Seksapelin kanununu yazsam yeniden

Güncelleme Tarihi:

Seksapelin kanununu yazsam yeniden
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2014 10:22

Felipe Oliveira Baptista, modanın dâhi çocuklarından. İtalya’nın en elegan markalarıyla başladı, ani bir kararla hazır- giyime dönüp, hünerlerini Lacoste için sergilemeye başladı. Portekizli tasarımcıyla New York’ta buluştuk. Ve şu mesajı verdi: “Türkiye doğru yolda”

Haberin Devamı

Moda dünyasında ilk çıkışınızı yaptığınızda sizden ‘couture’ün yeni dehası’ diye bahsediliyordu. Ama 4 yıl önce popüler bir hazırgiyim markası olan Lacoste’a geçerek herkesi şaşırttınız. Huzur hazırgiyimde mi?
- Modanın dengeleri değişti. Günümüzde hazırgiyim ve couture artık birbirinden gece- gündüz kadar farklı değil. Bir hazırgiyim markasında da çok sofistike işler yapabilirsiniz. Ya da Chanel defilesinde eşofman, spor ayakkabı görebilirsiniz. Kendimi yaratıcı anlamda zorlamak adına böyle bir karar aldım ve çok memnunum. Özel hayatımda da fazla değişen bir şey olmadı, yine Paris’te oturuyorum, çocuklarım orada okula gidiyor.

New York Moda Haftası’nda ilkbahar-yaz 2015 koleksiyonunuzu sergilediniz. Önümüzdeki yaz neler giyeceğiz?
- Çıkış noktası yelkencilik. İçi rüzgârla dolu bir yelken hayal ettim. Sonuç olarak iç içe geçmiş gibi farklı katmanlardan oluşmuş gibi görünen parçalar çıktı. Koleksiyonun ana teması rahatlık: Sanki giyinmek için hiç efor sarf etmemişsiniz, öylesine bir şeyler giyip çıkmışsınız gibi. Ancak aynı zamanda belli bir seksapelleri de var. Zaten günümüzde ‘yeni seksapel’in tanımı bu.

Haberin Devamı

Seksapelin kanununu yazsam yeniden


Nedir bu yeni seksapel dediğiniz kavram?
- Kimse ayna karşısında saatlerini geçirmiş, moda dergilerinde, vitrinlerde ne görürse alıp üzerine giymiş aşırı ‘yapılı’ kadın tiplemelerinden hoşlanmıyor artık. Nedeni zamansızlık. “Üste başa, nasıl göründüğüne bu kadar kafa yoran bir kadının yapacak başka bir işi yok” mesajından kaçınmak gerek.

Markanızın anavatanı Fransa ama defileleri New York’ta yapıyorsunuz. Neden?
- Öncelikle Paris’te daha avangard koleksiyonlar sergileniyor. Bizse rahatlığı ön plana koyan bir hazırgiyim markasıyız. Ayrıca en çok Amerika’da sattığımız da doğru. Ama küresel bir markayız, tek bir adresimiz, evimiz yok. Örneğin
Türkiye’de de oldukça popüleriz.

Bunun nedeni iş giyinmeye gelince Türk tüketicisinin kolaycılığa kaçması olabilir mi?
- Kolaycı demeyelim de rahatlığı ön plana koyuyorlar diyelim. Deminden beri de bahsettiğimiz modanın yeni kuralı bu değil mi zaten? Anlayın ki doğru yoldasınız. Bunu destekleyen başka bir konu da renk seçimleri. Türkiye’de renk konusunda trend takibi oldukça sıkı: Kolaycılığa katılıp hep siyah alınmıyor. Pembe, sarı, mavi gibi canlı renkler de hayli popüler.

BAKMADAN GEÇME!