu?

- S.K:
Albüm yaptığımız sanatçıların sahne performanslarını görmemiz, sınamamız gerekiyordu. Onlara konser ayarlama işini de üstlenmeye başlayınca, menajerliklerini de yaparken bulduk kendimizi. Sonra, üç grup için böyle bir çaba göstermektense bunu daha fazlası için gösterelim dedik ve portföyümüzü genişlettik.

Trioda sanatçılara konser mi ayarlıyor sadece?

- Barış Bahçeci:
Yaptığımız işin tam adı booking agent. Biz buna ajans faaliyeti diyoruz. Konser rezervasyonları yapıyoruz. Menajerliğini ve prodüksiyonluğunu yaptığımız gruplar da var. Sanatçıların organizasyon şirketleri ile ilişkilerini yürütüyoruz. Ayrıca sanatçının basınla ilişkilerine yardımcı oluyoruz. Bir organizasyon şirketi bu isimleri bizim temsil ettiğimiz öğrenince çok mutlu olduğunu söylemişti. Pazarlık konusunda epey zorluk çekiyorlarmış. Birilerinin her iki taraf arasında denge kurması lazım. Biz, konseri ayarlamakla bu dengeyi kurmakla da kalmıyoruz, yeri geldiğinde organizatörle kavga ediyoruz, konserin her aşamasını izliyoruz.

Size prodüksiyon yaptırmak ne kadar maliyetli?

- M.K.Ö:
Bir albümün gerektirdiği minimum süre 200 saattir. Genelde stüdyo kiraları saatlik 30-40 YTL. Bu durumda sadece stüdyo masrafı bile 10 bin YTL civarında. Ama tabii bu sizin ne kadar paranız olduğu ile de ilgili. Bir albümü 10 bine de bitirebilirsiniz, 100 bine de...

Türkiye’de sound olarak bir bitmemişlik var ve bir türlü yurtdışı standartları yakalanamıyor, dediniz. Neden kaynaklanıyor bu? Siz ne öneriyorsunuz çözüm için?

- M.K.Ö:
Müzik piyasasında büyük bir eğitim eksikliği var, asıl problem de işin prodüksiyon kısmında ortaya çıkıyor. En son teknolojileri satın alabiliyoruz ama bu aletleri gerektiği gibi kullanmayı, yaptığımız işi iyi kaydetmesini bilmiyoruz. Ses mühendisi olarak yetişmiş kişiler de çok az.

Ücretsiz seminerleriniz varmış...

- M.K.Ö:
Yeni bir adım atarken hep bir öncekinin hatalı olduğunu görüp, onu düzeltip ilerlemeye çalıştık. Bilgisayarlı müziğe ve kayıt ve mix tekniklerine giriş konularında bildiklerimizi anlatıyoruz. Ekipman alırken nelere dikkat etmeliler ondan bahsediyoruz.

Neler hedefliyorsunuz?

- S.K
: Nitelikli ve çok satan projeler yapmak istiyoruz. Taşoda, Türkiye müzik endüstrisinin Ar-Ge Merkezi olma iddiasında. Bu konuda yurtdışındaki müzisyenler ve stüdyolarla da bağlantılar kurup kendimizi geliştirmeyi ve iyi projeler yapmayı hedefliyoruz.

TAŞODA’NIN KURUCULARI KİM

Anıl Savaş Kılıç (28)

İTÜ Endüstri Mühendisliği Mezunu. Bir süre yazılımcı olarak çalıştı. 14 yaşından beri müzikle uğraşıyor. Gitar ve davul çalıyor. Elektronik müzikle ilgili, temel referans noktası hep rock olmuş. İTÜ’de Ses Mühendisliği üzerine yüksek lisans yaptı.

Barış Bahçeci (33)

Boğaziçi Üniversitesi Felsefe mezunu. Koro solistliğinden koordinatörlüğe her şeyi yapmış. Mustafa Kemal Öztürk ile birlikte Badem Grubu’nu kurmuşlar.

Mustafa Kemal Öztürk (28)

Boğaziçi Üniversitesi Genetik Mezunu. İTÜ’de Ses Mühendisliği yüksek lisansı yaparken Savaş Kılıç’la tanışıyor ve Taşoda’nın tohumları atılıyor.

KİMLERLE ÇALIŞIYORLAR

Alt, Anahata Project, Asfalt Dünya, Ayşe Tütüncü, Ayyuka, Badem, Betty Ween, Bezmárá, Bir Balkan Yolculuğu, Cengiz Baysal Group, Cihat Aşkın, Conjunto Ritmico, Definitive, Dowland Trio, Ece İdil, Engin Gürkey, Erdem Helvacıoğlu, Erol Derviş, Etnik Sentetik, Extreme Parking, Flu, Hybrid Project, Işığın Yansıması, İhtiyaç Molası, İncesaz, Joke for a While, Jungle-İst, Karargah, Klez-Mez, Knight Errant, Muammer Ketencoğlu ve Zeybek Topluluğu, Onur Türkmen Project, Opal, Pickpocket, Reyent Bölükbaşı, Saydam, Selen Gülün Trio, Tamburada, Yansımalar.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle